دبیر جشنواره و مدیر عامل انجمن علمی و آفرینش‌های معلولان «آوا» و روابط عمومی این جشنواره به دیدار عزت‌الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران که پیش از این در نخستین دوره این جشنواره رئیس هیات داوران جشنواره فیلم آوا بود، رفتند.

به گزارش مشرق، در این دیدار حکمی از سوی مهندس منصور برجیان، دبیر جشنواره و مدیر عامل انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان «آوا» و مهیار خسروانی، دبیر اجرایی و روابط عمومی این جشنواره به عزت ‌الله انتظامی داده شد که طی این حکم او به عنوان دبیر افتخاری دائمی جشنواره برگزیده شد.

انتظامی برگزاری این چنین جشنواره‌هایی را بسیار مفید و موثر دانسته و گفت:«این برنامه‌ها بسیار تاثیرگذار هستند  و بهتر است که ادامه پیدا کند».

آقای بازیگر پس از دریافت حکم خود اظهار داشت: من با افتخار این حکم را می‌پذیرم.» وی سپس به دوره قبلی جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت:«شما کارهای بسیار مفیدی قبلا انجام می‌دادید،‌یادم هست در جشنواره قبلی از من خواسته شد روی ویلچر جلوی معلولان حرکت کنم. به نظرم رد شدن از روی پله‌ها واقعا دشوار تر از آن بود که سخت از دور به نظر می رسید،در کل این‌ها کارها در ذهن ماندگار می‌شود و می‌تواند در فرهنگ عمومی جامعه موثر باشد.»

انتظامی در ادامه پرسید:«شنیده‌ام وقتی کسی یکی از حس‌هایش را از دست می‌دهد، حس‌های دیگرش قوی می‌شوند.» دبیر جشنواره «آوا» در پاسخ گفت:«بله قطعا همین‌طور است چون خداوند ارحم الراحمین است و وقتی حسی را از کسی می‌گیرد حواس و توانایی‌های دیگر وی را تقویت می‌کند.»

مهیار خسروانی هم در این دیدار با اشاره به این‌که به دلیل عدم حمایت و کمبود بودجه نتوانسته‌اند دور دوم جشنواره را به موقع برگزار کنند،بیان کرد:« تلاش‌ها مجدد برای جذب حمایت مالی و معنوی جهت برگزاری دور دوم جشنواره آغاز شده و همه ما با برقراری فضای مثبت فرهنگی در "دولت تدبیر و امید" به برگزاری دور دوم جشنواره از کوتاه ترین زمان ممکن امیدواریم».

نخستین دوره جشنواره دو سالانه فیلم «آوا» در فروردین ماه سال 1389 توسط انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان آوا با انتشار فراخوان دریافت فیلم آغاز گردید که  با استقبال چشمگیرهنرمندان داخلی و خارجی مواجه شد. عزت الله انتظامی ، پوران درخشنده، عزیزالله حمیدنژاد، حسین مسلمی نائینی و مهدی هیات داوران این جشنواره بودند که 400 فیلم رسیده به دبیرخانه را داوری کردند.

لازم به ذکر است  اختتامیه این جشنواره 12 آذرماه 89 همزمان با روز جهانی معلولین برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس