کد خبر 240789
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ از توزیع مجدد شربت تریاک در کلینیک‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در سال گذشته مصرف هروئین کاهش یافته بود و بیشتر در جنوبی‌ترین نقاط تهران وجود داشت اما طی 10 ماهه گذشته مصرف هروئین مجدد شایع شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حسین دژاکام گفت: از حدود 2 هفته پیش با تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت شربت تریاک به کلینیک‌های ترک اعتیاد بازگشت.

وی ادامه داد: البته این توزیع محدود است و میزان محدودی از محموله شربت تریاک به کلینیک‌ها داده شده و به نظر می‌رسد فعلاً کفایت کند و امیدواریم این توزیع تداوم یابد.

دژاکام گفت: این شربت در محدوده تهران به کلینیک‌های ترک اعتیاد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار معتاد تحت درمان جمعیت کنگره 60 قرار دارند گفت: این افراد برای ترک اعتیاد، شربت تریاک مصرف می‌کنند و حدود 50 کلینیک با این کنگره در تماس هستند. فعلاً با کمبود شربت تریاک مواجه نیستیم اما برای افزایش تعداد درخواست‌ها در آینده باید فکر اساسی کرد.

شیشه جای کراک را گرفت

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 از افزایش مصرف هروئین در تهران خبر داد و گفت: به ترتیب تریاک و شیره، شیشه و داروی متادون بیشترین مصرف را در میان معتادان دارند که در گذشته بعد از تریاک، کراک قرار داشت.

بازگشت هروئین طی 10 ماه گذشته به محلات تهران

دژاکام گفت: در سال گذشته مصرف هروئین کاهش یافته بود به سختی یافت می‌شد و بیشتر در جنوبی‌ترین نقاط تهران معتاد به هروئین شناسایی می‌شد اما طی 10 ماهه گذشته به نظر می‌رسد مصرف هروئین مجدد شایع شده و در مرکز، شرق و غرب تهران مجددا یافته شده است.

وی افزایش و کاهش قیمت مواد مخدر را در میزان دسترسی معتادان مؤثر ندانست و گفت: در گذشته اگر ماده مخدر شیشه، گرمی 5 هزار تومان بود یک معتاد می‌توانست یک دهم آن را خریداری کند اما اگر اکنون گرمی 10 هزار تومان شده معتاد یک گرم می‌‌خرد، بنابراین افزایش قیمت در میزان دسترسی و مصرف نقشی ندارد.

دژاکام بسترسازی و آگاهی را دو عامل مهم در افزایش معتادان دانست و گفت: باید اقدامات فرهنگی انجام شود چرا که اکثر معتادان شاغل و متأهل ‌هستند و نمی‌توانیم بیکاری و تجرد را عامل اعتیاد بدانیم.

دبیر جمعیت احیای انسانی کنگره 60 گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت مواد مخدر ارزان‌تر از امکانات ورزشی شده است جوانان باید سرگرمی داشته باشند در حالی که همه چیز را از آنها منع می‌کنیم و چیزی را جایگزین نکرده‌ایم سازمان تربیت بدنی و شهرداری زمین‌های ورزشی خود را به پیمانکاران کرایه می‌دهند و ورزش‌های عمومی در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

وی تصریح کرد: آگاهی نیز مسئله مهم دیگری است نباید به مردم بگوییم فقط اعتیاد بد است بلکه باید جوانان یاد بگیرند که جذابیت مصرف مواد مخدر چه آینده بدی را پیش رویشان می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس