کد خبر 382531
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

رییس سرویس امنیت داخلی آلمان موسوم به اداره حفاظت از قانون اساسی،گفت:اکثر مسلمانان در کشور ما پایبند به مقررات و قانون هستند و این منصفانه نیست که بخواهیم همه مسلمانان را افراطی و خشونت طلب بخوانیم.

به گزارش مشرق،' هانس گئورک ماسن'روز پنجشنبه در یک نشست خبری در برلین هم از تشدید اقدامات افراط گرایانه در آلمان ابراز نگرانی کرد و هم بر لزوم تفکیک بین 'دین اسلام' و ' افراط گرایی اسلامی'،تاکید نمود.

وی گفت: اقدامات ما در مقابله با خشونت وافراط گرایی نباید موجب در انزوا قراردادن این گروه از شهروندان کشور ( مسلمانان) شود.

ماسن در ادامه به آنچه 'افزایش قابل توجه تعداد اسلام گرایان افراطی ( سلفی ها)' در آلمان خواند اشاره کرد و گفت: از سال 2010 تاکنون تعداد این افراد از دو هزار نفر به هفت هزار نفر افزایش یافته که ادامه این روند رشد، بسیار نگران کننده است.

این مقام امنیتی آلمان افزود: درحال حاضر نزدیک به یکصد گروه و دسته دربرگیرنده اعضایی با تفکر سلفی در شهرهای مختلف آلمان زیر نظر پلیس و نهادها امنیتی قرار دارند و برای پیشگیری از هرگونه اقدام احتمالی خشونت آمیز و تروریستی، این افراد را زیر نظر داریم.

به گفته ماسن،تاکنون بیش از 600 تن از افراط گرایان با هدف کمک به تروریست های داعش از آلمان به کشورهای سوریه و عراق سفر کرده اند که نزدیک به یک سوم آنان با مراجعه دوباره به کشور بعد از آموزش مهارت های تروریستی، امروز به تهدیدی بالقوه برای امنیت آلمان تبدیل شده اند.

بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس اطلاعات داخلی آلمان، تاکنون 60 نفر از آلمانی هایی که به منظور پیوستن به تروریست های داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند،در عملیات تروریستی در آن کشورها جان خود را از دست داده اند.

ماسن خاطرنشان کرد: 60 درصد سلفی های سفر کرده به عراق و سوریه شهروندان آلمانی بوده اند و 30 درصد آنها نیز از تابعیت مضاعف ترکی و عربی برخوردارند.

این مقام امنیتی آلمان از ترکیه به عنوان یک منطقه مهم و کلیدی برای تروریست ها برای ورود به کشورهای سوریه و عراق نام برد و گفت: از دولت آنکارا انتظار داریم با تشدید امنیت مرزهای خود و همچنین افزایش همکاری های امنیتی با ائتلاف بین المللی علیه داعش، مانع از استفاده تروریست ها از خاک آن کشور برای ورود به مناطق بحرانی منطقه شوند.

ماسن همچنین سلفی هایی که در آلمان به تروریست های داعش پیوسته اند را افرادی کم سواد و بعضا دارای سوابق کیفری معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود بر مقابله جدی با اقدامات افراط گرایانه گروه افراطی 'پگیدا' در شهرهای آلمان که درقالب تظاهرات خیابانی روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود تاکید کرد و گفت:ما با ایجاد محدودیت برای مهاجران و مسلمانان مخالف هستیم زیرا این همان هدفی است که گروه افراطی پگیدا آن را دنبال می کند.

مقام امنیتی آلمان درپاسخ به سوالی درخصوص منبع تامین مالی گروه های سلفی در آلمان و اشاره های غیر مستقیم به نقش عربستان سعودی در ارائه این کمک های مالی،گفت: آنچه من می توانم بگویم این است که رابطه مستقیمی بین دولت عربستان و سلفی گری در آلمان وجود ندارد اما معتقدم منابع مالی فعالیت سلفی ها در کشور از جمله برنامه ریزی برای توزیع گسترده 20 میلیون نسخه کتاب مذهبی در آلمان و اروپا،باید به صورت مشخص روشن شود.

ماسن در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:هدف عمده برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین ترکیه،ساقط کردن رژیم اسد است و در این راه از گروه های مخالف دولت آن کشور حمایت می کنند.

این مقام امنیتی آلمان در ادامه نسبت به آینده کشور سوریه بعد از اسد ابراز نگرانی کرد و گفت: کسانی که تصور می کنند ارتش آزاد سوریه می تواند جانشین دولت آن کشور شود،در اشتباه هستند.

به گفته ماسن، دولت های عربی حوزه خلیج فارس نیز امروز به این نتیجه رسیده اند که مخالفان تندروی سوریه در آینده به خطری بزرگ برای خود آنها تبدیل خواهند شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس