کد خبر 382549
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به تظاهرات شهروندان این کشور چندین نفر زخمی و بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، بحرینی‌ها با محکوم کردن ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین تلاش رژیم این کشور را برای محاکمه وی در دادگاه کیفری تقبیح کردند.

سازمان عفو بین الملل نیز صدور حکم حبس شش ماهه برای نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را ضربه‌ای سنگین به آزادی بیان در این کشور توصیف کرد.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از گلوله‌های ساچمه‌ای که به لحاظ بین المللی از تسلیحات ممنوعه است برای هدف قرار دادن بحرینی‌ها استفاده می‌کنند. تنها گناه این افراد این است که تصاویر شیخ علی سلمان را در دست دارند و خواهان آزادی فوری وی هستند. شماری از بحرینی‌ها در پی این سرکوبگری‌ها به شدت زخمی شدند.

نیروهای امنیتی به صورت گسترده از گاز اشک آور برای حمله به تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند. به نظر نمی‌رسد بحران به زودی در روابط دولت و ملت بحرین پایان یابد.

ملت بحرین عاشق آزادی و‌‌ رها شدن از استبداد رژیم آل خلیفه است و مقامات رژیم نیز با ادامه سرکوب ملت بحرین به محاکمه و حبس سران گروه‌های مخالف روی آورده‌اند.

سرکوبگری‌های رژیم علیه فعالان سیاسی و حقوقی بشری این کشور نیز ادامه دارد. نبیل رجب چند ساعت قبل از اجرا شدن حکم حبس خود برای شش ماه، صدور این حکم را ضربه‌ای سنگین به مبارزات مسالمت آمیز مردم بحرین عنوان و تاکید کرد به مبارازت خود در دفاع از حقوق بشر در بحرین ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد تحرکات مردمی در بحرین از نبود سران گروه‌های مخالف و حضور آنان در زندان‌ها متاثر نمی‌شود و انقلاب به صورت قوی تری ادامه خواهد یافت.

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای صدور حکم حبس را برای نبیل رجب به بهانه بیان نظرات وی در پایگاه اینترنتی ظالمانه توصیف کرد و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی شد.















منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس