حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه عدم وابستگی به دنیا بارزترین ویژگی شهیدان راه خداست، گفت: شهدا قهرمانان واقعی انقلاب هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در یادواره 136 شهید والامقام شهرستان رضوانشهر که در محل مصلای حضرت امین السلطان غرببنده (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عقل بشری به دو قسمت عقل معاش و عقل معاد تقسیم می‌گردد.

وی به ویژگیهای عقل معاش اشاره کرد و گفت: عقل معاش به انسان می‌گوید که کمتر کار کند، بیشتر بخورد، سعی کند که خیرش را به کسی نرساند و برای رسیدن به مقاصد دنیا به هر وسیله‌ای حتی مقدسات دینی هم متوسل بشود.

حجت الاسلام ماندگاری در مقابل با اشاره به عقل معاد گفت: عقل معاد بر پایه‌های پرکاری، صداقت، گمنامی و برای آخرت کار کردن است.

وی سپس به یکی از ویژگیهای بارز شهدا که گمنامی است اشاره کرد و یادآور شد: شهدای ما حتی در موقع عملیات پلاکهای خود را برمی‌داشتند تا اینکه در گمنامی شهید بشوند و ما الآن که بیش از سی سال از شهادت آنها گذشته می‌بینیم که خدا نام آنها را در تاریخ زنده نگه داشته و آنها در گمنامی خود معروف شده‌اند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: بعضی از رزمندگان پیر بودند، بعضی‌ها یک دست یا یک پا نداشتند و در واقع هرکسی با تواناییهای خود به میدان جبهه آمدند و جهاد کردند و بعضی از آنها به مقام شهادت هم نائل شدند.

وی عدم وابستگی به دنیا را از دیگر ویژگیهای شهیدان راه خدا برشمرد و اظهار کرد: شهدا برای اعتلای پرچم اسلام از همه دنیا و لذات آن و حتی از خانواده‌های خود بریدند و شهید شدند.

حجت الاسلام ماندگاری عقل معاد را در جامعه امروزی خدمت رسانی به مردم و کار برای رضای خدا انجام دادن دانست و گفت: اگر دانشجو یا طلبه هستیم درس بخوانیم و اگر مسئول هستیم خوب خدمت کنیم و اگر کاسب یا کارگر هستیم برای جامعه خود خوب کار کنیم.

وی با اشاره به محدود بودن فرصتها گفت: تا زمانیکه زنده‌ایم کار خوب کنیم و به مردم خدمت رسانی کنیم چرا که مرگ بالاخره همه ما را ملاقات خواهد کرد.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ حسینی در جامعه یادآور شد: محرم و صفر تمام شد و در این ایام حسینی‌وار زندگی کردیم و بعد از این دوماه هم حسینی وار باقی بمانیم و زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری به برخی شروط توبه اشاره کرد و گفت: یکی از شرطهای توبه این است که انسان گناهان گذشته را دوباره تکرار نکند و دیگر اینکه تصمیم بگیرد که مسیر زندگی خود را عوض کند و در راه راست حرکت کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس