کد خبر 374542
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

وزارت توسعه مناطق اوکراین اعلام کرد که طبق دستور رئیس‌جمهوری روسیه ارسال برق و زغال سنگ به اوکراین بدون لزوم پیش پرداخت آغاز شده و بحران تامین گرما و برق این کشور بزودی برطرف خواهد شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: وزارت توسعه مناطق اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه ارسال زغال سنگ و برق به این کشور را آغاز کرده و شرط پیش پرداخت برای این منظور را هم مطرح نکرده است.

اوکراین در حال حاضر با کمبود گاز و زغال سنگ برای تولید گرما و برق مصرفی در این کشور مواجه است. گاز مورد نیاز برای منظور با توجه به کاهش ارسال آن از سوی روسیه صرفه جویی می‌شود و کمبود زغال سنگ نیز مربوط به اجرای عملیات نظامی در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین است که اصلی ترین منبع تامین زغال سنگ این کشور بود.

در این بیانیه آمده است: «بحران انرژی در اوکراین احتمالا طی یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دستور داده است تا از تاریخ 26 دسامبر (5 دی ماه) ارسال زغال سنگ و برق به اوکراین سازماندهی شود و طرف اوکراینی لازم نیست تا پیش پرداختی در این خصوص بپردازد».

در همین حال «دمیتری کوزاک» معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور حدود 500 هزار تن زغال سنگ در ماه به اوکراین صادر خواهد کرد و اگر توافقنامه مناسبی در این خصوص امضاء شود، قادر است 500 هزار تن دیگر نیز به آن اضافه کند.

معاون نخست وزیر روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی از شبکه «راسیا-24» با اعلام این مطلب یادآور شد که مقامات مسکو امیدوارند که ارسال زغال سنگ روسیه به اوکراین باعث شود تا مشکل تولید برق در این کشور رفع شده و مقامات کی‌یف ارسال برق به منطقه خودمختار کریمه را نیز از سربگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس