کد خبر 388574
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

وزارت ارتباطات روسیه، برای پایان دادن به احتکار فن آوری اطلاعات در دست آمریکا، به جنگ سیستم عامل های "اندروید" و "iOS" می رود.

به گزارش مشرق، "نیکولای نیکیوروف" با انتشار چندین پیام بر روی صفحه خود در تویتر، تاکید کرد که قصد دارد برای پایان دادن به سلطه آمریکا بر دنیای فن آوری اطلاعات، سیستم عامل های "تایزن" و "سلفش" را جایگزین "اندروید" و "iOS" خواهد کرد.

وی در یکی از تویت های خود نوشت: از برنامه نویسان تایزن و سلفش خواهیم خواست با توسعه این سیستم عامل ها، به سلطه آمریکا بر سیستم عامل های تلفن های همراه، پایان دهند.

موسسه گارتنر اخیرا از چیرگی کامل سیستم عامل های"اندروید" و "iOS" (که بر آیفون و آیپاد از محصولات اپل نصب می شوند) خبر داد و تاکید کرد که این دو سیستم عامل، 96 درصد از بازارهای سیستم عامل تلفن های همراه را در دست دارند.

شرکت سامسونگ، به تازگی، از سیستم عامل خود تحت عنوان "تایزن" رونمایی کرد و ماه گذشته میلادی، آن را در اختیار کاربران قرار داد.

سیستم عامل سلفش نیز که هنوز در اختیار کاربران قرار نگرفته، از تولیدات شرکت فنلاندی "Jolla" است و به مثابه دنباله طرح "می گو" به شمار می رود. در اواخر سال گذشته میلادی، این سیستم عامل، برای نخستین بار، بر روی تلفن همراه نصب شد.

نیکیوروف همچنین در تویتی بر روی صفحه تویتر خود، از حرف و حدیث ها درباره طراحی  نخستین تلفن هوشمند با سیستم عامل اوبونتو، استقبال کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس