یک مقام محلی در استان نینوا در عراق گفت: گروه تروریستی داعش از بیم آزادسازی و پس گرفتن شهرهای تحت اشغال خود توسط نیروهای عراقی در غرب موصل، ساختمان های دولتی و مقرهای امنیتی را منفجر کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام امنیتی در استان نینوا روز پنج شنبه با اعلام این مطلب افزود: عناصر داعش با بمب گذاری بسیاری از ساختمان های دولتی در شهر البعاج درغرب موصل، آنها را منفجر کردند.

ساختمان های شورای شهر، فرمانداری، اداره پلیس، آموزش و پرورش، و یک مقرمتعلق به ارتش از جمله این ساختمان های منفجر شده توسط داعش به شمار می رود.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: عناصر داعش همچنین ساختمان های بلند مرتبه در مرکز سنجار در غرب موصل را نیز از ترس کنترل پیشمرگ های کرد بر آنها، منفجر کردند.

این در حالی است که مسرور بارزانی مشاور شورای تامین اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه از آزادی مناطق وسیعی در شرق و غرب سد موصل هلاکت 200 تن ازعناصر داعش خبرداده بود.

از سوی دیگر یک مقام محلی در استان نینوا روز پنج شنبه گفت که درگیری شدید میان پیشمرگ های کرد و عناصر داعش در شمال موصل آغاز شده است.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

گروه تروریستی - تکفیری داعش که با حمایت غرب و کشورهای همپیمان آمریکا ایجاد شده، جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس