کد خبر 660990
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با بیان اینکه این نیرو می تواند تعمیرات اساسی زیردریایی کلاس طارق را انجام دهد، گفت: پروژه ثامن، پروژه‌ای رزمی است و آنچه مورد نیاز ما بود، در آن پیاده کرده‌ایم.

 به گزارش مشرق، امیردریاردار رضا عباسی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز، با ابراز تاسف از وقوع حادثه ریلی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار آذریایجانی اظهار داشت: با توجه به اینکه هفتم آذر ماه سالگرد گرامیداشت شهدای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران است، طی سال‌ها سپیدجامگان با زحمت و تلاش فراوان باعث امنیت و اقتدار مرزهای آبی ایران شده‌اند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفتم آذرماه ویژه برنامه‌هایی متنوع در سراسر کشور برنامه‌ریزی شد و به ترتیب اجرای شده‌اند.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در تشریح برنامه‌های هفتم آذرماه گفت: در ابتدا هفته نیروی دریایی با حضور در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق شد و  مراسم عطر افشانی و غبارروبی از مزار شهدای نیروی دریایی در سراسر کشور نیز اجرایی شد.

رونمایی از 8 دستاورد بسیار مهم و استراتژیک نیروی دریایی

وی برنامه دیگر را دیدار سلسله مراتب نیروهای اجرایی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که حاصل سال‌ها تلاش است در آذر ماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده و هشت دستاورد بسیار مهم و استراتژیک نیروی دریایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امیردریاردار عباسی با اشاره به اینکه در دفتر نمایندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌شرقی از چند سال گذشته هدفی تدوین شده تا در استان‌هایی که راه دریایی وجود ندارد کمترین گزینش و پذیرش در حوزه درجه‌داری وجود دارد، افزود: طبق تدوین این هدف، با توجه نمود اخلاقی و حماسه آفرینی‌ها مردم آذربایجان در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های زیادی در این دفتر صورت گرفته است تا بتوانیم جذب کادر افسری و درجه‌داری داشته باشیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: با دیدارها و جلسات فراوان توانستیم این برنامه گزینش را در استان تبیین کنیم که در این اقدام 63 نفر در بخش درجه‌داری و تعداد هم در بخش افسری از خطه آذربایجان جذب نیروی دریایی شود.

امیردریادار عباسی با بیان اینکه تعامل بسیار مناسبی با دانشگاه‌ها در زمینه علمی و تکنولوژی‌های برتر و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها داریم، افزود: در بخش توانمندی و ارائه توانمندی پرسنل و نیروهایی که جذب نیروی دریایی می‌شوند مخصوصا جوانانی که از خطه شمال‌غرب کشور هستند بسیار موفق بوده‌اند.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با بیان اینکه در تلاش هستیم تا یکی از مراکز آموزشی نیروی دریایی را به استان آذربایجان‌شرقی منتقل کنیم، گفت: با انتقال یکی از مراکز آموزشی به استان می‌توان جذب نیرو و تبیین فعالیت‌ها نیروی دریایی را انجام داد.

امیردریادار عباسی در خصوص هشت دستاورد مورد بهره‌برداری در سال‌جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است؛ از این رو شرایط تحریم موجود در کشور باعث شد تا کمکی از دانشگاهیان، وزارت دفاع و جوانان نخبه در عرصه ساخت و ساز گرفته و مستقل عمل کند.

وی به بزرگ‌ترین دستاورد نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: ناوشکن تمام ایرانی جماران است که توسط نیروی دریایی و وزارت دفاع در کشور شده است.

قدرت مثال زدنی ایران در ساخت ناوشکن

امیردریاردار عباسی ادامه داد: به لحاظ پیچیدگی تجهیزات هر کشوری در جهان حتی آمریکا اگر ناوشکنی بسازد عموما دولت مستقل نیستند و بخشی از تجهیزات را از کشورهای دیگر می‌گیرند، تصریح کرد: به لحاظ اینکه کشور ایران در عرصه ساخت و ساز به قدرتی رسیده است، این ناوشکن به طور کل ساخت ایران است و در حال انجام ماموریت در دریا است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با تاکید بر اینکه رسیدن نیروی دریایی به قدرت در زمینه تجهیزات بسیار بالا است و هشت طرح نیز نمونه‌ای از آنها است، گفت: یکی از این هشت طرح رادار سطحی و هوایی سپر دریا است که با برد بیش از 200 کیلومتر در سواحل مرجان مستقر است.

وی همچنین نام رادار دریایی ثامن را بیان کرد و گفت: این رادار توسط متخصصان نیروی دریایی ساخته شده و در یگان‌ها نصب شده و قابل استفاده است و همچنین سامانه آتش ناوچه‌های موشک‌انداز است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

امیردریادار عباسی گفت:  شبیه ساز طوفان را ساخته‌ایم که در محیط های استخرها با استفاده از مه، رعد و برق، موج و طوفان شرایطی را شبیه به شرایط دریا ایجاد کند.

وی در این راستا گفت: این سیمولاتور در دانشگاه امام خمینی(ره) ساخته شده و قابلیت این را دارد که در یک استخر تمام شرایط دریا را به پرسنل منتقل کند تا آنها آموزش لازم در زمینه تصمیم‌گیری و  تصویرسازی و ... بگذرانند.

امیردریاردار عباسی با بیان اینکه در طول 12 ماه سال انواع مختلف رزمایش‌ها برگزار می‌شود که برخی از آنها نیز تخصص محور است، افزود: نیروی‌های سطحی، زیرسطحی، هوا دریا، موشکی، تکاورهای دریایی و جنگال و انواع مختلف یگان‌ها در نیروی دریایی وجود دارد برای هر کدام رزمایش متفاوت داشته‌ایم و بعد از برگزاری این دوره بر اساس سلسله مراتب رزمایش بزرگ ولایت‌ها که از سال 88 به رزمایش ولایت‌ها معروف است برگزار می‌شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت عنوان کرد: اگر مجوزهای لازم برای برگزاری رزمایش صادر شود در اواخر سال‌جاری رزمایش بزرگ ولایت با قدرت و عظمت برگزار خواهد شد.

برگزاری رزمایش بزرگ ولایت تا پایان امسال

وی به برگزاری رزمایش بزرگ ولایت دریایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رزمایش در قالب رزمایش بزرگ ارتش با نام رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله بود که بخش دریایی بر عهده نیروی دریایی است که بزرگ‌ترین رزمایش در طول تاریخ بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در خطه جنوب کشور برگزار شد.

امیردریادار عباسی یادآور شد: با توجه به اینکه نیروی دریایی طبق فرموده مقام معظم رهبری سیاسی، نظامی و فرهنگی معرفی شده است؛ از این رو نیروی دریایی می‌تواند در سیاست تاثیرگذار باشد.

وی جایگاه نیروی دریایی ارتش در میان کشورهای منطقه و فرامنطقه را جایگاه بالایی عنوان کرد و افزود: برای اولین بار ناوگروه 44 ارتش متشکل از ناو بوشهر و ناوشکن الوند قاره آفریقای جنوبی را دور زده و وارد اقیانوس اطلس شدند و الان ناوگروه ارتش در بندر دوربان پهلو گرفته است.

اسکورت 3844 کشتی تجاری و نفت‌کش

امیردریادار عباسی تصریح کرد: با حضور مستمر خود در خلیج عدن امنیت را برای کشتی‌ها تامین کرده‌ایم؛ تا امروز 3 هزار و 844 فروند کشتی نفت‌کش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کرده‌ایم تا چرخه اقتصاد دریایی در حال گردش باشد.

عباسی عنوان کرد: کشورهای خارجی رزمایش های زیادی را با کشور ما برگزار می‌کنند و البته کشور ایران نیز خواستار برگزاری رزمایش با کشورهای دیگر است و آخرین رزمایش برگزار شده حضور ناوگروه ایرانی در پاکستان بوده و در قالب ناو گروه صلح و دوستی حضور داشت و همچنین در نیمه دوم سال‌جاری ناو ایتالیایی در ایران حضور یافت و رزمایش مشترک در بندرعباس داشتیم.

تعمیر اساسی زیردریایی‌های کلاس «طارق»

وی با بیان اینکه این نیرو می تواند تعمیرات اساسی زیردریایی کلاس طارق را انجام دهد، گفت: پروژه ثامن، پروژه‌ای رزمی است و آنچه مورد نیاز ما بود، در آن پیاده کرده‌ایم.

امیردریادار عباسی با بیان اینکه، ایران در تامین تجهیزات دفاعی و در عرصه دریایی به خود کفایی رسیده است، افزود: توانمندی ساخت همه تجهیزات مورد نیاز را داریم.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با اشاره به رابطه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه گفت: تعاملات دوجانبه به صورت هم افزایی است و هر یک از نیروها دارای شرح وظایف مشخصی هستند به طوری که تعامل مناسبی در بحث آموزش، فنی و رزمایش صورت می‌پذیرد.

امیردریادار عباسی با بیان اینکه جایگاه نیروی دریایی در منطقه اول و در فرا منطقه ویژه است، اظهار داشت: اگر نیروی دریایی راهبردی است پس به داخل کشور محدود نمی شود و باید در آبهای آزاد حضور داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    نون خوردن نداریم زیردریایی ؟؟؟
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    خائن
  • ایرانشهر اسلامی ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بودجه ی ساخت سلاح باید چند برابر بشه
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    برو خجالت بکش مرتیکه...تو اصلا می دونی چقدر بودجه نظامی ایران کم شده یک دهم عربستانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس