کد خبر 379814
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

گروهی از سناتورهای آمریکایی طی نامه‌ای از نخست وزیر عراق خواستند فرآیند کمک‌رسانی به کردهای شمال عراق را تسریع بخشد.

به گزارش مشرق، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات سنا آمریکا نامه‌ای را روز دوشنبه به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نوشتند و از او درخواست کردند تا به اقلیت‌های کرد در شمال عراق که تحت تهدید تکفیری‌های «داعش» هستند، کمک کند.

وبگاه «هیل» وابسته به کنگره اعلام کرد، گروهی هشت نفر از سناتورهای آمریکایی به رهبری «باربارا باکسر» در نامه‌ای به حیدرالعبادی نوشتند: ما اطلاعات دست اولی از رنج و شرایط سختی که ای زنان و مردان و کودکان متحمل می‌شوند در اختیار داریم و بسیاری از آنها در منطقه کردستان عراق پناهندگی گرفته‌اند.

این نامه ادامه می‌دهد: این غیرنظامیان نیاز شدیدی به  نیازهای اساسی از جمله غذا، آب پاک و پناهگاه دارند. ما به خصوص در خصوص رفاه زنان و کودکان که اکثریت این جمعیت آواره را تشکیل می‌دهد، نگران هستیم.

سناتورهای آمریکایی در نامه تقاضانامه خود خطاب به العبادی اینگونه گفتند: ما احتراماً از شما می‌خواهیم که تمامی اقدامات را اتخاذ کنید تا تضمین حاصل شود که هیچ شکاف یا تأخیری در توزیع کمک وجود ندارد و کمک‌های موجود بدون هرگونه تبعیض قومیتی و نژادی و مذهبی توزیع می‌شود.

سناتور «ران جانسون»، «دیک دوربین»، «مارکو روبیو»، «جینی شاهین»، «اد مارکی»، «کریستوفر کونس» و «تیم کین» از امضاکنندگان این نامه بودند.

گرچه این نامه بر کمک‌های انساندوستانه متمرکز شده بود، اما این نمایندگان کنگره ابراز نگرانی کرده بودند که دولت عراق در مقابل کمک‌های نظامی آمریکا به پیشمرگه‌ها می‌شود.

نمایندگان کنگره هفته گذشته با اعضای دولت منطقه‌ای کردستان عراق که خواستار کمک نظامی مستقیم آمریکا شده بودند، دیدار کرد.

از زمان سپتامبر سال گذشته میلادی که اوباما راهکار خود را برای مقابله با داعش اعلام کرد، دولت آمریکا تلاش می‌کند به بهانه مقابله با تکفیری‌های داعش، اقدامات مداخله‌جویانه‌ای در عراق صورت دهد و حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق را تشدید بخشید که به گفته بسیاری از تحلیلگران این حملات نتوانسته نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس