
به گزارش مشرق، تهيهکنندهي «کلاه قرمزي 90» در گفتوگو با ايسنا دربارهي اينکه چهطور ميشود که اين مجموعه همچنان مورد علاقهي مخاطبان قرار گيرد، گفت: آنچه که ارزش دارد، اين است که ما هر برنامهاي را که ميخواهيم ادامه دهيم از مضمون بسيار جذاب و کارشناسانهاي برخوردار باشد تا بتواند باز هم رکورد بزند.
حميد مدرسي بيان کرد: موضوع «کلاه قرمزي و پسرخاله» داراي عقبه است و هم در حوزهي سينما و هم تلويزيون داراي رکورد تماشاگر بوده است؛ «کلاه قرمزي و پسرخاله» سال 72 پرفروشترين فيلم سينما و «کلاه قرمزي» سال 88 پربينندهترين مجموعهي تلويزيون شناخته شدند؛ بنابراين اعلام اينکه «کلاه قرمزي 90» بهترين برنامه در ايام نوروز عنوان شده، اتفاق جديدي نيست.
وي افزود: آنچه که ارزش دارد اين است که هرگاه ميخواهيم نسخههاي بعدي يک مجموعه را بسازيم، بايد مضمون آن به قدري جذاب باشد که همچنان رکورد بزند؛ در حاليکه اکثر فيلمهاي سينما و حتي سريالهاي تلويزيوني ما که دنبالهدار هستند، نسخههاي جديدشان مانند نسخههاي اولشان نيست.
اين تهيهکننده خاطرنشان کرد: برگ برندهي طهماسب و جبلي بينش آنها و تخصصي است که در حوزهي کودک و نوجوان دارند.
مدرسي اظهار کرد: ما در برخي موارد عامل شانس را در فروش فيلم و جذب مخاطبان دخيل ميدانيم، در حالي که من اين عامل را در اين مجموعه حذف ميکنم؛ در اين مجموعه هنر و تخصص وجود دارد.
وي ادامه داد: در حوزهي سينما و سريالسازي براي کودکان و نوجوانان، مجموعههايي داشتيم که به صورت خطي جلو رفته و به نوعي سرگرمکننده بودهاند، اما افرادي که ميخواهند بهترين باشند، کارشان سختتر است؛ طهماسب و جبلي حدود هشت ماه بر روي وارد کردن شخصيتهاي جديد و مضمون، کار کردند.
وحيد مدرسي دربارهي بهتر شدن اين مجموعه در سال 90 نسبت به نوروز گذشته نيز به خبرنگار ايسنا گفت: در سال 88 يک عده از بازيگران حرفهيي و بهنام سينما حضور داشتند که دراين دوره کمتر بودند و به جاي آنها چند کاراکتر عروسکي اضافه شده است؛ حدسم اين است که نسبت به دوسال گذشته از شادي و خنده بچهها کمتر شده، بچهها تنوع، برنامهها و حرفهاي جديد ميخواهند، حتي اگر با کاراکترهاي قديمي باشد.
وي بيان کرد: طهماسب در اين مجموعه نمرهي قبولي خود را گرفته است و تشخيص داده که فقدان اين برنامه براي بچهها وجود دارد. امسال اين برنامه بعد از دو سال با تغييرات عمدهاي به روي آنتن رفت که اين مورد فوت و فن يک کارگردان و نويسنده است و به ورود کاراکترهاي جديد و ارتباطشان با بچهها برميگردد.
تهيهکنندهي «کلاه قرمزي 90» به خبرنگار ايسنا گفت: «کلاه قرمزي» يک خاصيت عجيبي دارد و آن اين است که علاوه بر کودکان بزرگسالان را نيز به پاي تلويزيون ميکشاند، در حالي که هدف از ساخت اين مجموعهها، خانوادهها نبودند.
وي در راستاي تاکيد معاون سيما مبني بر ادامهي توليد مجموعههاي «کلاه قرمزي» عنوان کرد: تاکيد ايشان براي ادامهي اين مجموعه نويد خوبي است و اميدوارم افرادي که در گذشته در حوزهي کودک و نوجوان فعاليت ميکردند، بتوانند دوباره به اين حوزه بازگردند.
مدرسي افزود: ما قطعا تصميم داريم که در آينده مجموعهي «کلاه قرمزي» را بسازيم و توليد آن را ادامه دهيم. اکنون نيز ميخواهيم ادامهي توليد فيلم سينمايي «کلاه قرمزي و بچه ننه» را از سر بگيريم و اميدوارم از ارديبهشتماه سال جاري فيلمبرداري آن را کليد بزنيم تا بتوانيم آن را براي جشنوارهي کودک يا اکران در سينماها مهيا کنيم.
او افزود: تصميم داريم تا براي مناسبتهاي تابستان 90 از جمله اعياد روز جهاني کودک و ... همچنين نوروز 91 برنامههايي بسازيم و از اين عروسکها استفاده کنيم.
مدرسي در پايان دربارهي کارهاي جديد خود در سال جاري نيز عنوان کرد: ما طرحهاي عالياي داريم و اگر بخواهيم فعاليت کنيم ترجيح ميدهيم در حوزهي کودک و نوجوان باشد چه با «کلاه قرمزي» چه بي «کلاه قرمزي»؛ کودک و نوجوان حوزهي تخصصي طهماسب و جبلي است و با توجه به تشويقها و تاکيدات سازمان صدا وسيما به اين حوزه، طبيعتا براي ما نيز اولويت دارد.