کد خبر 382881
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

آزادکار سابق کشتی ایران گفت: حرکت خارق‌العاده ایمان صادقی آزادکار تیم ملی جوانان در مسابقه‌های جهانی پیش از آن بارها از سوی من در مسابقه‌های مختلف اجرا شده است و من ابداع کننده این فن هستم.

به گزارش مشرق، کاظم محسنی نیا آزادکار سابق کشتی ایران اظهار کرد: پیش از آنکه ایمان صادقی آزادکار وزن 60 کیلوگرم تیم ملی جوانان در مسابقه‌های جهانی فن زیبای خود را به نمایش بگذارد و موجب تحسین همگان و حتی اتحادیه جهانی کشتی شود من 6 بار از سال 1376 تا 81 این فن زیبا را در رقابت‌های مختلف به نمایش گذاشتم اما متاسفانه با وجودی که فیلم‌های آن نیز موجود است و حتی از صداوسیما به صورت مستقیم پخش شد باز هم در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت.

دارنده مدال طلای کشتی پهلوانی ایران در سال 80 افزود: من برای اولین این فن را در سال 76 در رقابت‌های قهرمانی استان تهران در مصاف با مهدی اکبرنژاد انجام دادم که با استقبال همه همراه شد. سپس سال بعد از آن در حالی که در وزن 85 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم در مسابقه‌های توابع تهران این فن را انجام دادم. در سال 81 در مسابقه‌های قهرمانی کشور 2 مرتبه در مصاف با جعفر دلیری در کرمانشاه و لیگ و همچنین در سال 2001 در تورنمنت کشور اوکراین در مقابل حریف گرجستانی و در نهایت یک بار هم در مسابقه‌های کشوری این فن زیبا را به نمایش گذاشتم.

وی تصریح کرد: از فدراسیون کشتی می‌خواهم اگر قرار است این فن را در جهان ثبت کند آن را به نام من بداند چرا که دوست دارم سهم کوچکی در ابداع یک فن بسیار زیبا داشته باشم و باعث افتخار ایران شوم.

محسنی نیا درباره احساس خود پس از دیدن این فن زیبا از سوی ایمان صادقی کشتی‌گیر وزن 60 کیلوگرم تیم ملی در مسابقه‌های جهانی جوانان مقابل حریف روس گفت: بسیار خوشحال شدم وقتی دیدم فنی را که من در آن شگرد داشتم از طرف او بار دیگر اجرا شد. از طرفی هم ناراحت شدم که چرا وقتی همگان از اجرای این فن لذت بردند هیچ نامی از من برده نشد. در مسابقه‌هایی که من این فن را اجرا کردم یک بار هادی عامل آن را به صورت زنده گزارش کرد و یک بار نیز نوایی در مسابقه‌های لیگ سال 81 آن را گزارش کرد که حتی در آن گزارش تاکید کرد این فن شگرد محسنی نیاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد دارم فیلم‌ها و خبرهای اجرای فن‌هایم را به فدراسیون کشتی بدهم تا آن‌ها را نسبت به این موضوع مطلع کنم.

به گزارش ایسنا، ایمان صادقی آزادکار وزن 60 کیلوگرم تیم ملی جوانان ایران در مسابقه‌های جهانی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف روسی خود در حالی که یک خم او در اختیار حریفش بود وی برای فرار از خاک شدن پرشی تماشایی و حدودا 360 درجه‌ای کرد که موفق شد پای خود را از دست حریف خارج کند و هم با خاک کردن حریف از او امتیاز بگیرد. این فن بشدت مورد توجه رسانه‌های خبری سایت یاهو و همچنین اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت و حتی جزو مهم‌ترین اخبار این اتحادیه در سال 2014 کشتی جهان قرار گرفت.

فیلم سه مسابقه‌ای که محسنی‌نیا در آن به اجرای فن پرداخته را در زیر مشاهده می‌کنید:


دانلود بخش اول



دانلود بخش دوم



دانلود بخش سوم
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس