اصولگرایان از بدو امر، نسبت به تخلفات رحیمی هشدار داده بودند اما مداومت احمدی‌نژاد سبب شد تا رحیمی مدارج ترقی را یکی پس از دیگری در دولت دهم طی کند و به سمت معاون اولی این دولت درآید.

گروه سیاسی مشرق - پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت پیشین به ایستگاه پایانی خود رسید. رحیمی از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس و دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم‌شده بود که شعبه 11 دیوان عالی کشور به‌عنوان مرجع تجدیدنظر، حکم حبس وی را به 5 سال و 91 روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تائید کرد.

روند پیگیری پرونده رحیمی نشان می‌دهد که اصولگرایان از بدو امر نسبت به فساد مالی و تشکیلاتی که در افعال رحیمی وجود داشت، هوشیار بودند. در همین رابطه در خردادماه سال 1385 نمایندگان مجلس وقت نامه‌ای برای عزل رحیمی که در آن زمان در سمت رئیس دیوان محاسبات مشغول به کار بود، تهیه کردند.

تراکتورهایی که رحیمی برای الیاس نادران، توکلی و عماد افروغ ازجمله چهره‌های سرشناس اصولگرایی بودند که به افشای فساد اداری در بیمه ایران زیر نظر رحیمی پرداختند و خواستار عزل وی شدند.[1] اما مداومت احمدی‌نژاد سبب شد تا رحیمی مدارج ترقی را یکی پس از دیگری در دولت دهم طی کند و به سمت معاون اولی این دولت درآید.

این در حالی است که اصلاح‌طلبان که همواره افعال خود را در راستای منافع سیاسی خود هدایت می‌کنند، در این زمینه نیز با رویکردی متنفع از سیاست جناحی خود و با سیاسی‌کاری در برخورد با مفاسد اقتصادی عمل کرده و رحیمی را منتسب به جریان اصولگرایی می‌کنند و خواستار آن هستند که هزینه کارنامه سیاه رحیمی را اصولگرایان بپردازند.

این در شرایطی است که نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که اصول‌گرایان همواره نسبت به افعال رحیمی منتقد و معترض بودند و وی در دامان جریان غیر رشد یافته و در زمان احمدی‌نژاد به دولت وی پیوسته است. او البته یکی از خط قرمزهای کابینه دولت دهم محسوب می‌شد.

خدمات رحیمی به هاشمی

خدماتی که رحیمی به شخص هاشمی ارائه کرده است ازجمله مباحثی در تاریخ دولت سازندگی است که مورداشاره اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و خاص و عام سیاسیون بوده است. بدین منظور فعالیت وی و نحوه تعامل رحیمی با هاشمی چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد تا جایی که برخی از این خدمات که البته منشائی بعضاً متملقانه داشته است، مثل‌های سیاسی شده است.

تراکتورهایی که رحیمی برای خوشامدگویی هاشمی به‌صف کرد

رزومه کاری رحیمی بعد از نمایندگی مجلس نشان می‌دهد که وی با تکیه‌بر هاشمی توانست صاحب پست‌های مختلف سیاسی شود و بعدازآن نیز به دولت احمدی‌نژاد پیوست. رحیمی در شهریور۱۳۷۲ نمایندگی مجلس را ترک کرد و به‌حکم وزیر دولت هاشمی، به استانداری کردستان منصوب شد. رحیمی بعد از مدتی باروی کار آمدن دولت اصلاحات برکنار شد و سالیانی چند مشاور عالی عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد بود. رحیمی سرانجام در حکمی دیگر بهریاست دانشکده حقوق دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز رسید.

اینکه چطور رحیمی توانست خود را به هاشمی نزدیک کند روایت‌های مختلفی وجود دارد اما یکی از این روایت‌ها مربوط به استقبال جالب‌توجه وی از هاشمی است.

"محمد قوچانی " در مناظره با "عبدالرضا داوری " که به همت سازمان جوانان حزب اسلامی کار برگزار شد، گفت: «احمدی‌نژاد در سال 79 رئیس ستاد انتخابات هاشمی بود درست درزمانی که خود ما مخالف کاندیداتوری وی برای انتخابات وی بودیم و حتی به ذکر این مسئله بپردازم که محمدرضا رحیمی که محبوب شما اصولگرایان و شخص احمدی‌نژاد بود در جریان سفر آیت‌الله هاشمی به شهر کردستان تراکتورها را به‌گونه‌ای طراحی کرد که وی در زمان حضورش در هواپیما "زنده‌باد هاشمی " را از ارتفاع بالا ببیند. هاشمی جزو خوش‌فکرترین و مدیرترین نیروهایی است که بعد از انقلاب پرورش پیداکرده و در مقاطع حساس و حیاتی کشور را نجات داده است اما این به این معنا نیست که هاشمی انتقادناپذیر است».[2]

مدیحه‌سرایی استاندار کردستان/ وقتی رحیمی، هاشمی را «یوسف انقلاب اسلامی» خواند

تراکتورهایی که رحیمی برای اردیبهشت سال 1376 بود که علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در قامت رئیس‌جمهور پا به استان کردستان می‌نهد، استانی که استاندارش محمدرضا رحیمی بود، در حاشیه سفر هاشمی رفسنجانی به کردستان کتابی تحت عنوان «دیدار سردار سازندگی از کردستان، سرزمین عشق و دوستی» منتشر شد که مقدمه این کتاب را محمدرضا رحیمی که استاندار وقت کردستان بود نوشت.

رحیمی در این کتاب از سفر هاشمی رفسنجانی به کردستان با واژه‌هایی همچون «اعجازآفرین» و «اعجاب‌برانگیز» یادکرده و حتی او را «یوسف انقلاب اسلامی» خوانده است. این کتاب در سه هزار نسخه و از سوی روابط عمومی وقت استانداری کردستان منتشرشده بود.

متن مقدمه کتاب «دیدار سردار سازندگی از کردستان، سرزمین عشق و دوستی» که به قلم محمدرضا رحیمی به نگارش درآمده به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در این گنبد دوار بماند

یکی از رخدادهای بی‌سابقه در تاریخ کردستان، سفر میمنت آثار ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این خطه از میهن اسلامی است که توصیف زیبایی‌ها و برجستگی‌های آن از توان گفتار و نوشتار خارج است.

در این واقعه بسیار مهم و تاریخی، اتفاقات از سنخ رویدادهای مرسوم و معمول دیدار دولتمردان مشهور دنیا از مناطق کشور خود یا کشورهای دیگر نیست، بلکه مقوله‌ای منحصربه‌فرداست. آمیزه‌ای از عشق و محبت و دلدادگی در هاله‌ای از نور ایمان و ایثار و جوانمردی است.

مهمان‌نوازی مردم کردستان در استقبال از رئیس‌جمهوری و محبوبشان فراتر از روال طبیعی و به شکل افسانه‌ای تجلی می‌کند. آقای هاشمی را محبوبی می‌پندارند که تنها یار نیست، یاور نیز هست. او را جانانه کرم‌پیشه‌ای می‌انگارند که از کنعان انقلاب به مصر کردستان قدم می‌گذارد، عاشقانه عزیزش می‌دارند و با تمام هستی خریدار محبتش می‌گردند. اوج زیبایی این دلدادگی درحرکت غرورآفرین آن پیرزن سقزی تجلی می‌کند که با تمام دارایی‌اش که در یک رأس بز خلاصه می‌شود، در صف خریداران یوسف انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد و اشک شوق از چشمان آقای هاشمی جاری می‌سازد.

نکات قابل‌ملاحظه‌ای در لحظات دیدار حضرت ایشان از مناطق کردستان وجود دارد که حقیقتاً جز در آثار اساطیری و مبالغه‌ها و اغراق‌های شاعرانه تصور آن‌ها در باور هیچ‌کس نمی‌گنجد، مگر آنکه انسان خود بوده و رأی‌العین مشاهده کرده باشد و حیرت و اعجاب و ناتوانی ما در ترسیم آن عظمت‌ها از همین‌جا ناشی می‌شود. پیرمردی مریوانی خطاب به رئیس‌جمهوری محبوب خود در حالی گریه امانش نمی‌دهد، می‌گوید: «اگر فرزندی داشتم، ذبیح مقدمت می‌کردم.»

تراکتورهایی که رحیمی برای

تراکتورهایی که رحیمی برای

تراکتورهایی که رحیمی برای

فرزانه‌ای بیان می‌کرد: «می‌توان مردم را مجبور به اجتماع کرد، اما نمی‌توان به‌اجبار بر لبان آن‌ها خنده‌ای نشانید یا اشک شوقی از دیده‌ای جاری ساخت» و شاهدان دیدند که آقای هاشمی بارها متأثر از ابراز محبت‌های بی‌شائبه مردم وفادار کردستان اشک ریختند که وزیر محترم کشور هم در نامه خویش خطاب به این‌جانب بدان اشاره نموده‌اند.

در بعد سیاسی هم‌سفر آقای هاشمی به کردستان اعجازآفرین و اعجاب‌انگیز است. استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جهان خوار توسط ایادی مزدورش در منطقه از ماه‌ها قبل با به‌کارگیری تمامی امکانات تبلیغی خود و با بهره جستن از رادیو بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و رادیو رژیم صهیونیستی و ... تلاشی مذبوحانه کردند تا به‌زعم باطل خودشان را از حضور درصحنه منفعل سازند اما مردم حق‌شناس کردستان قهرمان این ایرانیان رشید و میهن‌دوست که شاهد و ناظر خدمات گسترده و بی‌نظیر دولت خدمتگزار جناب آقای هاشمی در کردستان بوده و هستند و آن را در تاریخ دیارشان بی‌سابقه می‌دانند، با استقبال بی‌مانندشان از دلاور مرد میدان‌های جهاد و سازندگی چنان شوری آفریدند که گرمی و حرارتش دوستان را به وجد آورد و غلغله درجانشان انداخت و دشمنان را پروبال بسوزاند و آتش حسرت بر روانشان زد. اگر بگویم طومار دشمنان کردستان برای همیشه درهم پیچید، مبالغه نکرده‌ام و اقرار کارشناسان سیاسی نیز مؤید همین مطلب است.

از دیگر دستاوردهای شیرین این سفر مبارک آثار و برکات مترتب بر آن است که چشم‌انداز توسعه و ترقی استان کردستان را فروزان نموده و تبدیل آن به یک استان برخوردار در آینده‌ای نزدیک را میسر ساخته است. اگر بخواهم با زبان اعداد و ارقام سخن بگویم، قطعاً در حوصله این نوشتار که مقدمه‌ای بر سفرنامه معظم له به این بخش از میهن اسلامی است، نمی‌گنجد، فلذا دامن سخن فرا می‌چینم و به‌عنوان حسن ختام از درگاه ایزد متعال عاجزانه مسئلت می‌نمایم که دولت کریمه اسلامی و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای دامت‌برکاته و تمامی خدمتگزاران صدیق این نظام الهی بویژه شخصیت ممتاز جهان اسلامی سردار دلاور سازندگی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را در کنف حمایت خویش قرار دهد.

«اللّهُمَ وفّقنا لَمّا تُحبُّ و تَرضی»

محمدرضا رحیمی

استاندار کردستان»[3]

کابینه‌ای که دو مفسد اقتصادی داشت

تراکتورهایی که رحیمی برای کابینه هاشمی رفسنجانی دو فرد جنجالی ازنظر اشتغال به افساد اقتصادی داشته است. کرباسچی که هنوز هم یار غار هاشمی و به‌عنوان دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی، حزب نزدیک به هاشمی در حال فعالیت است و از سوی دیگر محمدرضا رحیمی که در دولت دهم به‌عنوان معاون اول احمدی‌نژاد منصوب شد.

جالب اینجاست که رحیمی از هاشمی در مقابل انتقادها نسبت به حمایت وی از کرباسچی پشتیبانی کرده است. پشتیبانی که بعضاً حالت چاپلوسانه آن بر وجوه دیگر آن می‌چربد. رحیمی دراین‌باره در پاسخ به یکی از نمایندگان مجلس با ادبیات جالب‌توجهی می‌نویسند: «برادر گرامی باید بدانیم هاشمی، هاشمی است ولو اینکه در خانه بنشیند. او در هر جا باشد بدان اعتبار می‌بخشد و یا هر جای دیگر که: (شرف‌المکان بالمکین)»[4]

جدایی از حلقه هاشمی و پیوستن به باند جریان انحرافی

حضور رحیمی در دولت احمدی‌نژاد نیز بدون حاشیه نبود. رحیمی پس‌ازاینکه به ریاست دیوان محاسبات کشور منصوب شد، یکی از مسئولان اخراج شده شرکت بیمه ایران را که با توصیه یک‌نهاد امنیتی اخراج شده بود، به‌عنوان بازرس همان شرکت بیمه تعیین کرد. درنتیجه گزارشی که به دست احمدی‌نژاد رسید، حاوی اطلاعات غلطی درباره این شرکت بود که باعث شد تا وی دستور برکناری مدیرعامل و تمام اعضای شرکت بیمه ایران را بدهد.

تراکتورهایی که رحیمی برای

از همین زمان بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی وقت نسبت به فساد مالی و اداری رحیمی معترض شدند.[5]

در دی‌ماه 1388 برخی از رسانه‌ها نوشتند: «یک چهره جنجالی و مسئول که دارای اتهامات متعدد فساد مالی و سیاسی است و در حال حاضر دارای مسئولیت است، متهم به همکاری و شراکت با یک باند فساد مالی در بیمه شهرستان کرج است.»[6]

سرانجام نمایندگان مجلس در اسفند 1388 (216 نفر) و فروردین 1389 (233 نفر) دو نامه خطاب به رییس قوه قضائیه در مورد پیگیری فساد اقتصادی نوشتند.

الیاس نادران هم در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز 17 فروردین 1389 درباره این نامه گفت: «آقای رحیمی رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرده است و اکنون تقریباً همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیرشده‌اند الا معاون اول فعلی رئیس‌جمهور.»

با ورود قوه قضائیه به این مسئله موج موضع‌گیری‌ها جهت تطهیر رحیمی از سوی حلقه انحرافی آغاز شد. اسفندیار رحیم مشایی در این روند اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام نام محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان متهم از سوی حجت‌الاسلام اژه‌ای آیا تغییری در این راستا از سوی رئیس‌جمهور صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: «من فکر می‌کنم آقای رئیس‌جمهور خیلی سفت‌تر شدند که در این کار، ایشان باشند.»

همچنین دو روز بعد از سخنان سخنگوی دستگاه قضا،‌ رحیمی گفت: «تا احمدی‌نژاد هست، من معاون اول هستم.» و تمام این اظهارنظرها حاکی از درگیری بین دولت و دستگاه قضا بود.

تراکتورهایی که رحیمی برای

به هر جهت قوه قضائیه بعد از بررسی‌های صورت گرفته رحیمی را محکوم اعلام کرد و حکم به 5 سال و 91 روز حبس و رد مال و جزای نقدی رحیمی داد. در این میان آنچه مشخص است مداومت اصولگرایان در جریان پیگیری پرونده رحیمی است. این در حالی است که برخی از اصولگرایان در این زمینه حتی محتمل برخی هزینه‌ها و برخوردهای سیاسی از جانب افراد متنفع این ماجرا بودند.

گرچه باید این موضوع را در حوزه خود یعنی فساد اقتصادی موردتوجه و بررسی قرارداد تا با قرار گرفتن در جریان اصلی امور پیگیری‌های لازم انجام گیرد؛ اما سیاسی‌کاری برخی از گروه‌های سیاسی در این روند که یکی متنفع این ماجرا بود (جریان اصلاحات) و دیگری به جهت تطهیر خود اقدام به سم‌پاشی افکار عمومی کرد (جریان انحرافی) و به سبب اینکه وی در سمت معاون اول دولت قبل مشغول به کار بوده است، بعد سیاسی نیز یافته و پرونده‌ای سخت از این نظر بود که به نظر می‌رسد که با حکم قوه قضاییه در جریان اصلی قضایی خود قرارگرفته است و در آینده نزدیک باید شاهد اجرای حکم مزبور باشیم.



[1] http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1111232

[2] http://www.yjc.ir/fa/news/4846555

[3] http://www.asriran.com/fa/news/224312

[4] http://www.parsnews.com/ 3/254373-

[5] http://afrough.mihanblog.com/post/103

[6] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931102000913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ضمن استقبال از این رای ما منتظر پرونده مهدی هاشمی نیز هستیم
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    دین و ازادگی که ندارید لااقل چی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اصولگرایان از جمله افروغ و نادران و توکلی فساد این آقا رو فاش کردند، اون موقع اصلاحاتی ها دنبال سیاسی بازی خودشون بودن
  • پاپتی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این رفتارها کار خوبی نیست . یقینا اینجور درباره افراد مطلب گذاشتن مورد تأیید نیست. چون بوی اخلاق ازش نمیاد .
  • سید مهدی شمسی پور ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    باید به فکر اصلاح خطاهای اینا بود نه فکر جناح
  • من ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    من نمیگم هاشمی خیلی فوله و بیست . نه ولی آدمها رو ماها یا صفر میدیم یا صد . کسی به افراد و جریانها نمره نمیده . یا سفید می بینیم یا سیاه . مگه آقا راجع به هاشمی نگفتن که ایشون تا مرز شهادت رفتن و ... مگه راجع به احمدی نژاد کلی تعریف و تمجید نکردن ؟ چرا بعضی از ماها امروز هاشمی رو خائن و احمدی نژاد رو ضد انقلابی میدونیم ؟ من به شدت مخالف سیاستهای هاشمی هستم ولی دلیلی نمیشه زحمات ایشون رو نادیده بگیریم . کاش اندکی مثل آقا بود رفتارمان ... کاش
  • اسفندیار جان ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    چه عجب!!! بالاخره چند خط اعتراض نسبت به آقای احمدی نژاد در مشرق نیوز دیدیم
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    عجب !!! پس نتیجه می گیریم آقای رحیمی هیچ ارتباطی با احمدی نژاد نداشته و همه این کارها رو در دولت هاشمی انجام داده .... اصلاً همه اش تقصیر هاشمیه .... آخی بنده خدا احمدی نژاد چه قدر مظلومه !!!
  • عبدالله ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    تو را به خدا، ذره ای شرف هم خوب است. احمدی نژاد هم در دوران استانداری اش به نوعی، همینگونه با هاشمی برخورد می کرد و او را می ستود. حر باشید اگر دین ندارید.
  • یک ایرانی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اینم شده قضیه کی بود؟ کی بود؟ من نبودم! عزیز من ، آقای رحیمی محصول مشرک بخشی از اصولگرایان و اصلاح طلب هاست. هنوز مصاحبه های آتشین بعضی از بزرگواران اصولگرا ( البته شاید چسبیده به اصولگرایی) در حمایت از ایشان موجود است. بخشی از دامنه اصلاح طلبی هم که اصلا خوراکش فساد اقتصادی است.
  • منتظرالقائم ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    محمود احمدی‌نژاد، استاندار وقت اردبیل: آیت‌الله رفسنجانی همیشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرایط دشوار انقلاب اسلامی، از عناصر تعیین‌کننده است و نام هاشمی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی با درخشندگی و به نیکی ثبت خواهد شد
  • امیر تبریز اوغلی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    تیتر طوری هست که فکر کردم تیم تراختور کبیر اسیا رونوشتین. در ضمن همون اول گفتم که رحیمی محصول دولت اصلاحات و سازندگی هستش
  • مصطفی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حیف احمدی نژاد حیف نهضت خدمت رسانی صادقانه حیف که عاقبت به خیر نشد
  • امیر ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در جواب مطلب شما(هرچند احتمال میدم کامنت منو نذارین): هشتم تیر ماه 90 محمود احمدی‌نژاد نسبت به برخی اتهامات مطروحه درباره برخی اعضای هیات دولت از جمله رحیمی، معاون اول گفت: «كابینه خط قرمزی است كه اگر بخواهند به آن دست‌اندازی كنند، دیگر من باید وظیفه‌ی قانونی خود را انجام دهم و این حتما به كشور آسیب می‌زند.»
  • امیر ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احمدی‌نژاد در آبان سال 90 هم در دیدار با برخی اعضای ستاد انتخاباتی‌ خود در سال‌های ۸۴ و ۸۸ در مورد اتهامات محمدرضا رحیمی گفت: «دو سال است که رییس قوه قضاییه معاون اول دولت را متهم به فساد اقتصادی کرده است ولی نمی توانند این اتهام را ثابت کنند. من به رهبری هم گفته ام که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می کنم که شایستگی این سمت را ندارم. این دولت به قوه قضاییه اعلام کرده که آبروی دولت را برده اید و اگر هم قرار به محاکمه است بایستی علنی صورت گیرد. بنده فقط ۱۰ درصد حرف ها را تاکنون زده ام و شاید ۲۵درصد دیگر را در آینده بگویم ولی مابقی را هیچگاه نمی توانم به دلایل مصلحتی و حفظ نظام و انقلاب بیان کنم.»
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر استدلال شما درست باشد احمدی نژاد نیز استاندار رفسنجانی بود و به هنگام سفر هاشمی به اردبیل مدیحه سرایی بسیار کرده است. معیار روزنامه کیهان : ملاک حال افراد است نه گذشته آنها.
  • علی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در این گونه قضایا کمتر به احزاب وجناح بازی بپردازید بعضی اقشار ومردم جامعه تحت فشارند شفاف صحبت کنید بامردم پرداختن به گروه های منتفع وغیرمنتفع هیچ مشکلی را از مردم حل نمی کند.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    من کاری ندارم واقعا رحیمی از کجا اومده اما شمایی که می دونستید چرا الان میگید .... چرا موقعی که احمدی نژاد بود در مورد این آقا حرفی نمی زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تقاضا می کنم منتشر کنید
  • بصیرت ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    درباره حکم ایشان چند نکته : 1- شخص فاسد در هر لباس و پستی باید به سزای عملش برسد . 2- جوابیه دفتر آقای احمدی نژاد بسیار روشنگرانه و دقیق مسائل را بیان کرده !!! 3- من آخر متوجه نشدم که چرا جناح چپ و راست اینقدر علاقه دارند که تخلف ایشان را که در قبل از حضور در دولت نهم و دهم بوده به حساب احمدی نژاد بزنند !!!!!!! 4- تازه امروز حکم این آقا قطعی شده در دادگاه!!!!! نه به صرف گفتن و شنیدن لذا چرا به خودتان این حق را میدهید که قبل از محکومیت برای افراد تعیین تکلیف کنید!!!!! 5- نقدی که به اقای احمدی نژاد می توان کرد اینست که شما می توانستی از افراد بهتری استفاده کنید همین !!!!!
  • محمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این اقا در زمان مجلس اصولگرا رییس دیوان بود پس الکی حمایت از این اقا رو توجیه نکنید اگه از اول بهش شک داشتین چرا رییس دیوان شد
  • اسفندیار جان ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    فرصت خدمت صادقانه همیشه برای میهن پرستان با اخلاص وجود دارد و بستگی به این آقا یا آن آقا ندارد
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر رحیمی تبرئه میشد که حتما اطولگراها میگفتند که رحیمی از ماست . چطورگذشته افرادی مثل آقای رفسنجانی ملاک نیست و حال مهم است اما چون رحیمی آبروریزی کرده گذشته او مهم است و حال او مهم نیست .
  • محمد ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام دوستان اصولگرا که میگویید ایشان در زمان هاشمی خلاف کرده اینها همه توجیه است شما که در رسانه و در همه جا طرفدار احمدی نژاد بودید چطور ایشان تشخیص نداد که ایشان مشکل دارند اینقدر خودتان را گول نزنید روز قیامتی هم هست که در مقابل اینهمه بدبختی که به دلیل حمایت از احمدی نژاد بر سر ملت اوردید
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بیچاره اون استانی که دست این آقا بوده!
  • حسین ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جواب شما را امیر داد
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    امام خمینی(ره): ملاک حال فعلی افراد است .
  • ناشناس ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در هر صورت مفاسد رحیمی مربوط به دوران کارگزاران و اصلاحات بوده و ربطی به دولت دکتر احمدی نژاد ندارد.
  • مسافر ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق رفتارهای خطای احمدی نژاد به طور قطع قبول نداره و دوره سیاسی احمدی ژاد رو تموم شده تلقی می‌کنه و به احمدی نژاد به عنوان مرده سیاسی نگاه می کنه
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بهت توصیه میکنم متن فوق را دوباره بخوان تا متوجه بشی که مفاسد رحیمی هیچ ارتباطی با دولت دکتر احمدی نژاد نداره.
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بنده فقط تعجب میکنم که دکتر احمدی نژاد دلاور با اینهمه تیزهوشی و ذکاوت چطور فریب رحیمی را خورده و مهره فاسد دولت کارگزاران را به خدمت گرفته است !
  • ناشناس ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    انسان جایز الخطاست و دکتر احمدی نژاد در رابطه با بکارگیری این عنصر فساد دولت کارگزاران اشتباه کرده بود.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    کار شیطان از زمان حال بیرون کردن اولاد آدم و سیر دادن او در گذشته و آینده است . چرا کسی از بدبختیهای جاری و عوامل آن سخن نمیگوید . مثلا اگر امثال رحیمی و دهها نفر به محکمه برده شوند چه سودی بحال مردم دارد ؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    هرکاری بکنیند این کار رو نمیتونید بکنین پیوند زدن هاشمی با جریان انحرافیتون.
  • ناشناس ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    امیدواریم قوه قضاییه با همین قاطعیت برای پرونده فساد اقتصادی امنیتی جونیور حکم صادر نماید.
  • ناشناس ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    دولت فعلی هم به همین دلیل به پرونده فساد کرسنت مهر امنیتی زده است و اجازه رسیدگی به آن را نداده است .
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    به اون خدایی که میپرستید مردم شعور دارن....
  • ناشناس ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    انگ انحرافی زدن به دکتر احمدی نژاد حربه صاحبان زر و زور و قدرت برای از میدان به در کردن دکتر بود که منافع شان را تهدید کرده بود .
  • ناشناس ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خلاصه دم خروس از دولت هاشمی بیرون زد .
  • محسن ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    میگما اقای احمدی نژاد هم استاندار آقای هاشمی بودندا ........................ مرگ فقط برای همسایه خوب نیست
  • ابوالفضل ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد دیگر تاریخ مصرف ندارد یکی بیاد مثل سعید جلیلی اگر پاش میدهد غیرتش نمیده
  • عمو رسول ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این کارا زشت است . با هم دوست باشین . یه سفره ای پهنه .............!!!!
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    و پرونده دختر هاشمی در فتنه 88 و همچنین خود هاشمی در فتنه 88 و همچنین افرادی که در فتنه دست اندرکار بودند و در حال حاضر در دولت روحانی هستند. امیدوارم که مردم را گاگول فرض نکنید.
  • حسین ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق میشه بگی چرا تا یکی پتش میرزه روی آب تو پروندش رو میکنی ؟؟؟؟؟؟ درباره م ه چی میدونی که جرات نمیکینی بریزی روی داریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناظری ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق بابایی یک کم خجالت بکش لاقل!
  • امیر ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    گیرم هاشمی این آدم را وارد حکومت کرد به او مقام داد چرا احمدی نژاد وحامیانش اورا بعنوان مرد شماره 2 دولت نهم ودهم انتخاب کردند یه کارمند وقتی در ادارات این کشور استخدام ویا پست پایینی می گیرد سابقه اباواجدادش بررسی می شود
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ما که تا قبل از احمدی نژاد، رحیمی رو نمیشناختیم. حالا اینکه مشرق همچین تیتری رو انتخاب کرده دیگه برمی گرده به بی تقوایی و سیاست زدگی مسئولان سایت (بگم که من نه احمدی نژادو قبول دارم نه هاشمی رو) فقط سعی میکنم انصاف داشته باشم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احمدی نژادم مال خودشونه
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    شرمت باد مشرق، به خدا دیگه شورشو درآوردی، اصلا تیتر بزن که رحیمی معاون اول هاشمی بوده خودتو خلاص کن.
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بعضی سر دادن واسه این غیرت
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این ملاک که شما گفتی دقیقا کی مشخص کرده؟!!! ملاک از نظر شما و همفکراتون؟!!! در ضمن امام خمینی : تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    فرار به جلو فایده ای ندارد امثال رحیمی زیادند مخصوصا انهایی که ادعای ارزش مداریشان گوش فلک را کر کرده و تو سایت مشرق نیوز مثلا ارزشی هستی.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ای پاک دست ترینها
  • ناشناس ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این مسافر کم سواد باز نطق کرد ! خخخخخخ.
  • Payam ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    من که چشم آب نمیخوره اون پسر هاشمیه نه برگ چغندر :-)
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اشتباه مثبت زدم
  • ناشناس ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مهم نیست معاون کی بوده بلکه مهم اینست که در دوران هاشمی مرتکب فساد شده بود.
  • ناشناس ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    زنگنه و کرسنت هم شده خط قرمز دولت یازدهم .
  • ناشناس ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خلاصه ریشه بیشتر مفاسد و اختلاس ها بر میگرده به سالهای 68 تا 84 و دولت های کارگزاران و اصلاحات .
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق همچنان برای قالیباف کار میکنه ؟؟؟
  • سعيد ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق عزيز صادق باش. تو كه ميدونی پشت پرده اين تخريبها و جوسازی ها چيه. مردم كه ميدونن اينشالا شما هم ميدونی
  • Payam ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    عمو همه میدونن این دعواها زرگریه
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    و خاتمی و جرج سورس
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    شرف اگر بود ...
  • سعيد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    انگ انحرافی زدن به دکتر احمدی نژاد حربه صاحبان زر و زور و قدرت برای از میدان به در کردن دکتر بود که منافع شان را تهدید کرده بود
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    راه از اول با دروغ رفته شد قرار نبود به سعادت ختم شود
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    به کرسنت اجازه رسیدگی نداده؟ چی میگی؟ راستی چه کسی علیه کرسنت رای داد؟ رحیمی!!!
  • سیاوش ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    آقای ناشناس که سخن امام رادر باره هاشمی بازگو می کنی ؛ داستان طلحه و زیبر را دوباره از اول تا آخر بخوان
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    صفار هرندی، دیروز در دزفول گفت: رحیمی، مشایی را به احمدی نژاد معرفی کرد. مشروح خبر: http://www.deztoday.ir/%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86/
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    50 سال دیگر ملت ایران خواهند فهمید که احمدی نژاد و باند انحرافی او که در ظاهر وجهه مخالف اصلاحات و هاشمی را گرفته بودند یک لبه قیچی و جریان اصلاحات مرتبط به آمریکا و غرب لبه دیگر قیچی بودند برای زدن ریشه ولایت و نظام جمهوری اسلامی در قیچی مهم نیست که کدام لبه می برد مهم وجود هر دو لبه هست که هر دو لبه ظاهر در مخالفت هم هستند ولی باری زدن ریشه و بریدن با هم در یک راستا کار می کنند
  • محمد ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اونایی که منفی دادن واقعا هنوز پشت احمدی نژادن؟ من هم طرفدار احمدی نژاد بودم الانم طرفدار دولت فعلی نیستم ولی اینو بگم که احمدی نژاد دوره اول عالی کار کرد ولی دوره دوم افتضاح پشت افتضاح بار آورد. به توصیه های آقا توجه نمیکرد، اون از اسفندیار اینم از رحیمی. تعصب بیجا روی یک انسان خاص که جایز الخطاست و ممکنه به بیراهه بره پسندیده نیست دوستان
  • سیدعباس سعیدی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خدا را شکر که همه در حلقه هاشمی هستیم...
  • امیر ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    1 0
    خجالت بکشید با این تحلیل کردنتان
  • محمد اصفهاني ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    بعنوان علاقمن و كاربر هميشگي و مستمر سايت مشرق از دست اندر كاران عزيز آن خواهش ميكنم در تنظيم و انتشار برخي مطالب جانب انصاف و تقوا رعايت شود . هرچند شخصا دلبستگي به آقاي هاشمي ندارم ولي تخزريب اين چنيني ايشان را هم به مصلحت نمي دانم....
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    چه ربطی داشت؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در جواب یه ناشناس 15:07: دیگه بدتر. اینکه جرمی محرز بوده ولی احمدی نژاد باز بر معاونت ایشون اصرار داشته
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در جریان دو قطبی هاشمی و دکتر احمدی نژاد اکثریت طرفدار دکتر هستند.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    منتظر رای مهدی هاشمی ، سعید مرتضوی و همچینین اون مقام عالی رتبه که بردار مقامات هست و متهم به زمین خواری گسترده در اطراف تهران
  • ناشناس ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    دوستانی که از هاشمی حمایت میکنند باید توجه داشته باشند که در دولت ایشان نرخ تورم 50 درصد بود و نرخ دلار 5 برابر شد و ایشان دولت را با مقدار زیادی استقراض خارجی تحویل خاتمی داد .
  • سارا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خجالت اوره. اين اقا هشت سال معاون اول محمود خان بوده يعني نميدونست ايشان منش سياسي اش چيه؟!؟!؟!؟دولت احمدي نژاد ايران رو نابود كرد اين مرد حرمت اقا رو شكست.اقاي هاشمي ذخيره وشناسنامه انقلابند. ....از شرق بعيده.....
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این مسئولین کاری کردند که دیگه به همشون شک پیدا کردیم
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    باشه همه بد فقط تو خووبی !!!!!
  • ناشناس ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اولا" 4 سال معاون اول بوده و ثانیا"شناسنامه انقلاب با نوشتن نامه بی سلام والسلام به مقام معظم رهبری و دامن زدن به فتنه 88 باطل شد.
  • ناشناس ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اشتباه منفی زدم .
  • ناشناس ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    جرم رحیمی محرز نبوده بلکه اتهاماتی بوده که حالا محرز شده است.
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اخلاق چیه برادر من لطفا اخلاق را معنا بفرمایید در این مملکت
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد خودش استاندار هاشمی بوده بخواهیم مثل مشرق قضاوت کنیم فاسد محسوب میشه
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق نیوز ما را گاگول گرفتی؟ شخص رحیمی از بدو تولد که فاسد نبوده وقتی در تیم احمدی نژاد فاسد قرار گرفت و در حاشیه امنیت قرار گرفت شروع به اختلاس کرد. دید از جانب رئیسش حفاظت می شود.
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    شما جدا پر رویین
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    دقیقا مثل دوران احمدی نژاد!
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خخخخخخخخخخخ. خیلی خنده داره به خدا! این هم از تحلیلهای سایت ارزشیهای مشرق!
  • مهدی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    تا انقلاب هست هاشمی زنده است
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    این بابا دکتر را هم گول زده باید دید معرف او کی بوده
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    حتما فردا ام میگید احمدی نژادم اصلاح طلب بود!.، اینقدر دروغ نگید
  • حمید ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    خوب بالاخره سوختن داره. بقول مرشدتون حالا آب رو بریزین اونجاتون که میسوزه
  • کریمی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    اصلا احمدی نژاد هم مشایی هم اصلاح طلب بوده اند !
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    مسافر چه اصراری هم داره تو نظرش چند تا توهین هم جاسازی کنه
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    سایت مشرق ! خوب فکر کن - رحیمی معاون اول خاتمی نبود ؟؟ خوب فکر کند - بود ها -
  • ناشناس ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    انتخابات 88 فتنه اکبر بود.
  • ناشناس ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    ناشناس14:35 اگر دکتر احمدی نژاد از خودشان بود در سال 88 فتنه برپا نمیکردند و پیروزیش را جشن میگرفتن و میگفتن انتخابات دموکراتیک بوده است .
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    احمدی نژاد هم استاندار هاشمی بود ...
  • حسین ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام - دراینکه آقای رحیمی در زمان هاشمی پرورش یافت شکی نیست متاسفانه در دوره هاشمی افرادی مثل رحیمی و ... پرورش یافتند اما انصاف بدهید که هاشمی نباید مسولیت فسادهای مدیریت های بعدی مدیرانی که در دوره وی داشتند بپذیرد - احمدی نژاد هم در دوره ایشان بزرگ شد و بسیاری از بزرگان سپاه پاسداران هم در دوره ایشان وارد کارزار اقتصادی شدند و هم در سپاه پرورش یافتند آیا سپاه پاسداران باید متهم شود که چرا نیروهای وابسته به وی ناپاک و الوده شده اند - آقای رحیمی که بعدازانتخابات 80 به سوریه سفرکرده و بعد مصاحبه ای با روزنامه ها نمود باین مضمون که : در سوریه با پیرمرادی ملاقات کردم وایشان فرمودند اگر قرار بود بعداز حضرت محمد «ص» پیامبر دیگری مبعوث شود آن فرد احمدی نژاد خواهد بود درست بعداز این مصاحبه به معاونت ایشان منصوب شدند حال شما پیدا کنید آن پیر مراد کی بود ؟
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    اون موقع که خوب به به و چه چه می کردید!
  • رضا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    چه هاشمي و چه احمدي ن‍ژاد بايستي فساد رحيمي را محكوم كنند. به فرموده آقا با فساد بايد مقابله كرد حتي اگر پسر من باشد. بگذريم كه با فاسد فائزه و مهدي هاشمي، خاتمي، ميرحسين و ... برخوردي صورت نمي گيرد
  • سید ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    یکی از ایرادهائی که به دولت هاشمی می گیرند ساخت سدها بود یک نمونه اش همین سد دوستی اگر این سد نبود شهر مقدس مشهد برای آب شرب به دردسر می افتاد .
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    من به اين يقين رسيدم كه سايت مشرق يك سايت نفوذي صهيونيت است جهت تخريب چهره هاي دلسوز و پيشكسوت انقلاب و ايجاد اختلاف و دو دستگي
  • ناشناس ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    گاگول ! اختلاس رحیمی قبل از سال 85 بوده و ربطی به دولت دکتر احمدی نژاد ندارد.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    عزیزم خیلی دیر فهمیدی. مشرق بدتر از اسرئیلی هاست اینارو ول کنی مثل داعش سر می برن
  • ریاستی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    سال 68 بایان دولت موسوی استیضاح نبوی بایان حاکمیت هاشمی محاکمه کرباسچی بایان دولت احمدی نزاد محاکمه رحیمی /تنها دولتی که بعد از روی کار امدن به فکر کار بود نه سیاست بازی فقط احمدی نراد بود. من مخالف محاکمه فاسدان نیستم ولی بقیه کو.ان روز نبوی گفت استیضاح من سیاسی است وواقها هم بود چون دیگه دولتی وجود نداشت .کرباسچی هم همین رو گفت .خلاصه بازی با افکار!!!!!!
  • یکی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    0 0
    آخه اون موقع فائزه و مهدی کوچولو بودند. اختیار هاشمی دست خودش بود
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    هر شناسنامه ای یکروز باطل میشه دیر وزود داره سوخت وسوز نداره
  • م.م.م. ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 0
    خلاصه یه کلام همه ما سرکاریم
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عمر عاص به سختي قابل شناسايي است ببم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس