«آ سید مهدی» مستندی است از شبکه افق سیما که زندگی سید مهدی قوام، روحانی اخلاقی و از بزرگان تهران در دهه 40 را روایت می کند.

به گزارش مشرق، مردان نیک در طول تاریخ ایران فراوان بوده اند و بسیاری از آنها هم در گمنامی زندگی کرده اند و برخی را هم مردم می شناخته اند اما بیشترشان بعد از مرگ شهرت بیشتری داشته اند و کارهای خوبشان بعد از خودشان آشکار شده است.

سید مهدي قوام، یکی از روحانیون بازار تهران در دهه 40، مریدان بسیاري داشته و جزو مردمان نیک پایتخت بوده؛ مستند «آ سید مهدی» درصدد پرداختن به زندگی اوست. گفته اند آن مرحوم با منش خاص خود بسیاري از اراذل را به هیئت و مسجد علاقه مند کرده و باعث توبه بسیاري از آنها شده بود.

نقل است روزی که پیکر سید مهدی قوام را آوردند قم که دفن کنند، به اندازه‌ دو تا صحن بزرگ حرم حضرت معصومه(س) کلاه شاپویی و لنگ به دست آمده بودند و صحن را پر کرده بودند؛ زار زار گریه می ‌کردند و سرشان را می ‌کوبیدند به تابوت.

«آ سید مهدی» ترکیبی از مصاحبه با خانواده و دوستان مرحوم از جمله عفت السادات قوام، آیت الله جاودان، حجت الاسلام شجاعی، علی گیاهی و جواد حبیبی دوست است و توسط مهدی مطهر برای شبکه افق تهیه شده و بابک مینایی هم کارگردان آن است.

مستند «آ سید مهدی» برای پخش از شبکه افق سیما در روز پنجشنبه 18 دی ساعت 18 و تکرار آن روز بعد ساعت 14 در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • lحمد ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    ایشون داماد آیت الله فیروزآبادی واقف بیمارستان فیروزآبادی بودن که اتفاقا بعد از اون برنامه خدمت سید جعفر فیروزآبادی آخرین فرزند آیت الله رسیدم که خاطرات شنیدنی عجیبی از آسیدمهدی داشت. خدایش بیامرزاد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس