کد خبر 378209
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش حوادث از انفجار و اشتعال گازی در کشور گفت: باید به دوگانه‌سوز کردن خبازی‌ها برای مقابله با افت فشار توجه ویژه شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا یوسفی‌پور امشب در پایان مانور سراسری مقابله با افت فشار گاز در جمع اعضای کمیته مانور با حضور خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گاز ناگزیر از چابک بودن است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با 17 هزار روستا و یک‌هزار شهر حجم بسیار زیادی در بخش گازرسانی را پوشش می‌دهد و هیچ راهی جز چاره‌اندیشی برای افت فشار گاز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مانور برای چالاکی، یکی از کارهای ابتدایی است، افزود: مانور افت فشار گاز ابتدا از شهر سبزوار آغاز و سپس در شهرهای مریوان، ایلام، مهاباد، مرند و آمل ادامه یافت.

یوسفی‌پور با گله‌مندی از اقدام نامناسب مسئولان شهرستان آمل نسبت به عدم اجرای دوگانه‌سوز کردن خبازی‌ها اظهار کرد: در این امر از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای صورت نگرفته است.

این مسئول برگزاری مانور در کشور را با سه هدف تمرین همکاران، جلب مشارکت مسئولان ارشد استان و آگاهی‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران در راستای مقابله با افت فشار گاز با دو محور سخت‌افزاری اعم از راه‌اندازی ایستگاه‌ها و نرم‌افزاری با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مانور در دستور کار قرار داده است.

 مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تعداد حوادث خانگی در سال گذشته از افزایش 7/26 درصدی حوادث گازی در کشور تصریح کرد: سال گذشته میزان اشتعال و انفجار گاز در کل کشور حدود هشت درصد بوده که میزان حوادث خانگی نسبت به سال 91 معادل 50 درصد و در امر آتش‌سوزی 12 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه استان قم، سمنان و خراسان شمالی نسبت به تعداد حوادث در بخش خانگی بیشترین آمار را داشته‌اند، تصریح کرد: در این امر دو استان همدان و اصفهان از ظرفیت مناسبی برخوردار بوده و مازندران تقریبا با 6/4 درصد در بخش میانی جدول شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

یوسفی‌پور اضافه کرد: در سال گذشته آمارهایی که از سوی شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسیده نشان می‌دهد  3/76 درصد در بخش دودکش، 1/13 درصد عدم تهویه مناسب، در استفاده از وسایل ویژه برای گرم کردن محیط 1/3 درصد و سایر موارد تولید و رشد گاز مونوکسیدکربن 9/5 درصد و نواقص وسایل گازسوز 6/1 درصد علت حوادث را تشکیل می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس