نویسنده سرشناس جهان عرب گفت:حمله به مجله شارلی ابدو فرانسه واکنش‌های تحریک آمیزی به دنبال داشت که بسیار خطرناک تر از این جنایت است؛ زیرا این واکنش ها مجال گسترده‌ای را برای کینه توزان علیه اسلام و مسلمانان فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در سرمقاله این روزنامه نوشت: حمله خونین به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو فرانسه واکنش‌های تحریک آمیزی به دنبال داشت که بسیار خطرناک‌تر از  این اقدام جنایت آمیز است؛ زیرا زمینه را برای کینه توزان علیه اسلام و مسلمانان فراهم می‌کند تا با استفاده از شرایط موجود بغض و کینه و اقدامات تحریک آمیز خود را علیه ده‌ها میلیون شهروند مسلمان اروپایی به کار بگیرند.

تلاش برای سوء استفاده از حملات فرانسه برای جنگ علیه اسلام

وی افزود: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در این زمینه گفت «ما با جنگ روبه رو هستیم»، اما ماهیت این جنگ را مشخص نکرد و همین امر موجب شد مانوئل والس نخست وزیر این کشور تاکید کند که فرانسه علیه تروریسم می‌جنگد نه علیه یک دین و در واقع با حملاتی شبیه حملات 11 سپتامبر روبه رو است.

در این میان برخی تلاش دارند با سوء استفاده از  جنایتی که در فرانسه رخ داد از آن برای جنگ علیه اسلام و مسلمانان بهره برداری کرده و مسلمانان را در فرانسه و سراسر جهان مسئول این جنایت معرفی کنند.

عطوان یک سوال را مطرح می‌کند که چرا ما به عنوان مسلمان در اروپا در معرض اتهام قرار داده می‌شویم و از ما خواسته می‌شود از خود دفاع کنیم و چرا از تمام ده‌ها میلیون مسلمان اروپایی خواسته می شود در تظاهرات علیه تروریسم شرکت کرده و برائت خود را از عاملان این حمله اعلام کنند تا به عنوان شهروندی که شایسته زندگی شرافتمندانه است پذیرفته شده و در مظان اتهام قرار نداشته باشند؟

چرا فرانسه و آمریکا از بابت حمله به مردم لیبی و عراق غذرخواهی نکردند؟

عطوان افزود: یک بار دیگر می‌پرسیم آیا ما از 300 میلیون آمریکایی خواستیم در مورد حمله به عراق که بر اساس دروغ و اطلاعات ساختگی صورت گرفت و موجب بیوه شدن یک میلیون زن عراقی و یتیم شدن چهار میلیون کودک دیگر شد عذرخواهی کنند؟ دوباره می پرسم آیا این دولت فرانسه نبود که هواپیماهای خود را به لیبی اعزام کرد تا سربازان و شهروندان این کشور را هدف حملات هوایی قرار دهد و اکنون نیز نوبت مردم سوریه و عراق رسیده است؟ آیا از ملت فرانسه خواستیم به دلیل این حملات از ما عذرخواهی کنند یا به منظور اعلام همبستگی با قربانیان این حملات راهپیمایی برگزار کرده و یا پارچه نوشته‌هایی در دست بگیریم.

عجیب اینکه در این بحبوحه آمریکا چند روز پیش به یاد آورد که اعتراف کند در مورد کشته شدن غیرنظامیان سوریه در اثر حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی تحقیق می‌کند.

افراطیون در فرانسه در حال خط و نشان کشیدن برای مسلمانان هستند

در مساجد فرانسه تیراندازی شد و سر خوک‌ها و دل و روده آنها بر درهای مساجد مسلمانان آویزان شد و بر روی دیوارهای آنها 'مرگ بر اعراب' نوشته شد و افراطیون  در فرانسه در حال خط و نشان کشیدن و انتقام جویی هستند و اتباع مسلمان در فرانسه و اروپا از حملات تروریستی وحشت زده شده‌اند.

عطوان سپس نوشت: عوامل  حمله به مجله فرانسوی توسط نیروهای امنیتی این کشور به قتل رسیدند و رازشان با آنان دفن می‌شود اما ای کاش یکی از آنان زنده می‌ماند تا امکان پی بردن به جزییات این حملات فراهم می‌شود و اینکه این افراد نماینده چه گروهی هستند و دیگر اینکه این گروه‌ها اسلام گرا هستند یا غیر اسلامی تا به این ترتیب با پاسخ دادن به این سوالات از هرگونه پیشداوری جلوگیری می شد.

اما به هر حال این سه نفر نماینده 6میلیون مسلمان ساکن فرانسه نبودند و مسلمانان نباید به خاطر حمله آنها مجازات شده و در معرض اقدامات تحریک آمیز و اتهام قرار گیرند زیرا در این صورت جنگ واقعی رخ خواهد داد که علیه تروریسم نخواهد بود بلکه زندگی مسالمت آمیز و صلح و ثبات  جامعه را در معرض خطر قرار خواهد داد و همه افراد بدون استثناء قربانی آن خواهند شد.

آیا انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر، آزادی بیان است؟

سردبیر رأی الیوم تاکید کرد : ما جنایت صورت گرفته علیه دفتر شارلی ابدو را محکوم می‌کنیم اما در عین حال اقدامات توهین آمیز انجام گرفته از سوی غربی های افراطی علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) را که احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده نیز به شدت محکوم می‌کنیم. وی تاکید کرد: پس از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر (ص) بیش از 500 مسلمان در تظاهرات اعتراض آمیز جان خود را از دست دادند اما عوامل این اقدام توهین آمیز بار دیگر دست به این اقدام زده و احساسات و افکار عمومی جهان اسلام را تحریک کرده و به چالش کشیدند و دیدیم که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یک مراسم عمومی شخص کاریکاتوریست را مورد تکریم  قرار داد.

عطوان یادآور شد: از سال 2006 تاکنون این مجله انتشار چنین کاریکاتورهایی را ادامه داد از همین رو باید پرسید آیا این آزادی بیان است؟

این قابل درک نیست که چرا انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) به یک زنجیره طولانی از توهین‌ها و اقدامات تحریک آمیز تبدیل شده است؟

آیا هولوکاست از پیامبر یک و نیم میلیارد مسلمان مقدس تر است؟

در این میان بسیاری از کشورهای اروپایی انکار هولوکاست یا ابراز تردید در آمار مربوط به آن را جرم تلقی کردند که بر اساس قانون انکارکننده به هفت سال زندان محکوم می شود و هم اکنون "دیوید اروینگ" مورخ انگلیسی به همین دلیل در اتریش در زندان بسر می‌برد.

آیا هولوکاست از پیامبرگرامی اسلام (ص) که پیامبر  بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است، مقدس تر است؟ دیگر اینکه چرا دولت‌ها و پارلمان‌های اروپایی با تغییر قوانین خود تابعیت بسیاری از مسلمانان را به اتهام دست داشتن در جهاد در سومالی ، سوریه و عراق  سلب کردند؛ اما چرا اکنون قوانینی صادر نمی کنند که بر اساس آن توهین به تمامی پیامبران الهی بدون استثناء جرم اعلام شود  تا  دیگر شاهد تکرار اقدامات توهین آمیز علیه مسلمانان جهان نباشیم؟

عطوان همچنین نوشت: شاید این سخنان به مذاق بسیاری از کسانی که خود را مدافع آزادی بیان نشان می‌دهند و حتی برخی مسلمانان که شعار «همه ما شارلی ابدو هستیم» سر داده‌اند، خوش نیاید اما بر اساس همان منطق می‌گوییم که آزادی بیان یعنی بیان حقیقت و حق هر چند  به نظر می‌رسد بر زبان آوردن حق ،ساز مخالف زدن تلقی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عرفان ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    اينها در حال باز كردن راه براي خروج سفياني هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس