مربی اسبق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی حالا با جان و دل برای کشورمان بازی می‌کنند و دیگر کسی جرات مسایل حاشیه‌ای را ندارد تاکید کرد: کی‌روش ارزش پیراهن تیم ملی را بالا برده است.

به گزارش مشرق، اصغر شرفی در خصوص شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا داشت خاطرنشان کرد: این اتفاقات برگرفته از آنچه هست که در اجتماع می‌بینیم. برد و باخت تیم ملی روی زندگی اجتماعی مردم تاثیر می‌گذارد. من امروز که رفتم روزنامه بخرم دیدم هیچ کس با دیگری حرف نمی‌زند. همه اخم کرده بودند. مردم از شکست تیم ملی ناراحت هستند.

وی در بخش دیگری از حرف‌هایش پیکان انتقادات را به سمت مسئولان فدراسیون فوتبال برد و عنوان کرد: فوتبالی که رئیس آن کفاشیان است به کجا می‌رود؟ هر چه می‌گویند برو او می‌گوید نمی‌روم. این واقعا مسخره است. پس غرور یک مرد چه می‌شود؟ آخر این چه نانی است که سر سفره زن و بچه ات می‌بری؟

این کارشناس تدارکات ضعیف تیم ملی را زیر سوال برد و ادامه داد: ما با تدارکات مناسبی راهی جام ملت‌ها نشدیم. در واقع این بازی‌های دور گروهی برای ما نوعی تدارکات بود که دیگر باعث شد عضلات خالی کند. تیم‌ها همیشه در اوایل مسابقات پر نفس هستند و بعد از آن دچار افت می‌شوند. بازیهای تدارکاتی برای همین است که در انتهای آن کمی دچار افت شوند و با شروع تورنمنت رسمی ریکاوری کرده و انرژی خود را بازیابند. اما ما در جام ملت‌ها از آن انرژِی ذخیره استفاده کردیم.

شرفی از عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران در این تورنمنت و به خصوص بازی برابر عراق دفاع کرد و گفت: بازیکنان واقعا از خودگذشتگی کردند و انتحاری بازی کردند. وقتی داور بازی در دیدار برابر بحرین آنگونه اشتباه کرد و بار دیگر برای بازی ایران در نظر گرفته شود معلوم بود که استرالیا با افکار دائی جان ناپلئونی می‌خواهد جلوی صعود ایران را بگیرد. دیگر زمان قدیم نیست که با بازی رو در رو این کار را انجام دهند. با این کاری که کردند تلاش داشتند تا به نوعی ذهن افکار عمومی را از استرالیا دور کنند.

مربی اسبق تیم ملی یادآور شد: کی‌روش یک کار جالب انجام داد و قبل از رفتن به مصاحبه مطبوعاتی از مظفری‌زاده که داور بین المللی بوده پرسید که آیا ویلیامز اشتباه کرد یا خیر که او هم تاکید کرد اشتباهات داور مسابقه اثرگذار بوده است. بهرحال مظفری‌زاده خودش داور درجه یک بوده و اعتبارش را به خاطر حرف احساسی زیر سوال نمی‌برد بنابراین اگر تایید کرده که این داور علیه ایران قضاوت کرده است یعنی واقعا باید بپذیریم که این داور اشتباهات فراوانی داشت.

از شرفی پرسیده شد که با توجه به شرایط موجود چه کاری باید انجام داد، که توضیح داد: تیم ملی حالا روند مثبتی پیدا کرده و صد در صد باید این روند را ادامه دهیم اما نه با این کادر فدراسیون! ما کی‌روش را آوردیم که کارش را بلد است و در تمام دنیا احترام ویژه‌ای برایش قایل هستند. این مربی به خوبی می‌داند که بر اساس شرایط چگونه بازی کند.

وی در خصوص انقادهایی که از کی‌روش صورت می‌گیرد، بیان کرد: همه ما از کی‌روش ایراد می‌گیریم که تیم ملی دفاعی بازی کرده است اما این کار دفاعی نبوده بلکه بازی با مهره‌ها بوده است. اگر ما چند بازیکن سطح بالای تهاجمی داشتیم مثل بارسلونا 3 - 3 - 4 تهاجمی بازی می‌کردیم ولی کی‌روش به داشته‌های فوتبال ایران نگاه کرده و با آن پیش رفته است.

شرفی که با انتقاد تند نسبت به مربیان داخلی تاکید کرد: آنها که به کی‌روش اعتراض می‌کنند بیایند یکی یکی توضیح بدهند و با مدرک و سند حرف بزنند نه اینکه روی احساس انتقاد کنند. مگر نه این بود که در گذشته بازیکن مقابل چشم مربی روی میز ناهار برای همدیگر بطری آب پرت می‌کردند؟ یا بازیکن را تعویض می‌کرد پیراهن را در آورد و به زمین می‌کوبید؟ مگر هر روز از تیم ملی یک موضوع حاشیه‌ای به گوش نمی‌رسید؟ پس حالا چرا کسی در تیم ملی از این کارها نمی‌کند یا حتی جرات انجام این کارها را ندارد؟

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تیم ملی مسیر خوب خود را پیدا کرده ولی یک شبه نمی‌شود تیم شد. ایشان دیسیپلینی دارد که کسی جرات کار حاشیه‌ای را به خود نمی‌دهد. حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم جرات فکر کردن به کوچکترین دخالت را ندارد. در این سال‌ها ما تیم نداشتیم ولی حالا صاحب «تیم» شده‌ایم. اما تیمی در حد دو سه سال. بازیکنان تیم ملی فداکارانه بازی می‌کنند و برای تیم ملی حالا جان می‌دهند. این راه دو سه سال است که آغاز شده و فعلا در همین حد هستیم بنابراین انتظارات هم فعلا باید در همین حد باشد.

شرفی در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرد: کی‌روش ارزش پیراهن تیم ملی را بالا برد و این قابل ستایش است. در گذشته بازیکنان زیر چشمی به همدیگر نگاه می‌کردند ولی به یکدیگر پاس نمی‌دادند اما آیا در تیم ملی الان این شرایط وجود دارد؟ به نظرم ما صد در صد باید با کی‌روش ادامه دهیم. وی نسل جدید را آرام آرام به تیم ملی تزریق می‌کند و کاملا با حساب و کتاب عمل می کند. متاسفانه تیم ملی جایی نیست که بازیکن ساخته شود اما در کشور ما برعکس شده است.

وی با بیان اینکه کار پایه ای در فوتبال ایران انجام نمی‌گیرد، گفت: زمانی که با مهاجرانی در امارات بودیم برای انتخاب بازیکنان به باشگاه‌ها می‌رفتم، می‌دیدم که بهترین مربیان دنیا مثل کارلوس آلبرتو را برای تیم‌های پایه خود آورده‌اند حالا ما در ایران تنها چیزی که نداریم تیم‌های پایه است. در همین تیم امارات عبدالرحمن را ببینید. پاس‌های این بازیکن دست کمی از شوت ندارد. آنها روی تیم‌های پایه خود کار کردند و حالا نتیجه آن را می‌گیرند اما برخی‌ها ایراد می گیرند که چرا کی روش سیستم دفاعی را به کار گرفته است. این سیستم دفاعی نیست. این داشته‌های فوتبال ایران است و بهترین روش بازی با مهره‌ها همین بوده که انجام داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس