مرکز آمار رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارشی را در مورد وضعیت عمومی بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی تا پایان سال 2014 میلادی منتشر کرد، این گزارش تأکید داشت که مجموعه ساکنان فلسطین اشغالی بالغ بر 8296000 نفر است، گزارش صهیونیستی تعداد یهودیان را از این مجموعه حدود 6218000 نفر خوانده و مدعی شد که حدود 75% از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی یهودی هستند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!
گروه بین‌الملل مشرق - بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که کارنامه مصیبت باری را برای این رژیم در ابعاد سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و ... به جای گذاشته، در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، تنها دستاویز خود برای راضی نگه داشتن جریان‌های راست‌گرای افراطی در سرزمین‌های اشغالی را تمرکز گسترده بر آمار افزایش مهاجرت یهودیان از تمامی نقاط دنیا به سرزمین‌های اشغالی می‌داند.

در این راستا مؤسسات رسمی اسرائیل گزارش‌هایی را منتشر کردند که نشان از افزایش قابل ‌توجه مهاجرت یهودیان به اسرائیل در سال 2014 داشت و از سیاست‌های موفق نتانیاهو در پذیرش این تعداد و افزایش شهرک های صهیونیست نشین خبر می‌دهند. آژانس یهودی در اسرائیل و وزارت مهاجرت این رژیم تعداد یهودیان وارد شده به اسرائیل در سال 2014 را بالاترین میزان در 10 سال گذشته خواند و تأکید کرد که این رقم از 26500 نفر عبور کرده است.

براساس آمار منتشر شده؛ فرانسه در زمینه مهاجرت یهودیان به اسرائیل رتبه اول را داشت. گزارش مذکور تأکید دارد که این عدد در سال گذشته از 7 هزار نفر فراتر رفته است، این در حالی است که در سال 2013 تنها 3500 یهودی فرانسوی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند. گزارش‌های رسمی صهیونیستی این آمار را برای سال 2015 بالغ بر 10 هزار مهاجر یهودی پیش بینی می کنند. تعداد یهودیان مهاجرت کرده از اوکراین به سرزمین های اشغالی نیز بالغ بر 5840 نفر است، این رقم به نسبت سالهای گذشته سه برابر شده است، این نشان می دهد که بحران اوکراین تاثیر عمده‌ای بر مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی داشته است.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

این در حالی است که بررسی عمیق‌ جامعه شناختی و مردم شناختی پدیده جمعیت در سرزمین‌های اشغالی از ناتوانی صهیونیست‌ها در تغییر معادله‌های جمعیتی به نفع  یهودیان حکایت دارد.با وجود افزایش مهاجرت یهودیان در سرزمین‌های اشغالی در سال 2014، نگرانی‌های مردم‌شناختی مهم‌ترین عامل نگرانی استراتژیست ها و کارشناسان مسائل اجتماعی و کابینه‌های رژیم صهیونیستی است، چرا که گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که براساس معدل رشد جمعیتی کنونی بین فلسطینیان و یهودیان در داخل مرزهای فلسطین، تا پایان سال 2015 تعداد فلسطینیان و یهودیان مساوی شده و به عدد 3/6 میلیون نفر خواهد رسید. ادامه این روند در سال 2020 با نرخ رشد کنونی باعث می‌شود جمعیت یهودیان به حدود 7/48 % از مجموع ساکنان فلسطینی شود و در حالی که جمعیت فلسطینی‌ها تا 2/7 میلیون نفر افزایش می‌یابد، آمار یهودیان سرزمین‌های اشغالی به 8/6 میلیون نفر برسد.

بر همین اساس دستگاه دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به عنوان تغییری هر چند کوچک در شاخص های جمعیتی موجود به دنبال تسهیل روند مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی و ایجاد شرایط مناسب برای جذب حداکثری آن‌ها از آسیا و آفریقا است.
کنفرانس‌های سالانه هرتزلیا نیز بر ضرورت اقدام جهت بالا بردن آمار مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی با اختصاص منابع مالی بیشتر به این موضوع تأکید می‌کند.

از همین رو عده‌ای از صاحب‌نظران معتقدند پیگیری چالش‌های امنیتی و سیاست‌های پلیسی به ویژه در کشورهایی که مانند فرانسه و اوکراین و روسیه از جمعیت قابل توجه یهودیان برخوردار هستند، می‌تواند سرنخ‌هایی از تلاش‌های پشت پرده صهیونیست‌ها جهت افزایش مهاجرت یهودیان به اسرائیل را اثبات کند.


آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

بهبود نسبی پس از افت شدید مهاجرت
مطالعات و بررسی‌های صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که دهه 90 قرن گذشته میلادی در زمینه مهاجرت یهودیان به اسرائیل بیشتر شاخص‌ها را به خود اختصاص داده است، هجوم یهودیان به سرزمین‌های اشغالی به ویژه از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق باعث شد که تعداد مهاجران سفر کرده به اسرائیل بین سال‌های 1991 تا 2000 به حدود 76 هزار نفر در هر سال برسد. این رقم نشان می‌دهد که با ورود به هزاره جدید تعداد مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی به شدت کاهش یافته است.

اولین نشانه‌های کاهش مهاجرت یهودیان از سال 2001 میلادی شروع شد. در این سال تعداد مهاجران یهودی به 60 هزار نفر رسید. در سال 2001 نیز این رقم به 43 هزار و در سال 2002  به 33 هزار و در سال 2003 به 23 هزار رسید تا این که این رقم در سال 2004 به 21 هزار نفر کاهش پیدا کرد.


علت این موضوع آن است که انگیزه‌های قوی در نزد یهودیان سراسر دنیا برای ترک خانه و کاشانه خود و عزیمت به سرزمین‌های اشغالی که از ناآرامی‌های ویژه خود برخوردار است، وجود ندارد. سابقه نشان می‌دهد ناامنی و سیاست ارعاب و تهدید از مهم‌ترین شاخص‌های کمک به مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی است.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

پدیده پیری جمعیت در سرزمین های اشغالی
مرکز آمار رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارشی را در مورد وضعیت عمومی بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی تا پایان سال 2014 میلادی منتشر کرد، این گزارش تأکید داشت که مجموعه ساکنان فلسطین اشغالی بالغ بر 8296000 نفر است، گزارش صهیونیستی تعداد یهودیان را از این مجموعه حدود 6218000 نفر خوانده و مدعی شد که حدود 75% از مجموع ساکنان فلسطین اشغالی یهودی هستند، در حالی که این گزارش مدعی است که تعداد عرب‌ها 1719000 نفر است که شامل قدس و جولان اشغالی نیز می‌شود، این میزان حدود 21% از اهالی فلسطین اشغالی را شامل می شود. گزارش مذکور اعلام کرد که حدود 359000 نفر دیگر نیز قومیت‌های دیگر را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که آمار واقعی منتشر شده از مرکز آمار فلسطین نشان می دهد جمعیت فلسطینیان ساکن کرانه باختری و باریکه غزه به 4 میلیون و 620 هزار نفر و جمعیت فلسطینیان مقیم اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین (مناطق تحت اشغال اسرائیل) به یک میلیون و 460 هزار نفر رسیده است. علاوه بر این، نزدیک به 5 میلیون و 340 هزار فلسطینی در کشورهای عربی و 675 هزار تن دیگر در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

طبق این آمار جمعیت کل فلسطینیان که تعداد زیادی از آن ها با سیاست های سرکوبگرانه صهیونیست ها مجبور به ترک فلسطین شده اند، در سراسر جهان به بیش از 12 میلیون تن رسیده است که یک سوم از آنها ساکن کرانه باختری و نوار غزه هستند.

گزارش‌های صهیونیستی در مورد بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی شاخص‌ها و اطلاعات مربوط به پدیده پیری جمعیت در جامعه اسرائیل را مخفی می‌کنند، موضوعی که باعث نگرانی تصمیم‌سازان صهیونیستی شده و برنامه‌ریزان استراتژیک را به فکر تصمیمات جدیدی برای جبران این معضل انداخته است. گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که کودکان تنها 39% از جامعه شهرک‌نشینان یهودی در فلسطین اشغالی و شامل می‌شود، این در حالی است که میزان افراد سالخورده (65 سال به بالا) به 10% رسیده است.

تصمیم‌سازان صهیونیست اعتقاد دارند یکی از عوامل جبران پیری جمعیت جذب تعداد بیشتری از یهودیان آفریقا و آسیا است، چرا که آن‌ها تمایل بیشتری به فرزند آوری دارند، البته این موضوعی ساده نیست چرا که عوامل و انگیزه‌های این افراد برای عزیمت به اسرائیل از سرزمین‌های اصلی خود وجود ندارد. علاوه بر اینکه تعداد زیادی از یهودیان در کشورهایی متمرکز هستند که قدرت جذب اقتصادی بالایی دارند، به‌عنوان مثال 5/5 میلیون یهودی از کل 13 میلیون یهودی دنیا در آمریکا سکونت دارند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!دست برتر فلسطینی ها در نرخ باروری
موضوع دیگری که نگرانی محافل صهیونیستی را برانگیخته، نسبت اندک افزایش جمعیت در میان صهیونیست‌ها نسبت به خانواده‌های فلسطینی و عربی است، به ‌طوری ‌که زنان صهیونیست در طول زندگی خود به صورت میانگین 2 فرزند به دنیا می‌آورند، همین آمار در مورد زنان عرب به 5 فرزند می‌رسد.

درست است که افزایش مهاجرت صهیونیست‌ها از گوشه و کنار جهان به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند بخشی از تغییر بافت جمعیتی ناشی از نسبت پایین زاد و ولد صهیونیست‌ها را جبران کند، اما نمی‌تواند به صورت کامل معادله‌های مردم‌شناختی در سرزمین‌های اشغالی را به نفع صهیونیست‌ها قرار دهد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با طرح دیدگاه یهودیت دولت اسرائیل به دنبال ایجاد فضای مناسب تر جهت جذب یهودیان بیشتر به سمت سرزمین‌های اشغالی است.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

مهاجرت معکوس
گزارش‌ها نشان می‌دهد که جنبش صهیونیسم از سال 1948 تا 2014 ضمن اشغال بیش از 80% از اراضی فلسطین بالغ بر 4 میلیون یهودی را به این مناطق جذب کرده، این در حالی است که در روند مهاجرت معکوس و خروج صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی بالغ بر 20% از آن‌ها تحت شرایط مختلف به کشورهای اصلی خود بازگشتند.

بر اساس یک نظر سنجی که روزنامه صهیونیستی هاآرتص سه ماه پیش انجام داد، بیش از یک سوم ساکنان سرزمین های اشغالی خواستار ترک این مناطق هستند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

همچنین بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، 60 درصد شهروندان صهیونیست برای گرفتن گذرنامه با سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی تماس گرفته‌ یا تصمیم به چنین کاری دارند، بگونه‌ای که حدود 100 هزار صهیونیست هم اکنون دارای گذرنامه آلمانی هستند. بسیاری از شهروندان رژیم صهیونیستی دارای تابعیت‌های دوگانه هستند، در این میان بیش از نیم میلیون شهروند صهیونیست تابعیت آمریکایی دارند و بر اساس گزارش‌ دایره مهاجرت آمریکا 250 هزار اسرائیلی خواهان دریافت کارت سبز (گرین کارت) و اخذ تابعیت و اقامت آمریکایی هستند.

تازه ترین نظرسنجی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که 50 درصد از صهیونیست ها گزینه مهاجرت به خارج را به عنوان یکی از برنامه های آتی خود در دست بررسی دارند. این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که این گروه از صهیونیست ها بیشتر در گروه سنی 25 تا 44 سال قرار دارند و تقریبا 500 هزار نفر از آنها تصمیم جدی برای ترک فلسطین اشغالی دارند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!بافت جمعیتی صهیونیست ها و سراشیبی سقوط
موضوع جمعیت و موازنه های جمعیتی در برابر فلسطینیان برای رژیم صهیونیستی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، یکی از مهم ترین این ابعاد، نسبت رشد جمعیت جوان به داوطلب شدن برای عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش برای تامین امنیت بیشتر برای این رژیم است.
 
رژیم صهیونیستی حتی از ایجاد هویت واحد  مشترک برای صهیونیست‌های داخل نیز ناتوان است و این نشان می‌دهد که با افزایش خطرات پیش روی اسرائیل، بیشتر صهیونیست‌ها فرار از سرزمین های اشغالی را به خطر انداختن جان و مال و دارایی‌هایشان ترجیح می دهند.

آیا صهیونیست‌ها از شیب مهاجرت و رشد جمعیت سود می‌برند/ باید سلایق زنان اسرائیلی را تغییر دهیم!

بر اساس تجزیه و تحلیل سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سیا) که به نمایندگان سنای منتخب در امور اطلاعات و کمیته منتخب دائم مجلس نمایندگان در امور اطلاعات ارائه شده است، روند بافت جمعیتی سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که اسرائیل تا 15 سال دیگر(یعنی تا سال 2029) بیشتر دوام و بقا نخواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مرگ بر اسرائیل ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    مرگ بر همه ساکنین غاصب فلسطین اشغالی انشاالله نزدیک نابودی تل اویو. و حیفا به مدد امیر مؤمنان فاتح خیبر مولا علی بن ابیطالب سلام الله علیه
  • احمد ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    من با بی نظمی و ییلاق و قشلاق بی خودی مخالفم آوارگان فلسطینی را وارد کشورشان میکنم و جمعیت آنها را تا دوازده میلیون افزایش می دهم و کوچ کنندگان را به کشورشان بر می گردانم و تنها اجازه می دهم یهودیانی که قبل از اشغال فلسطین آنجا زندگی می کردند همانجا بمانند . من کاملا جدیم ............مردم
  • ناصر ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    بجای اینکه زنگ خطر پیری جمعیت و کاهش نرخ باروری و افزایش نرخ طلاق و بالارفتن سن ازدواج در کشور خودمونو ب صدا دربیاریم چسبیدیم هی ب این صهوبنیست نکبت ک فلانه و بسیاره !
  • محمدرضا ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    اسرائیل، لنگه به لنگه ترین رژیم سیاسی دنیا که توش حسابی خر تو خره.
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    شما که میگفتید در چند سال اخیر همه از اسراییل فرار کردن پس چطور جمعیت بیشتری وارد شده و جمعیتشون زیاد شده؟؟!!؟
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 1
    برای نابودی اسراییل هیچ نیازی به جنگ نیست فقط مقاومت و پایمردی میخواهد یعنی همین چیزی که هست. با افزایش نفرت مردم جهان از این موجود نحس و جعلی و همچنین شکاف هویتی جامعه و نرخ پایین رشد جمعیت میشود امیدوار بود همین فشارها به زودی اسراییل را در سراشیبی سقوط قرار دهد.
  • یاور ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    انشا ا... به یاری خداوند منان و متعال و همت والای مسلمانان جهان که در راس ان ایران عزیز قرار دارد به زودی زود شر این صهیونیستهای غاصب و خونخوار و حامی اصلی ان امریکای جنایتکار از صفحه روزگار محو خواهد شد. مرگ بر اسراعیل مرگ بر امریکا
  • یکی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    اینا مثل سگ و گربه توله میارن تازه یه طرفشم معلوم نیست کیه. اونوقت ماها چی؟
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    یعنی الان 39 درصد کودک و 10 درصد پیر پیری جمعیت هستش؟ پس امار ایران چی هستش؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    صهیونیست ها هرجا باشتد فرقی ندارد باز هم نسبت به آرمان خود ساخته صهیونیست ها که فلسطین را ارض موعود میداند وفادارند و بر علیه مسلمانان توطئه می کنند و زمان کشور های غربی کاملا در دست آنهاست.
  • سعید ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق کلک شدی ها....چند وقتی دست می ذاری روی نقطه ضعف های اسرائیل...خبریه؟
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 0
    خدایش یهودی که داره تو اروپا و آمریکا با پول هاش عشق میکنه مغز خر خورده که بره اسرائیل بشه سیبل موشک های حزب اللهی ها قهرمان و حماسی های شجاع، به نظر من ساکنان فلسطین اشغالی حتما قبل از آمدن به آنجا یک پرس مفصل و کامل کله پاچه ی خر خورده اند خخخخخخخخخخخ
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    معلومه که رشد جمعیت صهیونیست به سودشونه. این دیگه چه سوالیه ...
  • کاپیتان ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    2 0
    همه دنیا از یهود بدشون میاد جالبه ها!
  • اصلاح طلب امت جدش ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    شما را چه می شود که فرزندی بیاورید تا زمین را به گفتن لااله الاالله سنگین کند پیامبر رحمت مصطفی ص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس