داستان‌های کوتاه و آثار ادبی با موضوع مادران شهید در کتاب نخستین جشنواره سراسری ادبی «شاهد» منتشر شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجموعه آثار برگزیده نخستین جشنواره سراسری ادبی «شاهد» در کتابی به همین عنوان منتشر شد.

این جشنواره که توسط کانون همبستگی فرزندان شاهد با همکاری حوزه هنری، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و شهرداری تهران در اردیبهشت‌ 1393 با موضوع «مادران شهید» برگزار شده بود، برگزیدگانی در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، خاطره و قطعه ادبی داشت.

انتشار آثار ادبی با موضوع «مادر شهید» در یک کتاب

به کوشش داوران، آثاری از 52 شاعر، 34 داستان‌نویس و 22 نویسنده، در قالب‌های شعر، داستان کوتاه و خاطره و قطعه‌ ادبی در این کتاب آورده شده است.

فریبا یوسفی، محمود حبیبی کسبی، جواد محقق، علیرضا قزوه، علی‌محمد مودب، اصغر کاظمی، رحیم بهبودی، راضیه تجار، حسین فتاحی و کامران پارسی‌نژاد داوران نخستین جشنواره سراسری ادبی شاهد بوده‌اند که در ابتدای کتاب به سوابق ادبی آن‌ها نیز اشاره شده.

در سروده‌ای از علی سلیمانی از استان همدان با عنوان «برف پیری» می‌خوانیم: «هرگز به روسپیدی این مو سپید نیست، آنکس که خاک همسرش ناپدید نیست/ برفی که خاک به گیسو نشسته است، برف است، برف پیری، برف امید نیست/ ای مرد، همسر تو جوان بود، پیر شد، این معجزات از غم دوری بعید نیست...»

این کتاب در حاشیه نخستین جشنواره سراسری ادبی «شاهد» در قطع وزیری منتشر شده بود و اکنون در کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری و سایر کتابخانه‌های مرتبط با حوزه ادبیات پایداری قابل دسترسی است.
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس