پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران از مسئولان خواست تا مساله اشتغال زایی جوانان را جدی بگیرند.

 به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر شب گذشته چهارشنبه ششم خرداد ماه در محل ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم پوران درخشنده کارگردان سینمای اجتماعی ایران تقدیر شد. این کارگردان در مراسم بزرگداشت خود گفت: جشنواره فیلم شهر یعنی خانه ما، خانه ای که پدر و مادر بزرگتر ها تلاش می کنند تا ما رشد کنیم و دیده شویم. جشنواره فیلم شهر با موضوع شهر و شهروند را می توان جشنواره ای متعلق به مردم دانست و از این جهت می تواند مهمترین جشنواره ما باشد چرا که علاوه بر شهر و تاریخ، شهروند نیز در این جشنواره معنا پیدا می کند.

وی تاکید کرد: شهر و شهروند مانند ۲ بال هستند که اگر به درستی در کنار هم قرار گیرند، می توانند به راحتی پرواز کرده و به اوج برسند.

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» بیان کرد: من یک فیلمساز اجتماعی هستم و به همین دلیل چشم ما خوب نگاه می کند، زمانی که تهران تبدیل به یک گالری بزرگ نقاشی شده بود، بسیار تعجب کردم و در کنار آن از این حرکت شهرداری تهران لذت بردم، انگار یک پدر دلسوز در تهران وجود دارد که می گوید این ها را ببینید. در کنار آن ساخت پل زیبای پیادروی نشان می دهد که به سلامت مردم توجه می شود. اما نباید فراموش کرد که ایران تنها تهران نیست و شهروند تنها شهروند تهرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه سراسر ایران باید چنین نگاهی را دنبال کرده و به شهروند توجه کند توضیح داد: به عنوان یک فیلمساز اجتماعی دغدغه مردمی که در کنار آن ها زندگی می کنم را دارم، در بین مردم افرادی زندگی می کنند که دچار مشکلات مختلفی هستند که باید به آن توجه کرد، به عنوان مثال سالمندی که به دلیل داشتن ویلچر نمی تواند سوار اتوبوس شود که باید شرایط مناسب برای سالمندان در جامعه ایجاد شود.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس، دختران فریاد نمی زنند» با اشاره به اینکه در کنار این همه زیبایی باید تلاش شود تا چهره های زشت و خشنونت از شهر پاک شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین معضلاتی که باید به آن توجه شود، مساله اشتغال است و در این میان بیش از هر کس دیگری این پسران جوان ما هستند که نیازمند شغل مناسب هستند تا بتوانند در نهایت یک زندگی جدید برای خود تشکیل دهند.

درخشنده در پایان تاکید کرد: بیش از هر چیز از مسئولان می خواهم تا مساله اشتغال زایی را برای نسل جدید ما جدی بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    من هم بیکارم و از روی بیکاری پشت نت نشستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس