روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/حکیم:80 کشور حامی داعش هستند
به گزارش گروه بین الملل مشرق، بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حال برگزاری است که مشروح آن به سمع و نظر شما می رسد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علامه شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان و سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق در این کنفرانس سخن خواهند گفت.

این کنفرانس با حضور 500 شخصیت از 65 کشور به مدت دو روز در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

متن سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در ذیل آمده است:


روحانی:برای وحدت باید تهدیدات مشترک جهان اسلام را تبیین کنیم/ عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در بیست و هشتیمن همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) به تشریح راهکارهای وحدت پرداخت و گفت: ما مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به تابش نور مولود مسعود این ایام هستیم، پیامبری که برای مسلمان‌ها راه اخلاق و اعتلا، زندگی مادی و معنوی و تمدن اسلامی را به ارمغان آورد و امت واحده اسلامی را در چارچوب وحی آسمانی تشکیل داد.

روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/حکیم:80 کشور حامی داعش هستند

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی ادامه داد: او از ما خواست تا آن مسیر و آن راه را پاس بداریم و ادامه دهیم، در طول یک سال گذشته دنیای اسلام شاهد کشتارها و کشمکش‌ها و اختلافات و جنگ‌های باور نکردنی بود.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه وحدت در کشورهای اسلامی با گفتن وحدت ایجاد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: کنفرانس‌های وحدت اسلامی، تنها و تنها می‌تواند آغازی برای پیمودن مسیر دشوار وحدت و اتحاد و یکپارچگی باشد اما کنفرانس‌ها به تنهایی قادر نیستند تفرقه دنیای اسلام را به وحدت جهان اسلام تبدیل کنند. (برای دیدن متن کامل اخبار اینجا کلیک کنید)

عمار حکیم:80 کشور حامی داعش هستند

در ادامه این مراسم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به حمایت 80 کشور از عناصر گروه تروریستی داعش اظهار داشت، تروریسم داعشی همگان را هدف قرار داده و هیچ استثنایی برای کسی قائل نیست.

روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/حکیم:80 کشور حامی داعش هستند
برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی گفت: ما از امام خمینی (ره) به خاطر در پیش گرفتن وحدت اسلامی به عنوان یک طرح اصلاحی، قدردانی می کنیم. باید از نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق برای مقابله با تروریسم، تمجید کنیم. قدرت بدون وحدت وجود نخواهد داشت، و نمی‌توان بدون هماهنگی و تلاش با چالشهای امروز مقابله کرد. (برای دیدن متن کامل اخبار اینجا کلیک کنید)

شیخ نعیم قاسم:اختلافات جهان اسلام ریشه سیاسی دارد/ تکفیر هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی: چالش‌ها و راهکارها» با عرض تبریک سالروز میلاد حضرت ختمی‌مرتبت گفت: از خداوند می‌خواهیم که ایشان را همیشه راهنمای ما قرار دهد. درود بر مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای برپایی چنین کنفرانسی!

روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/حکیم:80 کشور حامی داعش هستند
برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی با تاکید بر چهار چالش جهان اسلام و نحوه برخورد با آنها گفت: در صورتی که بتوانیم با این چالش‌ها برخورد کنیم و به عنوان علما و روشنفکران جهان اسلام در این چارچوب حرکت کنیم گام‌های بلندی را برخواهیم داشت. نخستین چالش ترویج انگیزه‌های مذهبی در بروز هرگونه اختلاف‌نظر سیاسی است. در این حوزه باید علما و رهبران بسیج شوند برای تفسیر اختلافات جهان اسلام و نشان دهند که ریشه این اختلافات مذهبی نیست بلکه سیاسی است. ما باید با این چالش به اشکال مختلف مبارزه کنیم. (برای دیدن متن کامل اخبار اینجا کلیک کنید)

آیت‌الله اراکی :وحدت با سعه صدر و پیروی از دستورات پیامبر(ص) حاصل می‌شود

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیست‌وهشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» که هم‌اکنون در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: امیدوارم این کنفرانس بتواند در تحقق هدف بزرگ اسلام که همان وحدت جوامع اسلامی و وحدت همه مسلمین در شرایط کنونی است، گام مؤثری بردارد.

حسن روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/عمار حکیم:80 کشور حامی داعش هستند/شیخ نعیم قاسم:اختلافات جهان اسلام ریشه سیاسی دارد

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی عنوان کرد: شرایط کنونی جهان اسلام بسیار استثنایی است؛ در شرایطی که بیداری اسلامی، هویت جدید جامعه اسلامی را مژده می‌داد دست خبیث منحرفان و پشت سر آنها ابرقدرت‌هایی که خیزش جامعه اسلامی و حیات مجدد همچنین جریان پیدا کردن روح زندگی پیامبر را در آن غیرقابل تحمل می‌دانستند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: در این شرایط، وظیفه عالمان اسلامی و شخصیت‌های علمی، سیاسی و هنری بسیار سنگین است لذا امیدواریم که در این کنفرانس بتوانیم به دستور خداوند متعال در ایجاد وحدت و نزدیک کردن دل‌ها و تحقق شعار امت واحده اسلامی، چالش‌ها و راهکارها به نتیجه برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره افکار و مطالبی که در این کنفرانس توسط شخصیت‌های مختلف ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: ما توقع داریم به طرح‌هایی دست یابیم که ما را در تحقق این امت واحده یاری می‌کند و از سران و شخصیت‌های اسلامی استدعا داریم که در راه ایجاد این امت واحده تلاش کرده و به جای برخوردهای ستیزه‌جویانه، با سعه صدر از طریق حکمت و تدبیر در پیروی از دستورات پیامبر اکرم(ص) خواسته ملت‌ها را پاسخ داده و قلوب جوامع را به هم نزدیک کنند تا هدف وحدت تحقق یابد.

پیام آیت‌الله بشیر نجفی به کنفرانس وحدت اسلامی:وحدت و یکپارچگی تنها راه نجات از استکبار جهانی است

در این کنفرانس پیام آیت‌الله بشیر نجفی از علمای عراق توسط فرزندش بدین شرح قرائت شد:

حسن روحانی:عده‌ای غارتگر به نام جهاد مسجد و کلیسا را ویران کردند/عمار حکیم:80 کشور حامی داعش هستند/شیخ نعیم قاسم:اختلافات جهان اسلام ریشه سیاسی دارداز زمان درخشش آفتاب اسلام تا کنون در معرض نبردهای وحشیانه و ظالمانه  قرار گرفته‌ایم، در هر دوره و زمانی گروه‌های ضد اسلام رنگ خاصی به خود گرفته‌اند و به دنبال از بین بردن اسلام راستین بوده‌اند و هستند بنابر این ما وحشیانه‌ترین هجمه‌ها علیه مسلمانان را در همه ادوار شاهد بودیم کسانی که ظهور می‌یابند و خود را مدافع اسلام می‌دانند در حالی که ابزار کفارند، کشورهای سرمایه‌داری اینها را تأمین سرمایه می‌کنند و دنبال اختلاف افکنی در کشورهای ما هستند. کشورهای مختلف جهان اسلام امروز کانون فعالیت‌ها اینها شده‌اند.

آیا به قول قرآن وقت آن نرسیده که حول یک محور واقعی اسلام قرار بگیریم و اسلام ناب ارائه دهیم تا از این رهگذر استکبار را از بین ببریم؟ در این زمینه باید تلاش‌ها یکسان و تشریک مساعی کنیم تا کشورهای اسلامی از این مفسده نجات یابند.

پر واضح است که این مسائل قابل تحقق نیست مگر در پرتو پیاده‌سازی آموزه‌های اسلام خداوند می‌فرماید محمد پیامبر اوست و کسانی که پیرو او هستند نسبت به هم رحمت دارند. نشانه آنها هم آثار سجده در پیشانی‌ا شان است این فرمایش خداوند است.

این مسلمانان دنبال وحدت و یکپارچگی خود باشید تا پرچم اسلام برافراشته بماند و از ذلت بندگی و بردگی نجات یابند. که این مسیر ما برای دستیابی به اهداف اسلام است


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    آفرین بر روحانی عزیز و ولایتمدار و بسیجی که جانش را هم در راه خدا و مبارزه با آمریکا و انگلیس به میدان گذاشته
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    درود بر وحدت آفرینان اسلام
  • javad ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    بايد خدمتتون عرض كنم كه : عده اي غارتگر به نام داعش كه مسجد و كليسا و .... را ويران ميكنند و سر انسان ها را ميبرند فقط در عراق و سوريه نيستند ،‌ تو كشور خودمون هم موجود هستند 5 سال پيش همين غارتگرها اي تو كشور خودمون كف خيابونهاي تهران هم از اين جنايات بسيار بسيار انجام دادند و مساجد و حسينيه ها و خيابان ها و اتوبوس ها و خودروها و منازل مردم و .....آتش ميزدند و ويران ميكردند و تو روز عاشورا ميزدند و ميرقصيدند....عمرا اگه داعش تو روز عاشورا زده باشه و رقصيده باشن
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    وحدت تنها راه شکست امریکا، شیطان بزرگ است
  • علی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    لعنت بر تفرقه انداران
  • شناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    شما تازه وارد ایران شدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس