کد خبر 379616
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

روزنامه فرانسوی لیبراسیون طی گزارشی با اشاره به مرگبار بودن حمله به نشریه «شارلی ابدو» آن را «11 سپتامبر» فرانسه خواند و مدعی شد که این حمله رئیس‌جمهور فرانسه را در اوج نامحبوبیت و بحران اقتصادی جاری در کشورش، در برابر بحرانی عظیم قرار داده و مستأصل کرده است.

به گزارش مشرق، پس از حمله تروریستی اخیر به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو»، رئیس‌جمهور فرانسه که در اوج نامحبوبیت مردمی به سر می‌برد و کشورش در بحبوحه نرخ بالای بیکاری بحران شدیدی را از سر می‌گذراند، در مواجه با بحرانی عظیم و در تلاش برای نجات مقطعی خود، این بار چاره‌ای دیگر اندیشید و دست به دامان «وحدت ملی» شد؛ عبارتی که شاید تا پیش از وقوع این حمله، رئیس‌جمهور فرانسه توجه چندانی به آن نداشت و مفهوم عینی آن در رفتار و کردار وی به چشم نمی‌خورد.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون طی گزارشی نوشت: حمله به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» که می‌توان آن را «11 سپتامبر» فرانسه نامید، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور را در برابر بحرانی عظیم قرار داده است.

وی که هم‌اکنون به شدت محبوبیت خود را نزد مردم فرانسه از دست داده و کشورش به واسطه نرخ بالای بیکاری و اوضاع اقتصادی شرایط بحرانی را سپری می‌کند، روز چهارشنبه گذشته پس از حمله به شارلی ابدو که مرگبارترین حمله در فرانسه طی دهه‌های اخیر محسوب می‌شود، فورا در محل حادثه حاضر شد و خواستار وحدت ملی شد.

اولاند که از زمان وقوع این حمله چندین نشست بحران را با وزرای امور خارجه، کشور، دفاع، دادگستری و مسئولان ارشد سرویس‌های پلیس، ژاندارمری و اطلاعات فرانسه برگزار کرده، هم‌اکنون باید بحرانی را هدایت کند که برخی از رسانه‌ها نظیر لوموند و لوپاریزین از حیث مرگبار بودن آن را حمله «11 سپتامبر» فرانسه نامیده‌اند.

تا پیش از وقوع این حمله بیلان و کارنامه کاری فرانسوآ اولاند به ویژه در سال 2014 از منظر اعتراضات و مخالفت‌های متعدد با طر‌ح‌های اقتصادی وی برجسته و قابل توجه بود؛ البته نباید در این میان از زندگی خصوص وی که به واسطه افشاگری‌های «والری تریرویلر» شریک زندگی سابقش بر سر زبان‌ها افتاد نیز غافل شد.

اولاند که پس از این حمله خود را در برابر بحرانی عظیم می‌دید، به فکر استمداد افتاد و در این میان «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه و رقیب وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور نخستین کسی بود که پیش از سایر مسئولان سیاسی به دعوت وی در کاخ الیزه حضور یافت؛ اتفاقی که از پس از پیروزی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه مه 2012 تاکنون حادث نشده بود و سارکوزی پس از دیدار با اولاند آن را نشانه وحدت ملی در برابر حمله به تمدن، جمهوریت و عقاید ارزشمند قلمداد کرده و اعلام کرد که در برابر تهدیدهای تروریستی دیگر بحث راست و چپ مطرح نیست و تنها موضوع و نگرانی اصلی حفاظت از فرانسویان است.

دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، روز چهارشنبه هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن 12 نفر از جمله 2 پلیس کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس