کد خبر 377969
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

مقامات قضایی آل‌سعود یکی دیگری از روحانیون برجسته شیعه را به ۸ سال زندان محکوم کرده‌اند.

بازداشت یکی دیگر از علمای شیعه عربستان
به گزارش مشرق، پایگاه خبری احرار الحجاز نوشت: دادگاه تجدید نظر کیفری عربستان حکم صادر شده علی شیخ "توفیق عامر" یکی از روحانیون شیعه این کشور را تایید کرده است.

بر اساس این حکم شیخ توفیق عامر که یکی از روحانیون برجسته منطقه الاحساء ‌است به 8 سال حبس، ‌10 سال ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت سخنرانی محکوم شده است.

مردم عربستان شیخ توفیق عامر را با مواضع اصلاح طلبانه او و اصرارش بر برپایی پادشاهی مشروطه می‌شناسند.

شیخ عامر تاکنون چندین بار توسط نیروهای امنیتی آل‌سعود بازداشت شده است، وی برای اولین بار در سال 2005 و به دلیل برپایی موزه هنرهای تجسمی با عنوان "وحی عاشورا" بازداشت شد، وی در هماس سال بار دیگر به دلیل انتقاد از بیانیه‌ای که در آن شیعیان را کافر خوانده شده بود بار دیگر به مدت یک هفته بازداشت شد.

در سال 2008 نیز شیخ عامر به دلیل سخن گفتن در زمینه آزادی‌های دینی بازداشت شده و به اتهام تحریک مردم علیه دولت محاکمه شد.

مقامات سعودی شیخ عامر را در سال 2011 نیز بازداشت کردند اما به دلیل راهپیمایی‌های اعتراض آمیز مردم پس از 8 روز آزاد شد. او در همان سال بار دیگر هنگان خروج از مسجد بازداشت شده و تاکنون در زندان به سر می‌برد.

عربستان سعودی پیش از این شیخ نمر النمر رهبر شیعیان این کشور را به اعدام تعزیری محکوم کرد که صدور این حکم با موجی از محکومیت‌های داخلی و خارجی مواجه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    دیگه از حد گذراندند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس