کد خبر 379918
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی اعلام و این اقدام را غیر سازنده توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی عربی، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: اوباما و نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای ایران و تلاش فلسطینی ها برای پیوستن به دادگاه بین المللی لاهه گفت وگو کردند.

بر این اساس، کاخ سفید افزود: اوباما تاکید کرد آمریکا تصور نمی کند که پیوستن فلسطینیان به دادگاه لاهه یک اقدام سازنده و پیشرفت باشد.

کاخ سفید خاطرنشان کرد: اوباما در گفتگو با نتانیاهو با تاکید بر مواضع آمریکا مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین یک کشور مستقل نیست و در نتیجه شرایط پیوستن و عضویت در دادگاه بین المللی لاهه را ندارد، تصریح کرد: این اقدام اعتماد میان اسراییل و فلسطینیان را از بین می برد.

آمریکا گفت: به همین علت در کمکهای خود به تشکیلات خودگردان فلسطین تجدیدنظر خواهد کرد.

مقام های فلسطینی می گویند پس از رسمیت یافتن عضویت دولت فلسطین در دیوان لاهه، اسراییل را به اتهام ارتکاب "جنایت جنگی" به ‌ویژه در جنگ ۵۱ روزه تابستان گذشته در غزه، به پای میز محاکمه خواهند کشاند.

فلسطین در ماه دسامبر با موافقت 122 کشور به عنوان عضو ناظر دیوان بین‌المللی کیفری پذیرفته شد.

درخواست مقامات فلسطینی برای پیوستن به دیوان لاهه اواخر ماه دسامبر گذشته مورد قبول سازمان ملل قرار گرفت و قرار است "کشور فلسطین" از اول آوریل عضو صد و بیست و سومین دادگاه بین‌المللی جرایم جنگی به شود.

در گفتگوی اوباما و نتانیاهو همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران نیز صحبت شد. کاخ سفید به نقل از اوباما افزود: آمریکا تلاش می کند تا ایران را از دستیابی به توانایی تولید سلاح هسته ای باز دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده است که توافق هسته ای ایران و غرب می تواند امنیت این رژیم را از بین ببرد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس