کد خبر 378807
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

آژانس صنایع دفاعی ترکیه از قصد این کشور برای خرید چهار جنگنده اف- 35 دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، این آژانس اعلام کرد این خرید بخشی از طرح خرید 100 جنگنده نسل جدید اف سی و پنج از شرکت لاکهید مارتین آمریکا است. گفتنی است جنگنده اف-35 گرانترین برنامه تسلیحاتی پنتاگون در تاریخ این نهاد به شمار می رود. ترکیه پیش از این دو جنگنده اف-35 دیگر سفارش داده بود. این تصمیم ترکیه پس از نشستی به ریاست احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه برای بررسی خرید های دفاعی مهم ترکیه صورت گرفت.

ترکیه مدتهاست قصد دارد برای جایگزین کردن ناوگان جنگنده های اف-4 و اف-16 خود یکصد جنگنده اف-35 خریداری کند با این حال افزایش فزاینده هزینه ها این خرید را با مشکل روبرو کرده است.کمیته دفاعی دولت ترکیه همچنین با ادامه مذاکره درباره طرح خرید سامانه های دفاع موشکی موافقت کرد. ترکیه از جمله اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو به شمار می رود با چین برای خرید نخستین سامانه های دور برد ضد موشکی خود وارد مذاکره شده است.

با این حال این طرح به شدت آمریکا را نگران کرده است که شرکت چینی طرف مذاکره با ترکیه را به علت صادرات سلاح به به کشورهای تحریم شده، تحریم کرده است.آنکارا همچنین از شرکتهای اروپایی و آمریکایی خواسته است پیشنهادهای خود را برای قراردادهای مناقصه مورد تجدید نظر قرار دهند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس