کد خبر 381099
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

منابع عراقی از سفر نخست وزیر این کشور به لندن برای مشارکت در نشست بین المللی مبارزه با تروریسم خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه الفرات نوشت: یک منبع عراقی از سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به لندن برای مشارکت در نشست بین المللی مبارزه با تروریسم خبر داد.

این منبع افزود: این نشست با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و برخی دیگر از شخصیت های بین المللی برای بررسی راه های وحدت تلاش ها برای مقابله با داعش برگزار می شود.

حیدر العبادی چند روز قبل با سایمون کولس نماینده وزیر امور خارجه در امور مبارزه با تروریست‌های داعش دیدار کرده بود که در این دیدار تلاش‌های دولت عراق در زمینه مبارزه با داعش و پیروزی‌های به دست آمده از سوی نیروهای امنیتی و مردمی و خطر این گروهک برای منطقه و دنیا و نیز اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه و همکاری‌های دوجانبه مورد رایزنی قرار گرفته بود.

رایزنی عمار حکیم با جریان صدر

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با یک هیئت سیاسی از جریان صدر بر اهمیت ایفای نقش محوری ائتلاف همپیمانی ملی در حمایت از حکومت و روند سیاسی تاکید کرد و به نقش مهم تشکل‌های الاحرار و المواطن در سطح پارلمان و کابینه در خدمات رسانی به مردم و حمایت از دولت در اجرای برنامه های کابینه اشاره کرد.

در این دیدار اهمیت اجرایی کردن نتایج نشست‌های قبلی میان طرفین و نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر برای کمک به روند سیاسی با توجه به چالش‌هایی که عراق از نظر امنیتی شامل داعش و از نظر اقتصادی شامل کاهش قیمت نفت با آن روبه‌روست، مورد تأکید قرار داد. همچنین توجه به آوارگان و اهمیت توجه ویژه به این پرونده نیز در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر و رئیس تشکل الاحرار نیز محورهای دیدار با سید عمار حکیم را موضوعات آوارگان، مسائل مالی و  نحوه تأمین منابع مالی دانست و افزود: ائتلاف همپیمانی باید نقشی محوری در برآوردن خواسته‌های ملت عراق ایفا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس