در میان بازیکنان شماره 10 جام شانزدهم و درخشش عمر عبدالرحمن اماراتی، شانس بازی به کریم انصاری فرد نرسید تا بیش از پیش دلمان برای علی دایی تنگ شود.

گروه ورزشی مشرق - همواره بازیکنان برجسته و تاثیرگذار در فوتبال دنبال پوشیدن پیراهن شماره 10 تیم های خود بوده اند. از پله و مارادونا گرفته تا روبرتو باجو و لیونل مسی و کمی نزدیک‌تر به ما، حسن روشن و علی دایی.

با توجه به سیستم اکثر تیم‌ها و حضور یک مهاجم نوک، در برخی تیم ها ازجمله ایران شاهد نیمکت نشینی شماره 10 تیم هستیم و در برخی تیم ها مانند امارات شماره 10 آن ها در نقش یک بازیساز ظاهر شد نه یک مهاجم نوک. البته برخی مهاجمان نوک هم به خاطر علاقه شخصی پیراهنی با شماره متفاوت می پوشند که در نوع خود جالب است مثل تیم کیهیل استرالیایی با شماره 4.

در جام ملت های آسیا 16 بازیکن شماره 10 در پست های میانی و هجومی حضور داشتند با این امید که بیشتر از سایرین به چشم بیایند. در این میان ستاره بی چون و چرای بازی‌ها عمر عبدالرحمن هافبک موفرفری و 24 ساله اماراتی‌ها بود که زمینه حضور تیمش در جمع 4 تیم مرحله پایانی را فراهم کرد و همانند سال 1996 که دایی در نقش یک گلزن بالفطره نمایش دلپذیری داشت، وی در امر بازیسازی موفق نشان داده است و این امکان وجود دارد که در 2 بازی آینده هم بدرخشد و بهترین بازیکن جام لقب بگیرد.

هنر این موفرفری دلمان را برای دایی تنگ کرد +جدول
در میان شماره 10 ها البته 2 بازیکن هم حضور داشتند که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی و عرض اندام پیدا نکردند. این دو نفر کریم انصاری فرد از ایران و محمد طیب از بحرین بودند که از بخت بدشان نتوانستند کادر فنی تیم‌‌هایشان را مجاب کنند که بازی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کنند تا دلمان بیشتر از قبل برای دیدن یک مهاجم شماره 10 و گلزن مادرزاد مثل دایی تنگ شود.

جدول عملکرد همه شماره 10 های حاضر در جام شانزدهم


{$sepehr_album_22545}


این سه نفر

به گزارش مشرق، در میان شماره 10 های کارآمد جام شانزدهم، سه بازیکن بیشتر از سایرین شانس هنرنمایی داشته اند؛ دو نفر اول شینجی کاگاوای ژاپنی و عمر عبدالرحمن اماراتی هستند که حتی یک دقیقه هم از ترکیب تیم‌هایشان خارج نشده‌اند. نفر سوم هم یونس محمود مهاجم کهنه کار عراقی‌هاست که در 31 سالگی از ارکان اصلی موفقیت تیمش به حساب می‌آید.

** هافبک دورتموند و اشتباه مرگبار

شینجی کاگاوا در جام شانزدهم برای ژاپن 390 دقیقه به میدان آمد تا طی این مدت یک گل به به اردن بزند و 2 پاس گل در دیدار با فلسطین برای اوکازاکی و یوشیدا ارسال کند.

هنر این موفرفری دلمان را برای دایی تنگ کرد +جدول
کاگاوا هافبک تیم دورتموند آلمان در استرالیا 298 مرتبه اقدام به ارسال پاس برای هم تیمی‌هایش کرد که در 258 مورد آنها موفق بود. ویکه در دقیقه 82 دیدار با اردن گل دوم ژاپن را به ثمر رساند البته یک نقطه تاریک هم در کارنامه اش به ثبت رساند؛ این بازیکن آخرین نفری بود که از تیم ژاپن در ضیافت پنالتی‌ها پشت ضربه قرار گرفت. کاگاوا ضربه‌اش در تقابل با گلر امارات را هدر داد تا با همین اشتباه مدافع قهرمانی دوره پیشین رقابت‌ها از دور مسابقات خارج گردد.


** پسرک موفرفری

بی شک یکی از پدیده‌های جام عمرعبدالرحمن 24 ساله است. هافبک موفرفری اماراتی‌ها که با 60 کیلو وزن مغز متفکر تیم مهدی علی در میانه میدان است، 249 پاس ارسال کرد که 75.9 درصد آنها سالم بود.

هنر این موفرفری دلمان را برای دایی تنگ کرد +جدول
اوج هنرنمایی او پاس گل‌های تماشایی اش به علی مبخوت در دیدار برابر قطر و بحرین بود. عمر در کنار ارسال این پاس‌ها 9 بار برای اماراتی‌ها خلق موقعیت کرد که در جای خود قابل تقدیر بود. فوتبال دوستان ایرانی حرکت تکنیکی وی در دیدار با تیم ملی را هم در خاطر دارند.

** یونس، عامل حذف ایران

یونس محمود شماره 10 عراقی ها را باید به قول مارک بوسنیچ استرالیایی عامل اخراج پولادی در دیدار عراق برابر ایران دانست. کاپیتان کهنه‌کار عراق در دیدار تیمش برابر ایران آنقدر روی اعصاب داور استرالیایی کار کرد که هر وقت سر و صدا می کرد با عکس‌العمل مثبت بنجامین ویلیامز استرالیایی روبرو می شد.

هنر این موفرفری دلمان را برای دایی تنگ کرد +جدول

 به واقع محمود هم با ضربه سر خود دروازه ایران را در دقیقه 93 باز کرد و هم پیش تر در صحنه منجر به اخراج مهرداد پولادی حضور پررنگی داشت و از جمله عوامل موثر حذف تیم ایران لقب گرفت. یونس 31 ساله به جز گل دقیقه 93 و گلی که در ضربات پنالتی (با ضربه چیپ) وارد دروازه ما کرد، به فلسطین هم یک گل زد و البته یک پنالتی را هم هدر داد.

به گزارش مشرق، جام ملتهای آسیا از امروز با انجام دیدارهای نیمه نهایی پیگیری می شود و در نخستین دیدار عراق و کره جنوبی به مصاف هم می روند و در دیگر دیدار فردا (سه شنبه) استرالیا با امارات دیدار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    واقعا علی دایی یک اسطوره برای فوتبال ایران است و بس
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    با اومدن سردار آزمون و جهان بخش مهاجم های نوک که توی لیگ ایران بازی میکنن باید فکری به حال آینده خودشون توی تیم ملی بکنن. دیگه حتی کریم انصاری فرد و قوچان نژاد هم جایگاهشون محکم نیست سردار آزمون آینده درخشانی داره طوری که میتونه بزرگترین بازیکن تاریخ ایران بشه
  • فرشاد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در جواب ناشناس ۱۰:۳۵ باید عرض کنم که اتفاقاً خیلی‌ هم خوبه که کسی‌ احساس مالکیت پست بازیش تو تیم‌ ملی‌ رو نکنه. رقابت سالم همیشه خوبه. بوده، هست، و خواهد بود. فقط امیدوارم وقتی‌ اینها به سنّ قلعه نوعی، درخشان، مایلی کهن، فریادشیران، و غیره می‌رسند، همین‌طور سالم بمونند. مثل اینها نشن که خدا رو بنده نیستند و همش دنبال زیر آب زنی‌ این و اون هستند.
  • سوسان ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    یونس محمود کرکوکلی عجب گلی زد مثل کریم 187 سانت قد داره ولی کریم ساوالان بازی نمی کرد چون برخیها حتی بهش پاس هم نمیدند آخه از کره مریخ اومده
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این مو فرفری انقدرام که میگین خوب نیس. فقط حرکات نمایشی انجام میده وگرنه تکنیک تیمی نداره.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    شما عزيزان متوجه هستيد كه چه مي گوييد؟با نحوه وشكل وشمايل بازي شماره 10 امارات يعني "عمر"همه به ياد علي كريمي افتادند،آنوقت شما از علي دايي ياد مي كنيد!براي شما عدد10وشماره پيراهن ملاك ومعيار نقد ونظر وتحليل است؟!مرابه خاطراين تذكر ببخشيد.
  • مهدی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    چی می گی؟تکنیک تیمی!؟
  • کارشناس فوتبال ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این بازیکن تنها ستاره واقعی جام تا الآن بوده
  • payam ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حیف پول بیت المال که پای بازیکنان تیم ملی ما ریخته شد.حیف...
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ژاپن رو حذف کرد همین حسود
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خیلی ها از بازی شماره 10 امارات لذت بردند .خیلی شباهت به بازی مسی داشت .
  • کاپیتان ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    فقط ایران
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کریم انصاری فر اصلا بازیکن خوبی نیست.
  • پیشکسوت فوتبال ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشکل ایران نداشتن هافبک های جوان هست 11 تا مسی هم داشته باشی کسی بهشون پاس نده همین میشه این تیم ایران خط میانی اون ضعیفترین خط میانی تاریخ ایران بود خداداد عزیزی که باهوش ترین و تکنیکی ترین و سریعترین هافبک تاریخ ایران بود یا کریم باقری که شوت های می زد از 70 متری یا پاس های زمینی بلندی می داد که مدافع 170 درجه دور خودش می چرخید کجا این هافبک های پیر امروز فوتبال ایران که شوت و داشتن سرعت که هیچ حتی توان استارت زدن و کورس گذاشتن با بازیکن حریف رو هم به دلیل 35 ساله بودن ندارن کجا! جالبه قرار بود بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کنن ولی مثل اینکه فعلا خوش می گذرد!!.. والله قسم فوتبال ایران نیاز به تغییر نسل داره اینجا هم که خوب بودن به خاطر ضعیف بودن آسیا بود نه قوی بودن ایران
  • مهدي ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    به پيامي كه از غيور مردان تيم ملي همين الان رسيد توجه كنيد: خوب دوستان اينم از امسال كه ثابت شد بچه هاي تيم ملي واقعا با غيرت هستند تا چهار سال ديگه كه ما با باخت مقابل مالديو باز هم غيرتمان را نشان دهيم برويد پي كارتان ما هم چهار سال بخوريم چاق و چله بشيم البته چهار سال پول بي زبون نفت رو هم برا حقوق جناب مستطاب كروش بديد. حالا بريد ديگه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس