کد خبر 379702
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

مستند «لطفا بوق بزنید» با موضوع ظلم و ستمی که مسلمانان میانمار آن را تحمل می‌کنند، از شبکه «افق» سیما پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، روهینگیا قومی مسلمان است که در میانمار زندگی می‌کند و تنها بخاطر دینشان مورد ظلم و ستم حکومت این کشور قرار می‌گیرند.
آنان 5 درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند با این وجود از کمترین حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند.

چندی قبل هم رسانه‌های بین المللی اخباری را منتشر کردند با این مضمون که روهینگیایی‌ها تنها به جرم مسلمان بودن مورد آزار و اذیت بودایی‌ها قرار گرفته‌اند و به فیجع‌ترین وضع ممکن به قتل می‌رسند.

عدم توجه سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر به این مسئله و نیز عدم اقدام قاطعانه و حقوقی در مواجهه با دولت می‌انمار در این زمینه، خشم مردم آزادی خواه سراسر جهان را برانگیخت و گروه‌های مختلف مردمی، کشتار مسلمانان مظلوم روهینگیا را محکوم کردند.
 

 
مستند «لطفا بوق بزنید» در ارتباط با مسائلی است که در میانمار رخ داده؛ سه نفر فعال بین المللی حقوق بشر در اردوگاه آوراگان برمه‌ای در هند، با آن‌ها ملاقات می‌کنند؛ دو نفر از آن‌ها بین اجتناب از، از دست دادن پاسپورتشان و حمایت از برمه‌ای‌ها، اولی را انتخاب می‌کنند.
یکی از آن‌ها نیز با ایجاد کمپین در فضای مجازی و واقعی، سعی در همراه کردن مردم دارد اما در ‌‌نهایت، دادگاه ساختگی آوارگان برای رسیدگی به شکایات نیز ناتمام می‌ماند.

مهدی مطهر تهیه کننده و رضا فرهمند کارگردان این اثر هستند که برای پخش از شبکه «افق» سیما در روز سه شنبه 23 دی ماه ساعت 18 و تکرار آن روز بعد ساعت 14 در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس