کد خبر 381306
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳

سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز از ماموریت تامین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد به میهن بازگشت.

 به گزارش مشرق، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر، 80 روز در آبهای دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ دریانوردی کرد.

براساس این گزارش، سی و سومین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امروز(یکشنبه) برای اجرای ماموریت خود عازم آب های بین المللی شد. این ناوگروه شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس و زیردریایی طارق در شمال اقیانوس هند، جنوب هندوستان، سریلانکا، تنگه مالاکا و دریای جنوب چین دریانوردی خواهد کرد.تامین امنیت کشتی های داخلی و خارجی در آب های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی شهرستان نوشهر از ماموریت های این ناوگروه است.

امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از ناوگروه سی و دوم نداجا در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: این ناوگروه توانست در این ماموریت با حضور فعال از دریای عمان تا دریای سرخ و 5 درگیری با دزدان دریایی و نجات 5 کشتی تجاری و نفتکش ایران، امنیت کشتی های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را تامین کند.

در ادامه این مراسم امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش نیز گفت: حضور ناوگروه های نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد با علم و فناوری های بومی شده با وجود همه تحریم های اقتصادی دشمنان، پیام آور اقتدار، صلح، دوستی و فرهنگ انقلاب اسلامی در کل دنیا است. ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش دو افتخار بزرگ را کسب کرد که علاوه بر ماموریت دریانوردی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی و تامین امنیت خطوط کشتی رانی، در رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) نیز حضور موثر داشت.

وی با اشاره به انجام موفق رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) افزود: این رزمایش دل های آحاد مردم را شاد کرد و مردم تکریم خود را از رزمایش و از نیروی دریایی ابراز داشتند.

امیر موسوی با اشاره به دیدار خود و سایر فرماندهان ارتش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: هر یک از نمایندگان از زوایای مختلف به بحث رزمایش پرداختند و به ابعاد تاثیر گذار آن در جوامع بین المللی و تاثیر آن از بعد روحیه، امید وشادی در میان اقشار مختلف مردم سخن گفتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان ماموریت بزرگ وخطیر و پرافتخار نیروی دریایی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی اقتدار مضاعفی بدست آورده است که نه فقط اهداف جمهوری اسلامی ایران از لحاظ دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی را محقق کرده است، بلکه پیام آور عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران هم می باشد.

وی ادر ادامه تصریح کرد: اگر ملتی بخواهد عزیز و الگو باشد، می‌تواند با اتکا به خدا و مردم و نیروی توانمند این پرچم را روز به روز بالاتر ببرد و پرافتخارتر کند.

موسوی در پایان اظهارداشت: حضور ناوگروه های نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد با علم و فناوری های بومی شده و با وجود همه تحریم های اقتصادی دشمنان، پیام آور اقتدار، صلح، دوستی و فرهنگ انقلاب اسلامی در کل دنیاست و برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی نشانه اقتدار ، علم و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس