کد خبر 378633
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

رئیس مجلس اعلای عراق با بیان این که کردها برخی اهداف استراتژیک را به نیروهای آمریکایی معرفی می‌کنند، گفت: برادران کرد شکایت‌هایی مبنی بر عدم هدف‌گیری این مناطق را دارند.

به گزارش مشرق، "سیدعمار حکیم" با تاکید بر اینکه کشورهای موسوم به ائتلاف ضد داعش جدیت کافی را ندارند، گفت: آن‌ها در مناطق مهم و استرات‍ژیک کمتر عمل می‌کنند و کمک‌هایشان در مناطق کردی بیشتر از مناطق عربی است.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به این که در همان مناطق(مناطق کردنشین) بعضی از اهداف استراتژیک که دوستان کرد به آن‌ها ارائه می‌دهند مورد هدف قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: شکایت‌هایی را از رهبران کرد می‌شنویم که این‌ها در آن مناطق عمل نمی‌کنند در صورتی که به اهداف غیر استراتژیک اهمیت می‌دهند.
 
وی رویکرد ائتلاف موسوم به ضد داعش را یک کوشش سیاسی و دارای پیشینه سیاسی عنوان کرد.
 
عمار حکیم افزود: در مقابل تمام کمک‌های جمهوری اسلامی بدون خواست‌های سیاسی بوده است.
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی‌های خود بسیار جدی است خاطر نشان کرد: ایران مشاوره‌های مهمی در بعد نظامی و هم چنین پشتیبانی‌های نظامی و تسلیحاتی به دولت و مردم عراق داشته است.  
 
عمار حکیم در پایان اظهار داشت: ایران اولین کشوری بود که بدون ملاحظات سیاسی سریعا وارد میدان شد و کمک همه جانبه‌ای به دولت و مردم عراق کرد و ما از جمهوری اسلامی ایران تقدیر می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس