کد خبر 379552
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹

وزیر امور خارجه قطر، اخبار منتشر شده دربارۀ درخواست از خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای ترک این کشور را نادرست اعلام کرد.

به گزارش مشرق، "خالد العطیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود "دلسی ایلوینا گومز" در دوحه گفت: همه آن چه درباره رفتنِ مشعل گفته شده است، نادرست است.

رسانه ها، هفته گذشته به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد، تاکید کرده بودند که دوحه، از مشعل درخواست کرده است، قطر را ترک کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره روابط مصر و قطر نیز با اذعان به وجود اختلاف میان دو کشور گفت: میان ما، خصومتی وجود ندارد، بلکه با یکدیگر اختلاف داریم و تلاش می کنیم دیدگاه ها را به هم نزدیک کنیم.

روابط مصر و قطر از ماه جولای سال2013، همزمان با برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری رو به تیرگی گرایید، اما در تاریخ 20 دسامبر سال، پس از عزیمت محمد بن عبدالرحمان آل ثانی فرستاده ویژه امیر قطر به قاهره و دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور فعلی مصر با میانجی گری خالد بن عبدالعزیز التویجری رئیس دربار پادشاهی عربستان و فرستاده ویژه پادشاه این کشور به مصر، روابط قاهره و دوحه، شاهد تحولی چشم گیر شد، اما دو روز پس از آن، دولت مصر، شبکه قطری الجزیره مباشر مصر را بست و تاکید کرد که این شبکه، سکویی برای هجمه ضد دولت مصر است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس