اقدام دستگاه قضایی در برخورد با شرکت های دلالی سهام مربوط به پروژه پدیده شاندیز، توجهات را به این پروژه پرماجرا جلب کرده است.

گروه اقتصادی مشرق- آنچه در سال‌های اخیر به مدد تبلیغات بی سابقه و گسترده، تحت عنوان پروژه عظیم پدیده شاندیز به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی توریستی کشور بر سر زبان‌ها افتاده، از سوی یکی از سرمایه‌داران معروف مشهد در حال اجرا است.

این مجتمع توریستی به علت وسعت و تعدد اماکنی که در آن تعریف‌شده، همچون هتل، رستوران، پارک، فروشگاه، باغ و شهربازی؛ به‌اصطلاح «شهر جدید شاندیز» نام گرفته و در منطقه خوش آب و هوای اطراف مشهد به نام شهر شاندیز در حال ساخت است.

از یک سال پیش به مرور اخباری درباره تخلفات مکرر در احداث این پروژه، رسانه ای می شد تا این که از چندی پیش دستگاه قضایی با تعطیل کردن شرکت های دلالی سهام پروژه پدیده، بار دیگر توجهات را به تخلفات آن جلب کرد.

نام اصلی شرکت مجری پروژه پدیده شاندیز، «شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» است که به طور خلاصه به آن شرکت پدیده یا پدیده شاندیز می گویند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی شرکت پدیده، این شرکت در تاریخ 18 بهمن 1383 در اداره ثبت شرکت های مشهد تحت نام شرکت سرمایه گذاری کاوشگران سهام ( سهامی عام ) به ثبت رسید و در تاریخ 28 آبان 1387 نام آن به شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز ( سهامی عام ) تغییر یافت.

مدیران شرکت های پدیده چه کسانی هستند؟

شرکت پدیده دارای 7 شرکت زیرمجموعه است که اعضای هیئت مدیره آنها تقریبا مشابه هستند. شرکت های زیرمجموعه پدیده عبارتند از: باشگاه پدیده، شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، شرکت شهربازی پدیده شاندیز، شرکت آریا دوام ساز شرق، شرکت بین المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش، شرکت بین الملل کیش و شرکت پدیده پارسیان توس.

از اسامی مدیران شرکت های پدیده مشخص است که به ترتیب محسن پهلوان مقدم، سعید ورودی طرقبه، علی اکبر عبدی فریمانی، علیرضا یزدانی لنگرودی و محمدرضا ریاحی همه کاره پروژه پدیده هستند.

مدیران شرکت های پدیده چه کسانی هستند؟
منتظر گزارش های مشرق در رابطه با چگونگی تاسیس این هلدینگ و همچنین نحوه رشد سهام این شرکت در آینده ای نزدیک باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    ممنون، امیدوارم بحث را سیاسی نکنید مثل داستان بابک زنجانی
  • سیدمهدی ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    فعلا دارن ازراهی برای ضربه زدن استفاده میکنن به پدیده کسایی که سهام ندارن نمیدونن دقیقا پدیده چه کلاهی برداشته پدیده یه زمینهایی رو که سال 88 بایر بود وهیچ درختی هم توش نبود و شروع کرد به ساختن حالایه جور وانمود میکنن که انگار جنگل گلستان بوده وپدیده از بین بردش زمینای کیش هم که اصلا بایر محض بوده در نقاط کمتر توسعه یافته کیش شروع کرد به ساخت وساز تا حالا هیچ سهامداری شکایتی از پدیده نداشته قضیه از دو ماه پیش شروع شد که شرکت تبرک تومشهد شروع به فروش سهام کرد و بدون هیچ زمینی شروع به فروش سهام کرد و مثل پردیسبان بدون هیچ پشتوانه شروع به فروش سهام کرد طبیعی بود که دادستان متوجه این موضوع شد وبرای جلوگیری از این کار وارد شد استارت کار با تبرک خورد و پدیده هم شامل شد پشتوانه پدیده کارهای اجرایی و اشتغالی که ایجاد کرده استاندار قبل ودولت قبل کاملا پشتیبان پدیده بودن ضمنا افت بورس هم دلیلی هست بر صحت این موضوع که خیلی ها تو بورس ضرر کردن و حتی تو بانک پولشون رو نذاشتن وتو پدیده سرمایه گذاری کردن که شده ضرر برای بانک وبورس وطبییعی هست که فشار وارد بشه صداوسیما وروزنامه ها هم که 4 سال پیاپی پول گرفتن برای تبلیغات حالا کنار کشیدن انگارنه انگار که خودشون هم اگه پدیده مقصره مقصر بودن
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    که چی مشرق فتنه گر
  • س احمد ح ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    متاسفانه در ایران از راه درست و قانونی هیچ شرکتی نتوانست سر پا بمونه ...
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    شما تو دنيا از يك حدي بيشتر نميتوني پول داشته باشي مگر اينكه حمايت بشي اين موضوع شامل ايرانم ميشه پهلوان يك رستوران داشت كه با درآمدش ١درصد پديده رو نميتونست بسازه
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    از سایت محترم مشرق که جرات به خرج داده متشکریم
  • Hamid ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    من 15 سال در بورس بودم، درست هست كه رشد پديده بسيار زياد بوده اما شركت زنده وسود دهي نيز بوده است. تقاضا براي سهام پديده به قدري بالابود كه اگر در بورس بود قيمت سهام ان بايد تا ٣٠ هزار تومان هم بالا ميرفت كه پديده مانع از اين كار شد. در همين بورس بسياري با معاملات صوري قيمت سهام را ناگهان تا چند برابر افزايش ياكاهش ميدهند بدون هيچ توجيهي كه به سهامداران اماتور آسيب ميزند. مثلا در ٣ روز قيمت سهام پالايشگاه بندر عباس از١٠٨ تومان به١٨٠٠تومان رسيد!! و پس از آن در خزان بورس افت كرد...اما در پديده با پيشرفت تدريجي پروژه بر اساس ارزش افزوده ايجاد شده قيمت سهام بالا ميرفت. من تصورم اين است كه پشت پرده اين فشارها مسائل غير فني و...است. فقط مسولين مراقب باشند كه برخوردي نكنند كه به اين تعداد سهامدار وكارمندو...آسيب هاي غير قابل جبران نزنند
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دقیقا اصل مطلب اینه .خالی شدن جیب بانک ها و سفته بازان بورس
  • علیرضا اهواز ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    همینکه کل دولت افتادن دنبال شکایت و شیگیری برای پایین کشیدن این شرکت معلومه قضیه خیلی سیاسیه
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اینکه طرف بیاد هرماه بگه ارزش املاکما اینهمه رفت بالا،ینی چی؟ ضمنا میگن با قیمت فعلی طرف متری 50 ملیون تومن حساب کرده،البته بدهی اش را نه...........
  • افشین تهران ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دقیقا مطلب سیاسی هست.وگرنه تمام کسانیکه سهام خریدن هم راضی هستند و هم سود کردند و هم زمینهایی که ساخته شده یایر بوده و موش هم در انها لانه نمیکرد.بیشتر مردم بومی شاندیز از فروش همین زمینهای بایر و یا زمینهای مجاور که بهای اینچنینی نداشت نفع بردند و این هست مزد افرادیکه ریسک کردن و باعث ابادانی و گسترش گردشگری شدند.اگر مشرق به شغل قبلی این عزیزان هم اشاره میکرد انوقت مشخص میشد که چرا نوک پیکان اعتدال انها را نشانه گرفته.
  • افشین تهران ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دقیقا مطلب سیاسی هست.وگرنه تمام کسانیکه سهام خریدن هم راضی هستند و هم سود کردند و هم زمینهایی که ساخته شده یایر بوده و موش هم در انها لانه نمیکرد.بیشتر مردم بومی شاندیز از فروش همین زمینهای بایر و یا زمینهای مجاور که بهای اینچنینی نداشت نفع بردند و این هست مزد افرادیکه ریسک کردن و باعث ابادانی و گسترش گردشگری شدند.اگر مشرق به شغل قبلی این عزیزان هم اشاره میکرد انوقت مشخص میشد که چرا نوک پیکان اعتدال انها را نشانه گرفته.
  • افشین تهران ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا تمام سهامداران راضی هستند.ایکاش منهم پول داشتم و میخریدم چرا که تا حالا همچین سودی را در هیچ سهامی نشنیده ام اما مشکل اساسی همین که گفتی هست .دولت قبل !!!تو این کشور سعی کنید سرمایه گذاریهایی که میکنید 4ساله باشه و یا کمتر والا با رفتن دولت قبل و امدن دولت جدید بده میشید !!!!
  • مریم ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    سید مهدی تشکر اطلاعاتت از مشرق بیشتر بود
  • محسن ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    کشوری که هر کس میتواند از دیوار رانت بالا رود و سبیل یا ریش بعضی مسئولین را هم چرب کند ،قانون را دور میزند ،زمین های دولتی را صاحب می شود،پول شویی میکند وووووو باید بگوییم کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی
  • مهدی ص ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    بهتون قول میدم آزاد میشن .
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا تا حالا این برادران رو معرفی نمیکردید؟؟!!
  • شهروند ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    یکی ازاین آقایان را من می شناسم تا قبل از دهه هشتاد مستاجر بود ولی با زد وبند الان صاحب آلاف والوف شده!!پدرش در فقر از دنیا رفت ولی الان پسر جبران آن را می کند!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد.
  • محمد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    مقاله امروز یا دیروز کیهان خیلی جالب موضوع رو تحلیل کرده بود. بنده به نام این پروژه، کاری ندارم، اما چند سوال دارم: 1- چرا قوانین را اصلاح نمی کنید تا بتوانید جلوی کار غیر قانونی را از اول بگیرید و بعد از سالیان دراز، سرمایه گذاری عده ای، وسط کار نیاید جلوی پروژه رو ببندید. 2- تکلیف 110 هزار سهامدار چی میشه؟ 3- آقای دادستان کل کشور، اشکال از بدنه دولت و قوه قضاییه است. لطفا اگر توانش را دارید آن را اصلاح بفرمائید. 4- می فرمایند یکی از شاکیان این پرونده، جهاد کشاورزی است! مگر در زمان اعطای مجوز ساخت، مجوزات لازم از مراجع ذیصلاح دریافت نمی شود؟ چرا درگاه واحدی برای مجوزات لازم ایجاد نمی شود تا وسط یک پروژه، این مسائل را مستمسک تعطیلی یک پروژه قرار ندهیم. 5- انتظار هم داریم، مردم پول خود را در کارهای اشتغال زا سرمایه گذاری کنند!!!
  • مهدی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اگه تخلف کرده چرا از اول جلوشو نگرفتند؟!حالا که نصف کار پیش رفته که نباید متوقفش کرد.
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    حمید جان احتمالا شما 15 سال در بورس طی میکشیدی وگرنه اگر کمی با مفهوم بورس آشنا بودی این لاطائلات را نمیگفتی .
  • رضا ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دقیقا همینه . منم سه ساله که سهام دارم ولی عمرا پشت شرکت رو خالی کنم.
  • محسن ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    جناب ناشناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ واقعا که شخصیتت رو نشون دادی. چه ادبیاتیه که داری؟ شما که ادعایی می‌فرمایید، لطف کنید تحلیلی منطقی و مؤدبانه ارائه کنید. لاحول ولاقوةالا بالله!
  • احمدخواجوند ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    بنده يك روزي در همين سايت گفتم اگر پديده هم چموش بازي در بياورد مثل بابك زنجاني ميشود،حالا شد
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    این اقا محسن پهلوان مدرکش چیه
  • الیاس ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام دوستان یه سوال که کسی به آن اشاره نکرد. چگونه شرکتی در عرض 10 سال این همه سرمایه جور کرده و پروژه ای به این عظمت در مشهد را در حال ساخت داشته باشد و هنوز تمام نشده پروژه کیش را شروع نماید؟ و هنوز این دو تمام نشده پروژه شما را کلید بزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    همین؟
  • محمد ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ما فقط شعار حمایت از بخش خصوصی رو می دیم اما در عمل وقتی می بینیم یه شرکت داره رشد میکنه و منافع بعضیا رو به خطر میندازه سریع اقدام به تخریبش می کنیم! اما غافل از اینکه پهلوانان هرگز نمی میرند...
  • محمد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    باجذب سرمایه ۱۲۰ هزار سهامدار
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    تنها مشکلی که دولتی ها با پدیده دارن این هست که پدیده به جای اینکه بیاد از بانک ها وام 30 در صد بگیره اومده از مردم به صورت مستقیم پول گرفته برای همین نمیتونن تحملش کنن
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    مگه مهمه؟ برای پولدار شدن حتما باید دکتر بود؟
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    دیپلم شغل اولیه شم بساز بفروش
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    باجمع کنیید بساط تون رو
  • حمید ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    مشرق جان اگه الان خودتم سهام پدیده داشتی الان اینجوری نوک پیکان روبه طرفش میگرفتی کمی شرم کن
  • حامد ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ناشناس عزیز مراقب لحن بی ادبانه اب باش..
  • سیستانی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    توهین ومنکوب کردن،راه خوبی برای پاسخ دادن نیست!دوران عموبازی هم به سرامده است!لین هموطن نظرش رامحترمانه گفته اندولی چراعده ای باپرخاش وتوهین جواب داده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس