کد خبر 377234
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴

رئیس سازمان امور اراضی از اعلام تخلفات پدیده شاندیز و شهرداری شهر شاندیز در شورای عالی شهرسازی خبر داد.

به گزارش مشرق، قباد افشار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه پدیده شاندیز تغییر کاربری غیرمجاز اراضی خود را در حدود 50 هکتار انجام داده که در این میان تغییر کاربری در سطح 41/5 هکتار از این اراضی خارج از محدوده و در حریم شهر شاندیز قرار داشته و غیرقانونی است.
وی افزود: شهرداری شاندیز نیز در این پرونده دچار تخلف شده که تخلف آن نیز در حال پیگیری و اقدام است. چرا که از سویی در مصوبه شاندیز آمده است «تا پنج سال مجوز ساخت و ساز در این 50 هکتار به آنها داده نشود» که شهرداری شاندیز در همان سال اول این مجوز را به آنها داده است و تخلف دوم شهرداری شاندیز این بوده که در این اراضی به آنها پروانه ساخت داده است.
رئیس سازمان امور اراضی اعلام کرد: باید زمین‌هایی که پدیده شاندیز در آن به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت و ساز کرده قلع و قمع شود، چرا که مجموعه شاندیز در هر جا زمینی دیده به دنبال رایزنی و تغییر کاربری غیرمجاز آن بوده است.
افشار ادامه داد: صاحبان این مجموعه در شمال کشور نیز به دنبال زمین رفتند و حتی تبلیغات خود را در صدا و سیما برای جذب سرمایه‌گذاری مردم گسترش دادند.
وی تصریح کرد: دادستان کل کشور تبلیغات پدیده شاندیز را در حوزه سرمایه‌گذاری ممنوع اعلام کرده اما سوال اینجاست چرا باید به مجموعه‌ای که تخلفات آن محرز بوده و پیش از این اعلام شده است که در این زمینه برای اجازه تحقیقات باید استعلام‌های لازم از سازمان‌های نظارتی مانند سازمان امور اراضی گرفته شود، اجازه تبلیغات در صدا و سیما، رسانه‌های مختلف، سطح شهر، فرودگاه‌ها و... داده می‌شود تا مردم این‌گونه گرفتار شوند؟
رئیس سازمان امور اراضی گفت:‌ مجموعه پدیده شاندیز هم از نظر تخلفات ارضی و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و هم از لحاظ تخلفات مالی زیر سوال است، چرا که در گزارش شورای عالی شهرسازی آمده است که پدیده شاندیز از نظر تغییر غیرمجاز کاربری اراضی مورد نیاز و هم از نظر رعایت کردن ضوابط شهرسازی، زیست‌محیطی و سرمایه‌گذاری فروش سهام دچار تخلف شده است که البته تخلف شهرداری شاندیز نیز در دست پیگیری است و باید با همه متخلفان در چنین پرونده‌هایی برخورد شود.
افشار اظهار کرد: طی نامه‌ای که به رئیس سازمان صدا و سیما نوشته شده آمده است تا دستور داده شود که تبلیغات در رسانه ملی به چنین متخلفانی اختصاص پیدا نکند و از سوی دیگر باید تبلیغات آنها در سطح شهر و رسانه‌ها جمع شود.
وی تصریح کرد: بهترین سرمایه‌گذاری برای مردم، سرمایه‌گذاری در بورس، بانک و یا شرکت‌هایی است که از این طریق اقدام به فروش سهام و جذب سرمایه می‌کنند، چرا که شرکتی اگر مشکل نداشته باشد نیازی به عرضه سهام خود خارج از بورس ندارد.
رئیس سازمان امور اراضی ادامه داد: اگر مردم تبلیغات شرکتی را از طریق پیامک یا رسانه‌های مختلف مشاهده کردند که به دنبال جذب سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز در زمینی بود حتما پیش از اقدام برای سرمایه‌گذاری با سازمان امور اراضی و یا سازمان‌های جهاد کشاورزی استان و یا شهرستان خود مشورت کنند تا گرفتار چنین متخلفانی نشوند.
افشار تاکید کرد: دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های موثر در گسترش چنین تخلفاتی مانند مخابرات نیز نباید به چنین مجموعه‌هایی بدون گرفتن استعلام سازمان نظارتی اجازه تبلیغات دهند، چرا که مردم با مشاهده کردن چنین تبلیغاتی تصور می‌کنند فعالیت این شرکت‌ها قانونی است و چنین مجموعه‌های متخلفی از صداقت مردم و بستر به وجود آمده برای سوءاستفاده و اخلال در نظام اقتصادی کشور بهره می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • بی نام ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    پدیه شاندیزبا مشهد مقدس .گره می زدند. خوب مردم چکار کنند. اگه راست می گید . خوب جلوی این پدیده را بگیرید. اصلا شاید این پدیده . هیولایی باشه.پدیده . چیزی که در حال پدیدار شدنه . خدایا ظهور اقا رابرسان
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    توی این مملکت با این وضع اقتصادی یک شرکت فعال و قوی هم که داره کار انجام میدهد میخواهند به زمین بزنندش. البته باید دید و دقت کرد که با منافع کدام گروه و حزب و دارو دسته در تضاد است. مردم این چیزها را خوب میفهمند. حالا یک شبه 90 درصد فعالیت های آن را غیر قانونی اعلام می کنند!!!!
  • abbas ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    منم دقیقا موافقم
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    متاسفانه شهرداریها فقط یه چیز می شناسند و اونم پول. همین شهرداری مشهد دل مارو خون کرده. مججوزهایی که به خاطر پول میده باعث ترافیکهای شدید و گره خوردن ترافیک شده ولی کو نظارت؟
  • از شهرستان شاندیز ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    حسادت نمی گذارد ما پیشرفت کنیم چرا اینقدر مامردم ایران حسود هستیم ؟؟؟؟؟!!!!!!
  • جوادی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    خودتم فهمیدی چی گفتی؟!!!!!!! :-)
  • علی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    مسئولین محترم! ساعت خواب! تا حالا کجا بودید؟! چرا این قدر دیر از خواب بیدار می شوید؟! مردم به که اعتماد کنند؟ چند سال، طرف در رسانه های ملی و مجامع و روزنامه ها و ...، که همگی دولتی هستند، در حال تبلیغ و ساخت و ساز بوده، حالا که کلی هزینه شده، کلیّ از مردم سرمایه گذاری کردند و...، یک دفعه صدای مسئولین تا به حال خواب، بلند میشه که این پروژه ها غیرقانونی است! چنین مسئولینی، به معنای واقعی کلمه، مسئول نیستند، و به نظر من، ابتدا باید خود این مسئولین، مجازات شوند بعد از آن، دست اندرکاران پروژه شاندیز
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دوست عزیز مسئول ساخت و ساز شهرداریه که مجوز ، داده مردم برن از جهاد استعلام کنند؟!!!!!!!!!!!!!!
  • کریم ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    پدیده هم ورشکست شد و رفت خدا به داد مردم برسه
  • دلسوز ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دلم به حال محیط زیست کشور میسوزه که اینطور توسط ساخت و ساز کاران و انبوه سازان داره از بین میره. نباید در چند سال اخیر اجازه می دادن که پدیده اینقدر رشد کنه که شهر پدیده بجای کشاورزی بشه محل عبور و مرور ماشین های پولداران!!!!!!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    به امور اراضی چه ربط داره اخه من نمیدونم
  • شناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    خدا لعنت کنه باعث بانیش رو تمام زندگیمون رو ریختیم توی پدیده الان که میخوایم پولمون رو پس بگیریم میگند 9 ماه دیگه وعده سر خرمنه خوردند رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس