کد خبر 377803
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در استقبال از استاندار جدید الانبار، بزرگترین استان این کشور، از عشایر خواست که علیه داعش «انقلاب عشایری» به راه اندازند.

به گزارش مشرق، اسکای نیوز عربی‌ نوشت: دفتر حیدر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر عراق در استقبال از «صهیب الراوی» استاندار جدید الانبار بر «نیاز به انقلاب عشایری برای بیرون راندن این دشمن غریب (داعش) از کالبد جامعه عراق» تاکید کرد.

 
در این بیانیه بر ضرورت «مشارکت عشایر و اهالی استان الانبار در آزادسازی مناطق این استان از وجود گروه های تروریستی» تاکید شده است.
 
نخست وزیر عراق همچنین خواستار «آزاد سازی سرزمین های عراق از دست تروریست هایی شده است که «این استان را به ویرانی کشانده و اهالی آن را به قتل می رسانند یا مجبور به کوچ می کنند.»
 
پایگاه خبری سومریه نیوز نیز گزارش کرد، 'صباح النعمانی' سخنگوی بخش مبارزه با ترورسیم عراق گفت: بسیاری از مناطق حیاتی و مهم استان الانبار که تدارک ارتش از طریق آن صورت می گیرد، از کنترل عناصر داعش خارج شده است.
 
وی افزود: تنها چند منطقه کوچک و دور افتاده در کنترل این گروه تروریستی قرار دارد که به زودی آن مناطق نیز آزاد خواهد شد.
 
ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.
 
گروه تکفیری - تروریستی داعش که با حمایت غرب و کشورهای همپیمان آمریکا ایجاد شده، جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس