کد خبر 377526
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

رییس کارگروه پیشگیری از اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از افزایش قیمت شربت تریاک و شربت متادون طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر «سعید صفاتیان» با اشاره به این که این داروها برای درمان اعتیاد مصرف می شوند، افزود: هر شیشه 250 سی سی شربت تریاک تا یک ماه پیش 17 هزار تومان قیمت داشت این در حالی است که در زمان حاضر این دارو 25 هزار تومان قیمت دارد. همچنین بهای شربت متادون از چهار هزار و 800 تومان به پنج هزار و 400 تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه به پنج هزار و 300 مرکز خصوصی درمان اعتیاد با 30 هزار کارمند اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراکز حدود 500 هزار معتاد با داروهایی از جمله شربت تریاک ، متادون و بوپرنورفین درمان می شوند.ضمن اینکه شمار مراکز درمان اعتیاد دولتی نیز به 350 مرکز می رسد.

رییس کارگروه پیشگیری از اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با این تعداد معتاد تحت درمان در کشور و گران شدن دو داروی یاد شده طی یک ماه اخیر، سود زیادی فقط به جیب شرکت های سازنده این داروها می رود.

صفاتیان افزود: این در حالی است که این سود ها نه تنها به جیب دولت نمی رود که به جیب کارخانه داران می رود و آنها نیز بخشی از سودها را برای درمان اعتیاد هزینه نمی کنند.

رییس کارگروه پیشگیری از اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : باید بخشی از این سودهای میلیاردی برای مواردی همچون، بیمه معتادان ، کمک به تحقیقات درمان اعتیاد و یارانه به افراد تحت درمان اختصاص یابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ولش کن بابا انگار بریم بزنیم بصرفه تره!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    داداش ديگه ترياک جواب نميده زنده باد شيشه
  • علیرضا ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا.حتما.مجدد میگویم حتما و لطفا نظارت جدی در خصوص مشتقات آن ودرست نمودنش توسط همان کارخانه دارها باشید.آنها از این مورد هم سواستفاده مینمایند حتما کنترل فرمایید آنها ب جان مردم رحم نخواهند کرد.چطور مرع فاسد را میفروشند تا مردم بخورند چنیت افراد پستی در هر زمینه ای مجود دارند.حتما نطارت.حتما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس