کد خبر 375126
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 پاسخ انتقادهای کیومرث پوراحمد به این فیلم را داد.

به گزارش مشرق، کیومرث پوراحمد ماه گذشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره شیار 143 اظهار داشت: این فیلم ظرافت‌ها و محاسن بسیاری دارد، اما فیلم شلوغ و بی‌در و پیکری است و انسجام لازم را ندارد، این فیلم، فیلمی است که حشو و زوائد زیادی دارد و واقع‌گرایی آن تبدیل به شلختگی شده است.

کارگردان فیلم شیار 143 درباره انتقادات پوراحمد اظهار داشت: آقای پوراحمد در ژاپن فیلم من را دید و گفت، فیلم را دوست داشته است، در حقیقت فقط درباره سکانس آخر که پرچم روی تابوت بود، نظر داشت و می‌گفت باید از پارچه معمولی استفاده می‌کردید.

آبیار تصریح کرد: من با سخن پوراحمد درباره استفاده از پارچه معمولی بر روی تابوت شهید موافق نبودم، چون دروغ است و ما هیچ جای دنیا نداریم که کشته و یا شهیدی از جنگ برگردد و پرچم کشورش بر روی تابوت وی نباشد.

وی عنوان کرد: در ایران هم حتی یک مورد یادم نمی‌آید که شهیدی داشته باشیم که برگردد و روی تابوت وی پرچم کشور نباشد و با وجود همه این حرف‌ها من ترجیح می‌دهم در فیلم صداقت داشته باشم.

این نویسنده با اشاره به اینکه احترام زیادی برای پوراحمد قائلم و با فیلم قصه‌های مجید و شب یلدای وی زندگی کرده‌ام و همچنین بعضی از فیلم‌هایش را هم دوست ندارم، تصریح کرد: به هر حال فیلم شیار 143 دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری را دارد.
آبیار اضافه کرد: با هر ساختاری که من جلو رفتم، سعی کردیم دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری رعایت شود و مخاطب آن را باور کند.

وی با اشاره به اکران فیلم شیار 143 در جشنواره فیلم فجر در محل برج میلاد یادآور شد: اصحاب رسانه و منتقدان سختگیر سینما تشویق‌های طولانی برای فیلم داشتند و نقدهای خیلی خوبی درباره فیلم نوشتند.

آبیار ادامه داد: فیلم شیار 143 تاکنون جایزه‌هایی را در جشنواره فیلم فجر، جشنواره مقاومت و جشنواره آسیا پاسیفیک به‌دست آورده است و 200 دانشگاه برای اکران این فیلم تقاضا داشته‌اند و این موارد نشان می‌دهد، فیلم راه خودش را رفته و تاثیری که باید بگذارد را گذاشته است که این همه بازده دارد.

وی اظهار داشت: از طرفی فروش 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی فیلم شیار 143 تاکنون و اظهارنظرهای حرفه‌ای آدم‌های بزرگی مثل کاکایی، کمال تبریزی، باشه‌آهنگر، هوشنگ گلمکانی، مجید مجیدی، حدادعادل و حجت‌الاسلام زائری نشان می‌دهد، عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری در این فیلم بوده است، زیرا اگر باورپذیری نباشد، فیلم حس‌برانگیز هم نیست.

کارگردان شیار 143 یادآور شد: اگر ساختار فیلم شلخته باشد، قطعا نمی‌تواند این حس را داشته باشد و اگر بی‌نظمی و یا عبارت‌هایی که آقای پوراحمد به‌کار برده است وجود داشت، این فیلم نمی توانست راه خودش را باز کند، دیده شود و مورد توجه مردم قرار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    خانم آبیار هنر این کارگردان های به اصطلاح روشنکر ماب دروغ رنگ و لعاب دار، حذف مقدسات و نمادهای انقلاب از فیلم هایشان است. زیاد به آنها توجه نکنید
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    حالا سوحتنشان از پرچم منقش به ارم الله است دیگر نه ؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    چرا باید پرچم حذف بشه !؟ پرچم مقدس ایران زیور تابوت بزرگ مردان ایرانیه
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اصلا روی افکار و عقاید و نظرات اقای پور احمد حساب نکنید. فیلمهای خودش خیلی شلوغ پلوغتره. به جز مجید که اون هم به خاطر جذابیت خود مجید بود چه چیز با جذابیتی ساخته؟ نکنه اتوبوس شب؟ که کلی حرف حدیث داره ولی کسی جرئت نمیکنه چیزی بگه.
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    شیار 143 مملو از زندگی بود حالا چون یک زن ساخته باید گردن بزنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس