دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان سیا، اینترنتِ اشیاء (Internet of Things) تاثیر بسیاری بر کارهای مخفیانه خواهد داشت. به گفته ریچارد ادیکری خبرنگار اخبار دنیای فناوری (Tech News World)، اینترنت اشیاء برای سوء استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار مساعد است.

ان اس ای در جنگ سایبری از وسایل متصل به اینترنت بعنوان سکوی تسلیحاتی ستفاده می‌کند.گروه جنگ نرم مشرق- اسناد جدید ادوارد اسنودن نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با اتخاذ حالت تهاجمی در برابر دنیا خود را برای جنگ‌های دیجیتال در آینده آماده می‌کند. ائتلاف موسوم به پنچ چشم که براساس همکاری بین آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، و نیوزیلند شکل گرفته است به‌سختی در تلاش است تا تسلیحات جنگ سایبری را تولید نماید.

ان اس ای در جنگ سایبری از وسایل متصل به اینترنت بعنوان سکوی تسلیحاتی ستفاده می‌کند.

طبق گزارشات، تسلیحات موسوم به «دی» (D) شبکه‌های رایانه‌ای و زیرساخت‌های آنها را فلج می‌نماید. مخازن آب، کارخانه‌ها، فرودگاه‌ها، و همچنین جریان پولی جزو اهداف بالقوه این تسلیحات محسوب می‌شوند. در این گزارشات اشاره‌ای به وسایل و اشیائی که هر روز به اینترنت متصل می‌شوند نشده است. به گفته دیوید پترائوس رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، اینترنتِ اشیاء (Internet of Things) تاثیر بسیاری بر کارهای مخفیانه خواهد داشت. به گفته ریچارد ادیکری خبرنگار اخبار دنیای فناوری (Tech News World)، اینترنت اشیاء برای سوء استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار مساعد است.

ان اس ای در جنگ سایبری از وسایل متصل به اینترنت بعنوان سکوی تسلیحاتی ستفاده می‌کند.

دستگاه‌های مصرف‌کنندگان هوشمند شده‌اند. چیپ‌های RFID و اینترنت وایرلس دستگاه‌هایی مثل تلویزیون، یخچال فریزر، پرینترها و رایانه‌ها را در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند و این مساله زندگی را برای ما آسانتر می‌سازد. با این حال، این مساله قیمتی دارد. حریم شخصی شما از بین می‌رود.

برنامه تسلیحات سایبری ناسا بدون شک از این وسایل بهره‌برداری می‌کند به‌عنوان مثال، تجهیزات تنظیم‌کننده ضربان قلب را می‌توان از راه دور متوقف ساخت و می‌توان به پمپهای انسولین دستور داد تا میزان مرگ‌آوری انسولین وارد خون کنند. با ظهور دستگاه‌هایی که از طریق وای‌فای با اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند، امکان سوءاستفاده و حک شدن به‌شکل بالقوه‌ای اقزایش می‌یابد.

اگر تولیدکنندگان این دستگاه‌های متصل به اینترنت با رضایت خود با آژانس امنیت ملی آمریکا در ایجاد نقاط نفوذ همکاری نکنند، این آژانس تلاش خواهد کرد تا به هر قیمتی راه نفوذ به این تجهیزات را یافته و از آن سوء‌استفاده نماید.

فکر می‌کنید جاسوسی وسایل منزل از شما احمقانه است؟ طبق سیاست جدید حریم خصوصی شرکت سامسونگ، تلویزیون‌های هوشمند آنها میتوانند مکالمات شما را پایش کنند. این سیاست می‌گوید: خواهشمند است آگاه باشید که اگر مکالمات شما شامل کلمات شخصی یا اطلاعات حساس باشد، آن اطلاعات میتواند ضبط و در اختیار شخص سومی قرار گیرد.

ان اس ای در جنگ سایبری از وسایل متصل به اینترنت بعنوان سکوی تسلیحاتی ستفاده می‌کند.

هر روز افشاگریهای بیشتری درباره عملیات نظارت دولت آمریکا انجام می‌شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    کلا توهم دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس