کد خبر 390966
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲

کاندیدای پرتغالی احراز پست ریاست فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است ساختار کنونی 32 تیمی جام جهانی می‌تواند به 40 یا 48 تیم افزایش پیدا کند.

به گزارش مشرق، لوئیز فیگو، کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال و ستاره پیشین تیم فوتبال رئال مادرید که برای انتخابات پیش روی ریاست فیفا کاندیدا شده است، امروز (پنجشنبه) با حضور در کنفرانس خبری در ورزشگاه ومبلی لندن گفت: به نظرم باید پیشنهاد ارتقای ساختار کنونی 32 تیمی جام جهانی به 40 یا 48 تیم را مدنظر قرار دهیم. هر دو گزینه با اضافه شدن سه یا چهار روز به تقویم کنونی این مسابقات عملی و قابل اجراست. اگر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی افزایش پیدا کنند باید سهمیه تیم‌های غیراروپایی افزایش یابد.

فیگوی 42 ساله تصریح کرد: فیفا متعلق به فدراسیون‌های عضوش است و این کاملاً طبیعی است که درآمدها و ذخایرش به طور مستقیم بین آنها توزیع شود. طرح پیشنهادی من این است که به هر فدراسیون عضو در طول یک دوره چهار ساله بین 8 تا 10 میلیون دلار پرداخت شود. به نظرم همچنین باید از تکنولوژی‌های روز دنیا در فوتبال استفاده کرد که از آن جمله می‌توان به فناوری کنترل خط دروازه اشاره کرد.

وی همچنین پیشنهاد داد قانون «مجازات سه‌گانه» که براساس آن به دنبال خطایی که بازیکنی در محوطه جریمه انجام می‌دهد یک پنالتی به ضرر تیمش گرفته می‌شود، بازیکن هم با کارت قرمز جریمه شده و از حضور در بازی بعدی تیمش هم محروم می‌شود، ریشه‌کن شود. او همچنین پیشنهاد کرد در مورد قانون آفساید نیز تجدیدنظر صورت بگیرد.

فیگو در دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا که قرار است در تاریخ 29 مِی سال 2015 برگزار شود علاوه بر سپ بلاتر، رئیس کنونی فیفا رقبایی مانند میشل فن‌پراگ و پرنس علی بن حسین از اردن دارد.

تاکنون ستاره‌های نامداری همچون دیوید بکام، ژوزه مورینیو، دکو، رائول گونزالس از ستاره پیشین تیم ملی پرتغالی برای انتخابات ریاست فیفا حمایت کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس