ابوطالبی گروگان‌گیری را «تکذیب»، وزارت خارجه وعده « پیگیری» و دولت «سکوت» کرد تا فرجام اولین نبرد دیپلماتیک دولت یازدهم و دولت اوباما، با عقب نشینی یاران روحانی، تمام شود. با انتصاب تحمیلی غلامعلی خوشرو چالش 344 روزه خالی‌ماندن کرسی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل پایان یافت.

فرجام اولین نبرد دیپلماتیک ایران - آمریکا در دولت یازدهمگروه سیاسی مشرق - 344 روز قبل، دولت یازدهم «تدبیر» به انتصاب حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل کرد. «دیپلمات» دولت یازدهم، از منظر «کدخدا» - آمریکا- گروگان‌گیر دوران 444 روز تسخیر جاسوس‌خانه آمریکا در تهران بود، به همین خاطر آنان از صدور روادید برای حمید ابوطالبی امتناع کردند.

ابوطالبی گروگان‌گیری را «تکذیب»، وزارت خارجه وعده « پیگیری» و دولت «سکوت» کرد تا اولین واکنش‌ها نسبت به این رفتار خصمانه آمریکا رقم بخورد گرچه طرف مقابل بر تصمیم خود مصمم بود.

· صف‌آرایی دیپلماتیک

شیپور جدال دیپلماتیک میان «اصرار» دولت روحانی و «انکار» دولت اوباما نواخته شد. حمید ابوطالبی گزینه «غیرقابل اعتماد» کاخ سفید، تنها گزینه وزارت خارجه دولت یازدهم است.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت:« ایران نیز رسما نظرات خود را منتقل کرده است و ما هم به طور رسمی گفته‌ایم رفتار دولت آمریکا با نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد قابل قبول نیست.»[1] و سپس عباس عراقچی - معاون سیاسی وزارت خارجه و سرپرست تیم مذاکرات هسته‌ای ایران- طی اظهاراتی گفت: «گزینه جایگزین برای آقای «ابوطالبی»، نداریم و موضوع را از طریق مکانیزم‌های حقوقی پیش‌بینی شده سازمان ملل؛ پیگیری می‌کنیم»[2] .

فرجام اولین نبرد دیپلماتیک ایران - آمریکا در دولت یازدهممحمد جواد ظریف نیز خبر از پیگیری حل صدور ویزا برای آقای ابوطالبی از طریق «سازوکارهای سازمان ملل متحد» داد، اما واکنش «آمریکا» با اظهارات ملایم دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم متفاوت بود.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد « انتخاب حمید ابوطالبی به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل قابل قبول نیست و ایران باید فرد دیگری را برای این سمت انتخاب کند.»[3] و سپس جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیرامون عدم روادید سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد «ما به سازمان ملل و دولت ایران اعلام کرده‌ایم که این ویزا را صادر نخواهیم کرد. این امر تغییری نیافته است. ما به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده‌ایم که این انتخاب قابل پذیرش نیست.»[4] و سپس باراک اوباما، فرد بسیارمودب و باهوش به تعبیر حجت‌الاسلام روحانی، قانون مصوب کنگره را که به‌موجب آن واشنگتن می‌تواند از ارائه ویزا به حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران به سازمان ملل امتناع ورزد، امضا کرد.

· مسافری از سوئیس؛ عقب‌نشینی آشکار دولت یازدهم

«ما می‌خواهیم که از این موضوع عبور کنیم. موضع ما مشخص است و ما گفته‌ایم که به ابوطالبی روادید نخواهیم داد. بهتر است که ایرانی‌‌ها هم از این موضوع عبور کنند.» راوی این جملات ماری هارف‌، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که خواهان «عبور» و «عقب نشینی» آشکار دولت یازدهم از تصمیم خود است.

فرجام اولین نبرد دیپلماتیک ایران - آمریکا در دولت یازدهمهشتم بهمن 1393 دولت یازدهم از گزینه اصلی خود، حمید ابوطالبی، «عبور» کرد و غلامعلی خوشرو پدر داماد "عبدالحسین حسین فریدون" مدیر کل‌ وزارت علوم  (پسر عموی رییس جمهور محترم) و سفیر کنونی ایران در سوئیس را روانه نیویورک کرد.

این انتصاب از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در محافل سیاسی تعبیر به «عقب‌نشینی» در عرصه دیپلماتیک قلمداد شد، اگرچه محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این اظهارنظرها تصریح کرد « جمهوری اسلامی ایران نشان داده که تن به ماجراجویی دیگران نمی‌دهد و با اقتدار و صلابت و تدبیر از پیچ‌ها و موانعی که در دیپلماسی پیش پایش قرار می‌گیرد، عبور می‌کند؛ که این هم به دلیل حقانیت جمهوری اسلامی است.این به هیچ وجه عقب‌نشینی محسوب نمی‌شود؛ نقش‌آفرینی در تعاملات بین‌المللی نیاز به بهره‌گیری کامل از فرصت‌ها و جلوگیری از هدر رفتن آنها دارد.»

فرجام اولین نزاع دیپلماتیک ایران و آمریکا

با انتصاب تحمیلی غلامعلی خوشرو چالش 344 روزه خالی‌ماندن کرسی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل پایان یافت.

اولین فرجام چالش دیپلماتیک میان دولت یازدهم و آمریکا با عقب‌نشینی آرام طرف ایرانی همراه شد و بار دیگر شاهد یک پیام تعاملی از سوی دولت تدبیر و امید در مقابل عدم انعطاف و ایستادگی طرف آمریکایی بر روی مواضع اعلامی خود هستیم.

از سوی دیگر، بار دیگر شاهد آن هستیم که وزرات خارجه از ظرفیت‌های دیپلماتیک و حقوقی خود در عرصه بین‌المللی استفاده نکرده است و این درحالی است که طبق تصریحات مسلم حقوق بین الملل، دولت جمهوری اسلامی ایران توانایی اتخاذ تصمیم مستقل نسبت معرفی به نماینده خود در سازمان ملل و پیگیری آن در مجامع حقوقی را داشته است .

فرای این انتخاب از سوی دولت یازدهم، ما در روزهای آتی شاهد برگزاری مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 هستیم که از شاخصه‌های استراتژیک در منظر منطق سیاسی - امنیتی کشورمان و از اهمیت ملی از سوی مردم ایران برخوردار است، بنابراین دولت یازدهم باید بدون هیچ گونه عقب‌نشینی نسبت به مواضع اصولی و خطر قرمزها، ترسیم رفتار نماید.



[1] - «رفتار دولت آمریکا با حمید ابوطالبی قابل قبول نیست»- «باشگاه خبرنگاران»- 20/1/1393

[2] - « عراقچی: گزینه جایگزین ابوطالبی نداریم»- «خبرگزاری تسنیم»- 23/1/1393

[3] - «سامانتا پاور: ایران باید فرد دیگری را به‌جای ابوطالبی انتخاب کند»- «خبرگزاری تسنیم» - 25/1/1393

[4] - «تأکید دورباره آمریکا بر عدم صدور ویزای ابوطالبی» - «خبرگزاری تسنیم» 27/1/1393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • عباس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مهم اینه که عزت به پاسپورت ایرانی برگشت!!!
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    این عقب نشینی نتیجه خوش نشینی و قدم زدن با جان(وزیر خارجه کدخدا) هستش
  • ناشناس ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    متاسفم برای این دولت خیلی خیلی متاسفم
  • علیرضا اهواز ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    زکی ! اصلا از همون اولشم نبردی در کار نبود ! اگرم میدونستن آمریکا حساسه نسبت به ابوطالبی اصلا معرفیش نمی کردن ! بعد که معرفی شد توی کار انجام شده قرار گرفتن روشونم نمیشد یه دفعه عوضش کنن گذاشتن یه بلبشوی خبری بشه که زود خبر فراموش بشه کسی گیر نده بهشون !
  • علی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    با سگ هاری مثل آمریکا که علارغم سگ بودنش مدعی حقوق بشر نمیشه با زبون آدم صحبت کرد چه برسه به زبان دیپلماتیک!!!!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    وقتی از "مرگ بر آمریکا" به آنجایی می رسیم که حتی برای تعیین نماینده ایران در سازمان ملل هم باید رضایت همان آمریکایی را داشته باشیم که شعار مرگش را می دهیم. بهتر از این می خواهید یک انقلاب اسلامی را از بین ببرید؟
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلیه واقعا یارو قمار را باخته بعد با کمال وقاحت میگه :ما با اقتدار و صلابت و تدبیر از پیچ‌ها و موانع ....عبور کرده و میبازیم
  • حسن ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    لجبازی کردن در امور دیپلماتیک چه منفعتی برای کشور دارد
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مشرق جان ؛ گزارش خوبی بود ولی شما ها دارید از دولت انتقام می گیرید ما جیگر نیستیم
  • ناشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    حالا آقای خوشرو کی می خواد به امریکا بره نکنه دهه فجر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • نا شناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    با تدبير و اميد كلا و اساسا عقب نشيني مي فرمايند روحاني متشكريم!
  • یک اصلاح طلب ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خوشروی جان , همیشه خوش و خرم باشی ...
  • علی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    البته بعد از رفتن رسایی به المان.خخخخخ چرا به موضوع اصولگرایان(170 نماینده) و نقش انها در فساد نمی اقتصادی نمی پردازید؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اعتبار پاسپورت ایرانی داره میترکونه
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اگه چند متر بیشتر پیاده روزی کرده بودن الان ابوطالبی سازمان ملل بود
  • احمد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    آقای محترم اونی که لجبازی کرد ایران بود یا امریکا ؟ اونها ملزم هستند که هر کسی رو که ایران معرفی میکنه بهش اجازه ورد بده .
  • ملوک خانم ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    حالا که چی؟وقتی ویزا براش صادر نمی کردند،باید کرسی ما 34000 روز دیگه هم خالی می ماند؟دفاع از منافع ملی یعنی این؟
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    تو واسه خودت متاسف باش
  • سید قاسم ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    بهتر دولت محترم با این همه عقب نشینی نگاهی هم به پشت سرش بندازه خدای نکرده از پشت تو چاه نیفته که هزار تا عاقل هم نتونن درش بیارن
  • احمد ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    بههله خیلی خوب هم برگشت وقتی به یک مسئول مملکت اجازه ورود نمیدن این به نظر شما برگشتن عزت به پاسپورت هست عزت به خود آدمش مربوط هست نه مشتی کاغذ پاره
  • امیر ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    لجبازی یا بی تفاوتی
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    صبح رفتم پاسپورتم رو دوباره دیدم یه مهر عزت افزوده خورده بود روش. نمیدونم از کجا اومده بود.
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    میگن تو جنگ به بنی صدر گفتن چرا عقب نشینی کردی جواب داد ما عقب نشینی نکردیم بلکه داخل خاک خود مشغول پیشروی هستیم !!!
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    عقب نشینی با شیب ملایم است !!!
  • اصغر ترقه ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خوب باش تا صبح دولتت بدمد
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    زنده باد روحانی و آفرین به تدبیرش...شما بی زحمت یک ساختمان سازمان ملل در تهران درست کنید که دیگه نیازی به ویزا نباشه
  • جیگر ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    چی گفتی؟چی گفتی؟چی گفتییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی» یک شعار بود و مصرف انتخاباتی داشت. شما چقدر خوش خیالی
  • هو الوکیل ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مگه با این رفتار خارج از عرف دیپلماتهای ما انتظاری غیر از عقب نشینی هم میتوان داشت؟
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    ایول ظریف لبخند زد کنگره تهدید به تحریم کرد! لاریجانی تهدید به تلافی کرد کنگره عقب نشینی کرد! از قدیم گفتن بهش بخندی پر میشه یعنی همین نتیجه دیپلماسی لبخند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    دوستان عزیزی که این اقدام دولت رو ملامت میکنید، حتما یادتون هست که مرداد سال 1377 نیروهای طالبان هشت دیپلمات ایرانی که قبلا بر خلاف عرف دیپلماتیک رایج به گروگان گرفته شده بودند رو در نهایت مظلومیت به شهادت رسوندن. حالا فرض کنید قراره افغانستان یا پاکستان یکی از همین اعضای طالبان که در گروگان گیری و شهادت دیپلمات های ما نقش داشته رو بخواد به عنوان نماینده خودش در یک سازمان بین المللی واقع در تهران مثل سازمان اکو به ما معرفی کنه. انصافا بگید اگه دولت به این فرد ویزا بده واکنش شما چیه؟همونطور که نظر موافقان این نوشته چاپ میشه از سایت محترم مشرق میخوام این مطلب رو هم چاپ کنه
  • م.ج ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    همانگونه كه تحريمها صد روزه تِـــرِك برداشت.
  • میلاد ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    روحانی مظلومه
  • ایرانی مسلمان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مشرق این پیغام رو لطفا بذار...چرا وقتی خانم المانی میاد و تو مسائل داخلی دخالت میکنه میگید باید برخورد بشه با مسئولین ذیربط و دیگه تو ایران راهش ندن ولی طرف خلاف عرف دیپلماتیک رفته سفارت اشغال کرده باید با سلام و صلوات راهش بدن تو کشورشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    هر کاری که دولت روحانی انجام میده به این معنی که اکثریت ملت ایران با اون موافقند چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد وگرنه اگه ملت میخواست راه گذشته ادامه پیدا کنه به یکی از اصولگراها رای میدادن
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مشرق جييييگگگرررريييييي يعني خود خريييي
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    هر دم از این باغ بری میرسد !
  • ناشناس ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    عزیزم انتخاب ابوطالبی برای این پست از اول اشتباه بود و از دولت تدبیر ! انتظار این بی تدبیری نبود !
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    من هم براي آقای ظریف بابت سیاست خارجی شل و ولش متأسفم
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    عجب افتخاری!!!!!!!!!! عزت به پاسپورت بازگشت این هم نشانه اش!!
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    ما دلواپس جنگ با آمریکا نیستیم بلکه دلواپس گاف های آقای ظریف هستیم
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    سفارتخانه ما جاسوسخانه برای از بین بردن ملت افغانستان نبود
  • احمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مستر سفارتخانه نه جاسوس خانه بعد این همه سال هنوز نمیفهمی
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    آقایی که گفتی عزت به پاسپورت ایرانی برگشت کجای دنیا عزت یعنی عقب نشینی من نمیدونم چرا وقتی یه فیلم آمریکایی میبینین و نقش اول فیلم از مواضعش کوتا نمیاد تحسینش میکید ولی وقتی کشورمون هر روز داره از مواضعش کوتا میاد تحسین میکنید مشکل اینجاست که شما خسته شدید از مقاومت ولی برای پیروزی نهایی راهی جز مقومت وجود نداره تاریخ انو تابت کرده
  • علی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    ناشناس جان ؟ آیا اینها گروگانها رو کشتن؟ آیا اینها گروگانها رو مظلومانه اسیر کردن؟ آیا گروگانها بیگناه بودن ؟ عزیزم یه خورده بیدار شو
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    دست از سر مردم بردارید. همه میدونن نون امثال شماها تو دشمنی با آمریکاست و فقط به فکر منافع خودتونید. یه روزی کارتون رو تموم خواهیم کرد آقای مشرق
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی پررو تشریف دارن!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    تو هر جور راحتی فکر کن
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    تو بهتره اسمتو عوض کنی
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    باشه به اردوغان سلام برسون
  • هو الوکیل ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    از یه مقدمه صحیح دارید نتیجه اشتباه میگیررید البته که اگه به گرون گان گرفتن دیپلماتهای ما ظالمانه و شهادتشان مظلومانه باشد ما واکنش نشان میدهیم اما آیا بنظر شما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا هم ظالمانه بود؟چی رو با چی دارید مقایسه میکنید؟
  • اصفهانی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    دوست عزیز تنهایی فکر کردی یا کسی کمکت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راستش را بگو !!!!!!! عزیز قیاس مع الفارق همین را میگویند! برادر من یا از سیاست اطلاعی نداری یا فکر میکنی خیلی حالیته!!!!! برادر سازمان ملل یک سازمان بین للمللی است. اون یانکی ها حق گروکشی ندارن!!!!!!!!!! بعدشم سفرت یک کشور که همه کاری توش بشه غیر از کارای دیپلماتیک باید روسر ساکنانش خراب بشه!!!! اگه خبر نداری یا فکر میکنی که بقیه دروغ میگویند برو از عباس امیرانتظام وزیر آقای بازرگان که اسمش از تو همین سفارت در اومد ومعلوم شد جاسوسه و35 ساله آب خنک میخوره بپرس اونجا چه جور جایی بوده!!!!! کی میگه اونا را گروگان گرفتند دوست عزیز ، نمیدونی نگو اونا را قبل از اینکه ساختمان را بگیرند به رگبار بستند. برو بپرس. بعدشم اقدام بچه های ما رو تو سال 58 که باعث افشای بسیاری از اطلاعات وفتنه های آمریکاییها شد را با حمله وحشیانه طالبان یکی میگیری!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    ببین کار مملکت به کجا رسیده که تو اجنبی ملت شهیدداده را تهدید میکنی
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    میگفتند رژیم شاه هزار فامیله
  • ایران مقتدر ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    سیاست برد برد این نیست که هرچی قدرت ها گفتند به خاطر تحریم بپذیریم بلکه باید اقتدار داشت حتی به قیمت تحریم بیش از این و واقعیت این است این دولت ذر همه زمینه ها و مخصوصا سیاست خارجه هیچ دست آوردی نداشته است و سیاه نمایی میکند.اگر قدرت ها الان تهدید نظامی را عملا فراموش کرده اند به خاطر سیاست شفاف و محکم احمدی نژاد با خواسته های منطقی و آرمانی انقلاب و حقوق بین الملل بود و این دولت همش عقب نشینی می کند و جهان فکر می کند حتما به خاطر داشتن سلاح هس ته ای بوده است.آقا والسلام ایستا مردن و اقتدار جهانی داشتن بهتر از عقب نشینی و عمل به هر خواسته ای به صورت ذلیلانه است.
  • شاهین ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام این چه عکسیه واسه تیتر یک این خبر انتخاب کردید؟ پرچم نحس آمریکا رو کنار پرچم مقدس ایران نذارید
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    شما که جلو نشینی کردید تا حالا کجا را گرفتید؟؟؟؟
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اتفاقا زمان احمدی نژاد هم مینطور بود با این تفاوت که دولت باپررویی مصوبات دولت قبل و پروژهای دولت قبل را منتفی نکرد و دهان گشاد امثال تو باز نبود!
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    واقعا گل گفتی، عزت به پاسپورت ایرانی برگشته
  • علی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اگه صادقانه حرف می زنی چرا سال 88 حرف اکثریت شد تقلب با اون همه فاصله آراء ... ولی حالا با چند صد هزار فقط فاصله حق با اکثریته ....
  • علی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اون سفارت نبود لانه جاسوسی بود - اگر حضرت امام را قبول دارین اون رو انقلاب دوم نامید ... مگر اسناد لانه جاسوسی و تجهیزات شنود اون رو همه ندیدند مگر ماجرای کوتای نوِه و حمله طبس نبود - کودکان ایرباس را فراموش کردی ؟ غیریت ات کجا رفته؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    دشمنی اصلی ما امریکاست مرگ بر امریکا .
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    روحانی مچکریم
  • سیدعباس قاسمی ازتربت حیدریه09153327480 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    کاش ظریف با این همه نشست و برخاست وقدم زدن و تفریح با کری جان بعد از یک سال و نیم جانه وخواهش و تمنا لااقل یک ویزا برای ابوطالبی میگرفت تا دلمون خوش باشه که یک امتیازی گرفتند
  • برهانی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    آقا این هم یک نوع تدبیر و امید است تا شاید دشمن فکری به اقتصاد کند !!!!
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مشرق تو یا مریضی یا روانی تا قیامت سفیر نفرستن که عقب نشینی نکنن لجاجت کنن؟
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    عجب!! پس میخواستید به خاطر یک نماینده جنگ راه بیفته!! واقعا که افراطی هستید....
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    مقام معظم رهبری فرمودند ازدولت حمایت کنید............ماهم گوش به فرمان خامنه ای هستیم
  • شنازاده ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    به نظر من باید ابوطالبی با شنا خودش رو به آمریکا می رسوند تا بعضی ها خنک میشدند درود بر ظریف مرد عقل ونطق
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    واقعا تا کی عقب نشینی
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    عقبنشینی.؟؟ برای شما عقده ایه اره!!! اگر عرضه داشتید خودتون یک کاری میکروید
  • ناشناس ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    این افرادی که نظرات چرت و پرت درخصوص مطالب مشرق می دن چند میگیرن میان تو مشرق این اراجیف رو می نویسن- خیلی برام جالبه این همه منتقد توی یه سایتی که برخلاف سلیقه شونه ؟ خیلی جالبه!
  • برادر ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    شما چقدر سنگین هستی!
  • رضا م ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    اینهم یکی از شکست های دولت تدبیر وامید در مقابل امریکا.
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    تلفنتو چرا گذاشتی دیگه ؟
  • محمود ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی مهم نیست خودتان رامشغول حرفهای بیهوده نکنید
  • معتدل ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    دیییپلوماسی یعنی هر چی اونا گفتن ما بگیم چشم
  • محمد ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام مهم نیست چه کسی معرفی میشه ولی مهمه که ایران گفته بود که تنها گزینه آقای ابوطالبی ولی الان عقب نشینی کرده و این یعنی خداحافظ استقلال و عزت .
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    فامیل بازی: آقای خوشرو ، پدر داماد حسین فریدون ( برادر حسن روحانی ) به سمت سفیر ایران در سازمان ملل منصوب شد !!!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    ش شناسنامه هم می گذاشتی رفیق!
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    ای خدا این 2 سال دیگه رو زودتر تموم کن.
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    مسئله این است که شما کوچکتر از آن هستید که معنی و ملزومات یک نبرد را بشناسید. نبرد در نظر شما همان است که بگوئید " اینقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود"
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    عجب!
  • ریاستی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    ورود به سازمان ملل تابع قوانین سازمان ملله نه دولت امریکا.این امریکاست که از موقعیت سازمان ملل در کشورش داره سواستفاده میکنه
  • حمید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    قرار نشد دولت رو بزنی!
  • عباس م 61 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    عقب نشینی چیه داداش من نمی خوانش زور که نیست.
  • عباس م 61 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    شما ها طرف راه راست بره براش حرف در میارین.
  • عباس م 61 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    نیست اخه قبلا مارو حلوا حلوا می کردن.
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    حالا شما که کوچکتر از آن نیستی بگو نبرد در نظر شما یعنی چی؟
  • شعیب صالحی ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    مردم به آقای روحانی با توجه به وعده هاشون رای دادن.اگر سال96هم به ایشون رای دادن نشون میده که کارهاشون در این 4سال مورد تایید ملت بوده
  • MohammaD ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    داداش شک نکن ظریف برای مشاوره باهات تماس میگیره
  • حسین ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    ایا اگر کسی نفرستند کار خوبی است؟ مطمین باشید که اگر امریکا هم برای سفارتش توی ایران و یا هر کشور دیگری کسی را انتخاب کند و با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران همخوانی نداشته باشد ایران هم به اون ویزا نمیدهد اما یک اصلاحیه هم بر مطلب شما دارم که اقای خوشرو پدر داماد حسین فریدون برادر اقای روحانی میباشد و به مراتب بهتر از اقای ابوطالبی میباشد چون خوشرو در زمینه بین الملل کار کرده در صورتی که اقای ابوطالبی هیچگونه فعالیت بین المللی نداشته است..
  • الهام ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    شتر در خواب بیند...
  • الهام ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    :دی
  • الهام ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    چ کارشون داری گناه دارن خب دارن میسوزن میخوان ی ذره خنک بشن
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    نظر گهر بار ی بود ما که استفاده کردیم :دی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس