کد خبر 382146
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اینکه روسیه از همه امکانات خود برای حل بحران اوکراین استفاده می‌کند،گفت: غرب به بهانه بحران اوکراین، فقط در صدد رسیدن به منافع اقتصادی خود و سرنگونی «ولادیمیر پوتین» است.

به گزارش مشرق، کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا با استفاده از مناقشه نظامی در شرق اوکراین به منافع اقتصادی خود در فدراسیون روسیه دست یافته و در نهایت نظام سیاسی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را سرنگون کنند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی» این مسئله را «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با نشریه «آرگومنت و فاکتس» عنوان کرده است.

پسکوف یادآور شد: «من اطمینان دارم که غرب هرگز دست از سر ما برخواهد داشت و مسئله بر سر منطقه کریمه یا بحران اوکراین نیست. اگر موضوع الحاق کریمه به روسیه هم پیش نمی‌آمد، آنها بهانه دیگری برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پیدا می‌کردند. این مسئله‌ای است که رئیس‌جمهوری پوتین نیز به آن اشاره کرده و به همین دلیل ما باید مستقل، خودکفا و قدرتمند باشیم».

این مقام بلندپایه در عین حال با یادآوری اینکه روسیه از همه امکانات خود برای حل و فصل مناقشه نظامی در اوکراین استفاده خواهد کرد، افزود: «در حقیقت ما در حال کمک به اقتصاد اوکراین هستیم، زغال سنگ مورد نیاز نیروگاه‌های این کشور و بخش قابل توجهی از برق اوکراین را تامین می‌کنیم و در عین حال کمک به مردم آسیب دیده در مناطق درگیری در شرق این کشور را مسئولیت انسانی خود می‌دانیم».

پسکوف افزود: «ما نمی‌توانیم مردم شرق اوکراین و سرنوشت آنها را فراموش کنیم، ولی روسیه قادر نیست مشکلات داخلی اوکراین را حل و فصل کند».

سخنگوی کاخ کرملین همچنین تاکید کرد که بحران در اوکراین تنها در صورت برقراری گفت‌وگوهای داخلی در این کشور به پایان خواهد رسید.

وی توضیح داد: «تا زمانی که مقامات کی‌یف با همه مناطق اوکراین به مذاکره مستقیم نپردازند، مردم در شرق اوکراین کشته می‌شوند. اگر مذاکرات داخلی شروع شود، روسیه، سازمان امنیت و همکاری اروپا، فرانسه و آلمان می توانند حل و فصل بحران در این کشور را تضمین کنند».

اعتراضات گسترده مردمی علیه دولت مرکزی در مناطق جنوب و شرق اوکراین در اواخر ماه فوریه سال 2014 (بهمن سال گذشته) آغاز شد. این اقدامات در پاسخ به تغییر زورمدارانه رژیم سیاسی کشور در اوکراین و همچنین تلاش مقامات جدید برای تغییر قانون اساسی این کشور در خصوص وضعیت زبان روسی در این مناطق صورت گرفت. در نهایت در بهار سال گذشته مقامات کی‌یف عملیات نظامی گسترده ای را در مناطق شرقی اوکراین آغاز کردند که بر اساس اطلاعات سازمان ملل متحد تاکنون به کشته شدن بیش از 4700 نفر از مردم غیرنظامی و زخمی شدن بیش از 10 هزار نفر دیگر منجر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس