کد خبر 339028
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

با ایجاد و راه اندازی اردوگاه های نگهداری معتادان در کشور، مجرمین مواد مخدر از سایر محکومان در زندان ها جدا می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس قانون این اجازه وجود دارد که مجرمان مواد مخدر در اردوگاه هایی مشخص با شرایط سخت و عادی نگهداری شوند که برای راه اندازی این اردوگاه ها 200 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بابک دین پرست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، افزود: هم اینک دو مرکز در اصفهان و خراسان رضوی راه اندازی شده است تا طرح جدا سازی مجرمین مواد مخدر با استفاده از این امکان اجرایی و معتادان به این اردوگاه ها انتقال داده شوند.

پر مصرف ترین مواد مخدر در ایران

وی با اشاره به آمارمکشوفه های مواد مخدر در کشور، مواد مخدر سنتی را دارای بیشترین مصرف کننده در کشور عنوان کرد و گفت: تریاک،هروئین و شیشه رتبه های اول تا سوم پر مصرف ترین مواد مخدر در ایران را به خود اختصاص داده اند و به این دلیل و با توجه به بازار وسیع مصرف این مخدرها در کشور، آمار کشف این مواد نیز بالاتر از سایر مواد مخدر است.

دین پرست در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد ستاد مبارزه با مواد مخدر توجه خود را معطوف به مبارزه با مواد مخدر سنتی و نه صنعتی کرده است، گفت: اینکه در آمارهای کشف مواد مخدر، درصد بالایی از آمارها را به خود اخصاص داده است به این معنا نیست که جهت گیری و برنامه ها در مبارزه با مواد مخدر به سوی مخدرهای سنتی است بلکه، با توجه به اثرات بسیار مخرب مخدرهای صنعتی توجه و نگاه ویژه ای به مبارزه با این نوع از مخدرها در دستور کار قرار گرفته است اما، با توجه به اینکه این مخدرها در کشور مصرف کننده و بازار کمی دارد، شاهد پایین بودن آمار کشفیات در برآیند عددی در این بخش هستیم.

نشت شربت تریاک از شبکه رسمی رخ داده است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: نشت داروها در همه کشور ها و درهمه سطوح هست و و شربت تریاک هم نشت داشته است و با توجه به این وضع وزیر بهداشت تیم خاصی را برای بررسی نشست داروهای ویژه تعیین کردند که در جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های قضایی و سایر دستگاه ها را داشتیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مرادیفر ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    در مرکز ترک اعتیاد از معتادان تا ۵۰۰هزارتومان جهت یک ماه متادون درمانی دریافت میکنند و در بعضی مراکز شربت متادون را با اب رقیق میکنند وان معتاد این همه پول را از کجا بیاوردمسیولین فکری به حال این نفرین شد هگان بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس