شهردار لندن گفت او هم اگر سردبیر نشریه «شارلی ابدو» بود، کاریکاتور موهن در مورد پیامبر اسلام(ص) را بار دیگر منتشر می‌کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» شهردار شهر لندن پایتخت انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت اگر سردبیر «شارلی ابدو» بود، صفحه اولی که پیش از این کاریکاتور موهن پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرده بود، باز نشر می‌کرد.

هم‌چنین روز گذشته وکیل نشریه شارلی ابدو گفته بود که این هفته‌نامه همین هفته برای چندمین بار، کاریکاتورهای موهن در مورد پیامبر مسلمانان را منتشر می‌کند. مقامات غربی به بهانه دفاع از آزادی بیان، به حمایت از اقدام این نشریه پرداخته‌اند.

دفتر این نشریه که پیش از این هم بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده بود، روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته شدند.

پس از این حمله، عوامل باقی‌مانده نشریه از تلاش برای انتشار هرچه سریع‌تر یک ویژه‌نامه خبر دادند، ویژه‌نامه‌ای که «پاتریک پلو» یکی از ستون‌نویسان «شارلی» گفته بود، چهارشنبه همین هفته و به 16 زبان منتشر می‌شود.

در روزهای اخیر، به بهانه حملات پاریس، اقدامات ضد اسلامی در غرب شدت گرفته است. در ساعات پایانی شامگاه روز دوشنبه، شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز گزارش داد، سه میلیون نسخه از ویژه‌نامه «شارلی» در روز چهارشنبه توزیع خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس