کد خبر 386046
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

مدیر پیشین روابط بین‌الملل فیفا شانس رقابت با سپ بلاتر برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال را از دست داد.

به گزارش مشرق، ژرومه شامپانی مجبور به ترک رقابت انتخاباتی برای تصدی ریاست فیفا شد، چرا که حامیان کاندیداتوری وی کمتر از حدنصاب تعیین شده در قوانین انتخابات ریاست فیفاست. طبق قوانین هر شخصی که خواهان شرکت در انتخابات ریاست فیفا می‌شود باید تا تاریخ 29 ژانویه سال برگزاری انتخابات از حمایت پنج فدراسیون از فدراسیون‌های عضو فیفا برخوردار باشد. این در حالی است که تنها سه فدراسیون عضو فیفا حمایت خود را از مدیر روابط بین‌الملل پیشین فیفا اعلام کرده‌اند.

به دنبال خط خوردن نام شامپانی از فهرست نامزدهای انتخابات ریاست فیفا، او در نامه‌ای سرگشاده بار دیگر به انتقاد از رؤسای فعلی فیفا پرداخته و آنها را به جلوگیری از برگزاری یک انتخابات عادلانه متهم کرده است.

شامپانی در این نامه نوشته است: با کمال تأسف اعلام می‌کنم که من قادر به معرفی پنج فدراسیون حامی که از شرایط لازم برای نام‌نویسی در انتخابات فیفاست، نبوده‌ام. من صمیمانه از سه فدراسیونی که حمایت خود را از کاندیداتوری من اعلام کرده‌اند تشکر می‌کنم. لازم به ذکر است که بگویم براساس قوانین قدیمی انتخابات فیفا من می‌توانستم در دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا شرکت کنم.

در ادامه این نامه آمده است: دلایل اینکه چرا فدراسیون‌های بیشتری حاضر به حمایت از من نشدند بیشمار است که ترس از مجازات شدن از سوی کنفدراسیون‌های مربوطه، از دست دادن شانس میزبانی رقابت‌های قاره‌ای، تکیه بیش از حد بر حمایت مالی کنفدراسیون‌ها و همچنین تعهد به دفاع از یک جبهه متعهد قاره‌ای جزو آنهاست. برخی دیگر از رؤسا هم خود درگیر انتخابات بودند یا صرفاً کاندیدای دیگری را ترجیح می‌دادند.

حذف نام شامپانی از فهرست نامزدهای انتخابات ریاست فیفا، پرنس علی حسین از اردن، میشل فن‌پراگ، رئیس اتحادیه فوتبال هلند، لوئیس فیگو و کاپیتان پیشین تیم ملی پرتغال را در کورس رقابت انتخاباتی با سپ بلاتر به عنوان رئیس فعلی فیفا باقی می‌گذارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس