کد خبر 387384
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

رییس فدراسیون جهانی فوتبال به قطر در مورد بازیکنانش در جام جهانی 2022 هشدار داده است.

به گزارش مشرق، سپ بلاتر به قطری ها در مورد وارد کردن بازیکنان خارجی و دادن تابعیت به آنها برای حضورشان در ترکیب تیم ملی فوتبال قطر هشدار داد. او همچنین تاکید کرد تیم ملی هندبال این کشور در جام جهانی که مدتی پیش در این کشور برگزار شد، به خاطر وجود تعداد بالای بازیکنان خارجی که تابعیت قطر را داشتند، تیمی پوچ بوده است.

بلاتر در این باره گفت: کشور قطر که 2.2 میلیون نفر جمعیت دارد، با چالش بزرگی برای تشکیل تیم ملی فوتبال خود برای جام جهانی که میزبانی آن را به عهده دارد مواجه شده است. در هر حال این مسئله نمی تواند با دادن تابعیت قطری به بازیکنان خارجی برطرف شود.

قطر کوچک ترین کشوری است که تاکنون میزبان جام جهانی بوده است. آنها فقط 282 هزار و 750 شهروند قطری دارند و بیش از 1.5 میلیون نفر از سایر کشورهای جهان در قطر زندگی می کنند.

بلاتر همچنین تاکید کرده پروسه انتخاب بازیکنان قطر را زیر نظر گرفته است. رییس فیفا در ادامه به انتقاد از تیم ملی هندبال قطر به خاطر تعداد بالای بازیکنان خارجی در این تیم پرداخت. او ادعا کرد تیم ملی هندبال قطر که هفته گذشته به فینال جام جهانی هندبال رسید، روح تیم ملی یک کشور را زیر سوال برده است.

تیم ملی هندبال قطر متشکل از بازیکنانی بود که متولد کشورهایی چون فرانسه، بوسنی و هرزگوین، اسپانیا، کوبا و مونته نگرو بودند. بازیکنان زیادی هم پیش از آغاز این تورنمنت با ملیت های دیگر برای قطری ها بازی کرده بودند. فدراسیون جهانی هندبال به بازیکنان اجازه می دهد با ملیت های مختلف برای تیم های مختلف به میدان بروند.

بلاتر عنوان کرد: حقیقت این است که ورزش پل های اجتماعی می سازد و فرهنگ های مختلف را در کنار هم قرار می دهد. در هر حال اتفاقی که در جام جهانی هندبال در قطر رخ داد، تصور پوچی از یک تیم ملی را القا می کرد.

بنا به قوانین فیفا، بازیکنی که برای تیم ملی یک کشور به میدان می رود، یا باید در آن کشور متولد شده و یا والدین او باید اهل آن کشور باشند. در غیر این صورت، آن بازیکن برای پوشیدن پیراهن تیم ملی آن کشور باید حداقل پنج سال در کشور مطبوع زندگی کرده باشد تا بتواند برای تیم ملی آن کشور به میدان برود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس