دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه دولت باید بداند اگر قدرت نظامی و امنیت داخلی‌مان پایین بود، اصلاً ۱+۵ پای میز مذاکره با ایران نمی‌نشست، گفت: متأسفانه دولت همه موضوعات در نظام را به حل مسئله هسته‌ای گره زده است.

به گزارش مشرق، احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار به ارائه تحلیلی از مسائل روز، مذاکرات هسته‌ای، شرایط اقتصادی کشور، علت افزایش قیمت نان، فتنه 88 و ... پرداخت.

کریمی‌اصفهانی در ابتدا درباره تأثیر مذاکرات بر بازار و شرایط اقتصادی، اظهار داشت: استکبار از ابتدای انقلاب تمام حربه‌های خود را علیه ملت ایران اعمال کرد، آخرین موردی که در دستورکارشان قرار دادند موضوعات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دشمن با هدف ایجاد نارضایتی اقتصادی در میان مردم تحریم‌ها را آغاز کرده‌اند گفت: هیچ ضابطه‌ای برای تحریم‌های نامشروعی که علیه ملت ایران اعمال شده وجود ندارد و موضوع هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای کینه‌ورزی غرب است.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در ادامه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی اشاره کرد و گفت: غربی‌ها به خوبی این موضوع را می‌دانند که ما به دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی نیستیم، ولی آنان مسائل هسته‌ای را بهانه‌ای کرده و تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند، با این نیت که بتوانند نارضایتی در جامعه ایران به وجود آورند.

وی همچنین درپاسخ به این پرسش که آیا مشکلات اقتصادی امروز ریشه در تحریم‌ها دارد گفت: ما فکر نمی‌کنیم مشکلات اقتصادی کشور فقط ناشی از تحریم‌ها بوده باشد بلکه بخشی از مسائل داخلی و مدیریت‌های نادرست نیز به مشکلات تحریم‌ها اضافه کرده است.

* 80 درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مسائل داخلی است

کریمی اصفهانی با بیان اینکه معتقدیم تحریم‌ها آثاری به دنبال داشت و مشکلاتی هم در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: 80 درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مسائل داخلی است؛ اگر درست عمل می‌کردیم، امروز این مشکلات را شاهد نبودیم، دولت مسائل اقتصادی را به مسئله هسته‌ای گره زده است در حالی که 80 درصد مشکلات اقتصادی به داخل کشور مربوط می‌شود؛ اگر ما پیش‌بینی بسیاری از مسائل را کرده بودیم حتماً بسیاری از آثار تحریم‌ها خنثی می‌شد؛ در مذاکرات شاید خیلی احتیاج نبود به تحریم‌ها تکیه کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: سال 84 مقام معظم رهبری سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کرد، امروز 9 سال از آن زمان می‌گذرد، اگر اصل 44 به درستی اجرایی و عملیاتی می‌شد عمده مشکلات اقتصادی ما برطرف شده بود.

*بنگاه‌های اقتصادی به عنوان حیات خلوت دولت‌ها عمل می‌کنند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی به عنوان حیات خلوت دولت‌ها عمل می‌کنند، گفت: دولتی‌بودن بنگاه‌های اقتصادی موجب شده فساد در کشور گسترش یابد و تحریم‌ها نیز آثار خودش را بگذارد.

وی در ادامه متذکر شد: ما از اول جنگ تحریم داشتیم، از آنجایی که دولت نتوانسته بسیاری از مشکلات را حل کند لذا در مسئله هسته‌ای به دنبال توافق است.

*تدارک دولت برای برگزاری جشن‌های مفصل پس از توافق هسته‌ای

کریمی اصفهانی تصریح کرد: هر کسی که بیشتر سست باشد بیشتر به یک تکیه‌گاه احتیاج دارد، امروز اسرائیل و خود آمریکا هم به این موضوع واقفند که از هر زمانی ضعیف‌تر شده‌اند، آمریکا اگر قدرت داشت حتماً امروز در مذاکرات هسته‌ای شاهد فضا و شرایط دیگری می‌بودیم، دولت حتی تدارک جشن‌های مفصلی را هم دیده بود که اگر پس از مذاکرات اخیر هسته‌ای در وین، توافقی حاصل شود این جشن‌ها برگزار کند، اما مسئولان دولتی باید بدانند آمریکا به مراتب بیشتر از ما به حل مسائل هسته‌ای نیاز دارد چرا که منافعش در دنیا به هم می‌خورد.

*اگر آمریکا قدرت داشت از هر نوع توطئه‌ای علیه ما دریغ نمی‌کرد

کریمی‌اصفهانی یادآور شد: اگر آمریکا قدرت داشت از هر نوع توطئه‌ای علیه ما دریغ نمی‌کرد، آنان جنگ 8 ساله را بر ما تحمیل کردند، کودتای 28 مرداد سال 32 را به راه انداختند ما این موضوعات را فراموش نمی‌کنیم.

*ایران «سوریه» را سر پا نگه داشت و حفظ کرد

وی ادامه داد: کشور سوریه تمام بساطش را جمع کرده بود، اما کسی که او را حفظ کرد و سر پا نگه داشت، جمهوری اسلامی ایران بود؛ نه اینکه ما این موضوع بگوییم بلکه همه دنیا به راحتی این مسئله را درک کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه می‌شود از خط قرمز‌ها عبور نکرد، ارزش‌های انقلاب را حفظ و از حقوق ملت دفاع کرد و به توافق هم رسید، درباره تأثیر مذاکرات هسته‌ای بر بازار و قیمت کالاها، توضیح داد: به مجرد آنکه دولت در لایحه بودجه 94 قیمت ارز را 200 تومان افزایش داد، همین مبلغ اثر خودش را بر بازار گذاشت، باید پرسید چه اتفاقی در این چند روز رخ داده که 200 تومان نرخ ارز بالا رفته است؟! برخی مسائل داخلی بر بازار کشور تأثیر می‌گذارند.

وی ادامه داد: همه ما شاهدیم که آمریکایی‌ها در مذاکرات نسبت به مراحل قبل زیاده‌خواهی‌هایشان را افزایش داده‌اند در حالی که مذاکرات در هر مرحله باید به نقاط مشترک بیشتری برسد؛ اینکه مجدداً در مذاکرات درباره تعداد سانتریفیوژها بحث می‌کنند یا کنگره موضوعات دیگری را مطرح می‌کند، این موارد، مطالبی هستند که به عوامل داخلی در کشور مربوط می‌شوند، وگرنه آمریکا می‌داند ایران اگر از مواضعش بالا‌تر نرود، قطعاً پایین‌تر نمی‌آید، مسئولان دولتی باید دقت‌نظر بیشتری در این باره داشته باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه حتماً در بودجه 94 با کسری بودجه مواجه می‌شویم، تصریح کرد: نباید نرخ ارز در بودجه 94 بالا می‌رفت، امروز بازار متشنج است و فشار آن بر مردم وارد می‌‌شود.

*هدف استکبار از کاهش قیمت نفت و ایجاد داعش به زانو درآوردن ایران است

کریمی‌اصفهانی درباره کاهش قیمت نفت نیز گفت: هدف عمده تحرکات دنیا از اقداماتی مانند کاهش قیمت نفت یا به وجود آوردن داعش، ایران است و آنان می‌خواهند جمهوری اسلامی را به زانو درآورند؛ سعودی یکی از ایالات آمریکاست و خودش هم از فروش ارزان نفت خسارات زیادی متحمل می‌شود، اوپک باید سهمیه و میزان تولید نفت را کاهش می‌داد اما این اتفاق نیفتاد، ترکیه به سرعت نفت را از داعش خریداری می‌کند و سعودی نیز 40 دلار کمتر از قیمت بازار، نفت را به فروش می‌رساند که این موضوع موجب کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌شود.

*هیچ اراده‌ای در دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

وی اضافه کرد: اینگونه موارد ممکن است مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، اما نمی‌تواند ما را به زانو درآورد؛ هیچ اراده‌ای در دولت وجود ندارد که اهداف اقتصاد مقاومتی تحقق یابد، اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برگزاری سمینار مبارزه با فساد توجه کنیم، می‌بینیم که آن فرمایش ایشان در واقع یک توبیخ بود؛ هنوز 80 درصد اقتصاد در کشور ما دولتی است و امروز بسیاری از بخش‌های تولیدی ما وضعیت نابسامانی دارند.

*اگر بنگاه‌های اقتصادی خصوصی باشند فساد به وجود نمی‌آید

کریمی‌اصفهانی تأکید کرد: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود، باید در ابتدا همه بنگاه‌های اقتصادی به مردم واگذار شوند تا زمانی که بنگاه‌های اقتصادی دولتی باشند، رقابتی به وجود نمی‌آید و فساد ایجاد می‌شود اما اگر بنگاه‌های اقتصادی خصوصی باشند فساد به وجود نمی‌آید، تا زمانی که دولتی است فساد هم به دنبال آن وجود خواهد داشت.

*عوامل اصلی فتنه 88 امروز در رأس امور دانشگاه‌ها و وزارت علوم قرار گرفتند

وی اضافه کرد: متأسفانه مأموریت‌ برخی افراد در دولت یازدهم پاک کردن مسئله فتنه 88 است، اگر قرار است تعامل و همکاری با مجلس وجود داشته باشد، چطور آقای رئیس‌جمهور می‌گوید آقای فرهادی وزیر علوم سیاست‌های فرجی‌دانا وزیر سابق علوم را دنبال خواهد کرد؟! عوامل اصلی فتنه 88 امروز در رأس امور دانشگاه‌ها و وزارت علوم قرار گرفتند، رئیس‌جمهور باید نماینده همه ملت باشد، دولت باید به مردم بگوید که بالاخره فتنه را تأیید می‌‌کند یا نه؟ در 16 آذرماه امسال شاهد بودیم برنامه سخنرانی اصولگرایان در برخی دانشگاه‌ها لغو شد در حالی که شعار دولت «اعتدال» است، حتی دعوت از اصلاح‌طلبان برای سخنرانی در مراسم 16 آذر نیز گزینشی انجام شده بود.

*دولت خودش را مقداری وام‌دار اصلاح‌طلبان می‌داند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه دولت خودش را مقداری وام‌دار اصلاح‌طلبان می‌داند، گفت: رئیس‌جمهور باید از جناحی‌بودن بیرون بیاید، در مسئله وزیر علوم واقعاً مجلس را خسته کردند، علیرغم اینکه دولت می‌دانست 100 درصد برخی گزینه‌ها رأی‌ای در مجلس ندارند اما باز هم او را معرفی می‌کرد، لذا دولت خودش را مقداری وام‌دار اصلاح‌طلبان می‌داند.

*وزیر علوم آزمون خوبی در 16 آذرماه امسال پس نداد

وی با بیان اینکه وزیر علوم آزمون خوبی در 16 آذرماه امسال پس نداد، گفت: هر چند آقای فرهادی فتنه 88 را در نطقی که در مجلس داشت، محکوم کرد ولی تاکنون هیچ تغییری در عملکرد او شاهد نبودیم، در مجموعه وزارت علوم هیچ اصولگرایی وجود ندارد و همه اصلاح‌طلب هستند.

*بخش تولید یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن است

کریمی‌اصفهانی درباره علت عدم قطع یارانه نقدی پردرآمدها نیز گفت: دولت تاکنون چندین‌بار اعلام کرده که 10 میلیون پردرآمد را در کشور شناسایی کرده است اما تاکنون اقدامی در راستای قطع یارانه نقدی این افراد انجام نداده است، البته شاید به دلیل سبد رأی دولت بوده باشد، دولت‌های نهم، دهم و یازدهم در راستای اجرای قانون یارانه‌ها هیچ کمکی به بخش تولید نکردند و بخش تولید ما یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن است، واردات افزایش و صادرات کاهش یافته است. اگر افزایش تولید با هدف افزایش صادرات انجام می‌شد، می‌توانستیم به رونقی در توسعه دست یابیم، بیشتر صادرات ما نیز پتروشیمی است.

وی افزود: در حالی که افزایش صادرات بخشی از اشتغال کشور ما را پر می‌کند، ارزآوری شاید بخش کوچکی از اهداف صادرات باشد، صادرات اشتغالزایی را به دنبال دارد، اجرای قانون یارانه‌ها به سمت هدفی که در ابتدا داشت، حرکت نکرد و در مجموع آثار خوبی را نتوانست در مسائل مختلف کشور بر جای بگذارد.
دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار درباره علت افزایش شبانه قیمت نان گفت: شاید بخشی از کسری‌ها با این شیوه جبران می‌شود البته از جیب مردم نه اینکه دولت خودش به نانوایان یارانه پرداخت کند. عدم مدیریت باعث تحمیل این فشارها بر مردم شده است. آنچه امروز مردم شاهد آن هستند تورم افسارگسیخته است، اگر هم می‌گویند کاهشی در تورم به وجود آمده به خاطر این است که رکود بر اقتصاد ما حاکم است. نام این پایین آوردن میزان تورم نیست. زیادی کالا خودش باعث کاهش تورم می‌شود، اگر توانستیم قدرت خرید مردم را حفظ کنیم و تورم نیز پایین بیاید، نام آن کاهش تورم است.

*دولت همه موضوعات در نظام را به حل مسئله هسته‌ای گره زده است

وی درباره اظهارات چندی پیش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «بعد از مذاکرات، کشور امن‌تر شده است»؟ نیز یادآور شد: متأسفانه دولت همه موضوعات در نظام را به حل مسئله هسته‌ای گره زده است، تمام مسائل دیپلماسی ما را 1+5 به خود اختصاص داده و تقریباً همه مسائل فشل شده است و این روند تا چه زمانی می‌خواهد ادامه یابد، معلوم نیست، البته یک بخشی از مشکلات ما شاید همین توافق هسته‌ای باشد اما دولت باید بداند اگر قدرت نظامی و امنیت داخلی‌مان پایین بود، اصلاً 1+5 پای میز مذاکره با ایران نمی‌نشست، علت اصلی حضور آنان در مذاکرات همین اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

*علت اصلی حضور غربی‌ها در مذاکرات با ایران نفوذ ما در دنیاست

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه علت اصلی حضور غربی‌ها در مذاکرات با ایران نفوذ ما در دنیاست، امروز نفوذ ایران در منطقه و دنیا به مراتب از آمریکا بیشتر است؛ اقتدار ما معلوم است، آمریکا همواره می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است اما اگر می‌توانستند تاکنون اقدامی علیه ایران انجام داده بودند ولی می‌دانند که به نفع‌شان نیست.

وی همچنین تصریح کرد: ما از یک اقتدار نظامی و پشتوانه قوی مردمی برخورداریم، مسئله موشکی ما چیزی است که حرف اول را در دنیا می‌زند و امروز اگر اسرائیل کمترین عرض اندامی کند یا کمترین تحرکی نشان دهد، تل‌آویو را حتماً می‌زنیم، ما به لبنان، عراق و سوریه کمک کردیم و می‌کنیم و آنان از ما الگو گرفتند.

کریمی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله سیستانی توصیه فرمودند در جنگ با به نیروی مردمی تکیه کنید، کسی می‌تواند داعش را از بین ببرد که نیروی مردمی داشته باشد، ارتش عراق هنوز رنگ و بوی بعثی دارد چراکه اگر این طور نبود داعش به راحتی وارد عراق نمی‌شد کسی که بیش از همه در سوریه و عراق آبرویش رفته آمریکاست.

*فتنه سال 88 در 8 ماه سقط شد/خاتمی نقش اساسی در فتنه داشت

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار همچنین با اشاره به بسترهای شکل گیری حماسه 9 دی  و فتنه 88 گفت: ابعاد فتنه 88 خوب برای مردم باز نشده چراکه موضوع اصلاً بحث پیروزی و یا شکست  در انتخابات نبود.

وی در ادامه با اشاره به ادعای پیروزی میرحسین موسوی در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: این حوادثی که در سوریه رخ داد برنامه‌ای بود که اتاق فکر فتنه 88 برای ایران طراحی کرده بود و با هوشیاری مردم و مدیریت مقام معظم رهبری نطفه فتنه 88 پس از 8 ماه سقط شد.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار همچنین با تاکید براینکه فتنه 88 مصداق براندازی بود گفت: حصر  کمترین مجازاتی است که برای سران فتنه آن هم به دلیل رافت اسلامی درنظر گرفته شد چراکه اگر در کشور دیگری چنین اتفاقاتی رخ می‌داد مجازات‌های سنگین تری برای براندازان در نظر گرفته می‌شد.

وی در ادامه همچنین به حمایت بیگانگان از اصلاح‌طلبان در جریان فتنه اشاره کرد و گفت: دشمن هدفش تغیر نظام بود یعنی در اصل ولایت را هدف قرار داده بودند چراکه می‌داند رمز ماندگاری، استقلال و آزادی ایران در تبعیت و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در ادامه تصریح کرد: آقای خاتمی یکی از سهم‌ها و نقش‌های اساسی را در فتنه 88 عهده‌دار بود چراکه می‌توانست با بیان حقیقت مانع از تداوم فتنه شود، خاتمی مسئول چراغ سبز‌های حوادث فتنه 88 است، حوادثی که در نهایت باعث فضاحت روز عاشورا و در نهایت خروش مردمی 9 دی شد.

وی همچنین درباره آثار فتنه 88 بر اقتصاد کشور توضیح داد: شاید یکی از دلایل اینکه غربی‌ها تصور کردند بهتر است آخرین حربه‌شان را علیه ملت ایران اعمال و تحریم‌ها را تحمیل کنند، فتنه 88 بود که تاحدودی آثارش را بر اقتصاد کشور گذاشت اما اگر به درستی عمل و مدیریت می‌شد، می‌توانستیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

کریمی‌اصفهانی در پایان با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی براینکه فتنه 88 حاصل یک سوء تفاهم و شرایط احساسی بود گفت:‌ مگر می‌شود نامی جز براندازی بر فتنه 88 گذاشت؟، باید از این افراد پرسید کجای دنیای به دلیل یک سوء تفاهم اقدامات براندازانه انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کی؟ خاتمی؟.. محمد خاتمی؟ ایشون مبری از هر فتنه و حرکتی است بابا؟ اصلا سال 88 ایرن نبود که بخواد حرفی بزنه البته هنوز هم ایران نیستند ایشون...
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    عجب
  • ناشناس ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ننگ بر خاتمی فتنه گر.
  • حمید ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    زنده بادخاتمی
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    كي !؟ خاتمي !!!!!؟ خاتمي كه در آن زمان مشغول دفاع از رساله دكتراش بود :) :)
  • كرم بخش ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آرزو دارم كه خداوند به ايشان عمر طولاني بدهد تا خدمات فرهنگي ايشان همچنان ادامه يابد
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بلی بلی !
  • فاطمه ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    حضور یا عدم حضور ایشون در ایران ملاک نیست. نمیشه این همه گفته و مستند رو نادیده گرفت. امیدوارم هر کی به ایران و اسلام داره خیانت میکنه یا میخواد خیانت بکنه هدایت بشه و اگه نمیخواد هدایت بشه نابود بشه. همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس