کد خبر 381253
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

یک دیپلمات حاضر در مذاکرات هسته‌ای به خبرگزاری رویترز گفته است که طرفین در این دور از گفت‌وگوها به دنبال ارزیابی اوضاع هستند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت:  روز یکشنبه به نقل از یک دیپلمات حاضر در مذاکرات هسته‌ای، نوشت که طرفین در این دور از گفت‌وگوها، به دنبال ارزیابی روند مذاکرات هستند.

وی در این رابطه گفت: «امروز به دنبال ارزیابی دستاورد دیدارهای صورت‌گرفته و همچنین بررسی این هستیم که چطور می‌توانیم در غالبی جامع، مذاکرات را به پیش ببریم.»

امروز همچنین «وانگ چون» نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای، به اظهار نظر در مورد روند مذاکرات پرداخت و گفت: «زمان رو به اتمام است و پکن امیدوار است که همه طرف‌ها قدر این فرصت تاریخی را دانسته و از زمان بهره ببرند. آن‌ها باید دو کار انجام دهند؛ اولا با درایت، رویکردی عملگرا و انعطاف‌پذیر در پیش بگیرند و ثانیا با تصمیم‌گیری‌های قاطع از خود اراده سیاسی لازم و حداکثری، نشان دهند.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از امروز (یکشنبه) در شهر ژنو سوئیس آغاز شد که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس