کد خبر 377847
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: اخیرا عملیاتی در سامرا انجام شده که مسیر زیارت حرمین امامین عسگریین باز شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام عمار حکیم بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله ابراهیم امینی، اظهار کرد: بیش از سه میلیون زائر از حرمین امامین عسگریین در سامرا زیارت کرده‌اند و اخیرا عملیاتی داشتیم که کل مناطقی که در دست داعشی‌ها بود، پاکسازی شده است.

وی گفت: مسیر سامرا باز شده و امیدواریم این دستاورد موجب گرایش بیشتر زائران حرمین عسگریین به این اماکن متبرکه باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از سخنان خود شرایط و تحولات کنونی عراق را مناسب دانست و افزود: با وجود ترفندهایی که دشمنان دارند، مسائل عراق با حکمت و اقتدار پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام حکیم ادامه داد: داعش به عنوان برگ آخر تروریست‌ها، نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

به گفته وی، فتوای آیت‌الله سیستانی و بسیج جوانان غیور عراقی توانسته جلوی پیش‌روی داعش را بگیرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از عراق اشاره کرد و گفت: پیروزی‌های مردم عراق روز به روز جدی‌تر می‌شود و اکنون اهمیت مناطق شیعی به طور کامل تامین شده است.

وی تاکید کرد: آنچه به عنوان دشمن جهانی تعریف می‌شود، حق مقدم آن در عراق و سوریه است که این محور اعتدال و مکتب اهل بیت است که مردم از این کشورها دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام حکیم روحیه جهاد و مقاومت را مهم دانست و گفت: این روحیه در بین ملت عراق وجود دارد و فرهنگ ایثار و شهادت در عراق پررنگ دیده می‌شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: عراق به عنوان کشوری مهم و استراتژیک در جهان عرب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری برخوردار است و اینکه پرچم تشیع و دوستی اهل‌بیت در عراق برافراشته شود، یک تحول تاریخی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس