کد خبر 377961
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه برخی از گروه های افراطی و یکی سری عالم نمای بی سواد و ریاکار درباره مقدسات شیعه یا سنی ابراز می دارند در راستای اجرای ماموریت برای دستگاه های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست صمیمانه با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان کنگان استان بوشهر، با تبریک ایام هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام گفت: ظهور پیامبر اسلام زمینه ساز بزرگترین تحول تاریخ است، در دوران جاهلیت، مردم آنچنان توسط ظالمان و مستکبران در جهل، فقر، شقاوت و بی خبری زندگی می کردند که از ترس تنگدستی و فقر، فرزندان خود را در بدو تولد می کشتند.

نقدی زنده به گور کردن دختران توسط پدران را در زمان جاهلیت از نشانه های شقاوت و نتیجه جهل عمیق مردم آن زمان خوانده و افزود: پیامبر اسلام با جامعه ای روبرو بود که ظالمان و مستکبران آن در مقابل کوچکترین روشنگری و آگاهی و مقاومت مردم، به شدت مقابله می کردند. ایشان در طول چند دهه کار مستمر با این مردم کاری کرد که تمام قدرت ها و تمدن های بزرگ آن زمان مثل ایران و روم در مقابل تعالیم و فرهنگ مسلمانان سر تعظیم فرو آوردند.

وی، قیام امام خمینی (ره) در زمان معاصر را یادآور آن واقعه مهم تارخی دانسته و تصریح کرد: ملت ایران در دوران طاغوت تحت تسلط قدرت های مستکبر و استعمارگر از حقوق اولیه خود هم برخوردار نبودند و در فقر و تنگدستی و جهل و فساد دست و پا می زدند تا امام خمینی (ره) با آگاهی بخشی و قیام خود، این مردم را آگاه و بیدار و از یوغ ستم و استعمار حکومت طاغوتی پهلوی و استکبار آمریکایی و انگلیسی نجات داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به دو رکن مهم که در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) به عنوان عامل پیروزی نظام آمده، اشاره کرد و اظهار داشت: ایمان، انگیزه الهی و وحدت حول محور ایمان از عوامل پیروزی ملت ایران در تمام حوادث پس از انقلاب بوده است.

وی تلاش دشمن برای از بین بردن نظام را شبانه روزی و بی وقفه خوانده و بیان کرد: تهدید، تحریم و بایکوت نظام در مناسبات جهانی، راه اندازی موج تروریسم با بیش از هفده هزار قربانی، تحمیل جنگ هشت ساله و ... همه نتیجه تلاش های دشمن استکباری علیه نظام اسلامی بود که با آگاهی و مقاومت جانانه ملت ایران شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار در دشمنی با نظام اسلامی به تزویر روی آورده و قصد دارد با تفرقه افکنی و اختلاف اندازی میان ملت مسلمان ایران وحدت شکنی کند و شیعه و سنی را گرفتار درگیری و جنگ کرده تا این صف و امت واحد که در مقابلش ایجاد شده را از بین ببرد.

وی محبت اهل بیت علیهم السلام را خصوصیت مشترک و بارز شیعه و سنی دانست و ادامه داد: التزام و اطاعت از ولی امر عادل را هم شیعیان و هم اهل سنت قبول دارد و این نقطه وحدت شیعه و سنی است.

نقدی با بیان اینکه هیچ مفتی و عالم اهل سنت و هیچ عالم و فقیه شیعه حکمی مبنی بر تکفیر دیگری نداده است، ابراز داشت: 26 شبکه ماهواره ای با نام شیعه و سنی  بدون وقفه در حال تولید و پخش برنامه های تفرقه افکنانه و فحاشی نسبت به مقدسات دیگری هستند و هر کدام دیگری را تکفیر می کنند.

وی درباره محل اصلی این شبکه ها تاکید کرد: این شبکه ها اگر به واقع مربوط به شیعه یا سنی باشند باید در مراکز تشیع یا اهل سنت مستقر باشند در حالی که تمام آنها در لندن مستقر و از آنجا اداره می شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تکفیر را نتیجه نفوذ دستگاه های جاسوسی غربی به خصوص انگلیس در ادیان و مذاهب ساختگی دانست و تصریح کرد: تکفیر حاصل دین لندنی است، اسلام لندنی که در نهایت تبدیل به وهابیت، بهاییت و بدعت های دینی می شود.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای مقابله با وهابیت بعنوان یکی از تهدیدات این منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه برخی از گروه های افراطی و یکی سری عالم نمای بی سواد و ریاکار درباره مقدسات شیعه یا سنی ابراز می دارند در راستای اجرای ماموریت برای دستگاه های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس است که از طریق شبکه های ماهواره ای و ابزارهای رسانه ای دشمنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس