کد خبر 374519
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی جزئیات بیشتر شلیک 3 فروند موشک شلمچه علیه اهداف هوایی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش پس از شلیک موفق 3 فروند موشک پدافند هوایی شلمچه،  جزئیات بیشتر شلیک این موشک‌ها را تشریح کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: 2 فروند هواپیمای بدون سرنشین کوچک به عنوان هدف در منطقه حاضر شده بودند که اولین موشک شلمچه هدف اول را در فاصله 26 کیلومتری و دومین موشک نیز پهپاد دوم را در فاصله 18 کیلومتری مورد اصابت قرار داد.

وی با بیان اینکه ما از زمان و جهت حرکت این 2 پهپاد مطلع نبودیم، اظهار داشت: پس از شلیک دوم که دوستان کار را تمام شده می‌دانستند، پهپاد سوم بدون اطلاع قبلی وارد منطقه شد که البته نیروهای پدافند غافلگیر نشدند و بلافاصله با شلیک موشک سوم این پهپاد را هم در فاصله 32 کیلومتری مورد هدف قرار دادند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی اظهار داشت: این نشان‌دهنده آمادگی و بیداری 24 ساعت کارکنان ماست که به هیچ عنوان غافلگیر نشده و از سناریوی غیرمنتظره نیز سربلند بیرون ‌آمدند.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز سامانه بومی مرصاد با به کارگیری موشک ایرانی شلمچه گل کاشت و بار دیگر آمادگی پدافند هوایی را به نمایش گذاشت.

اسماعیلی افزود: امروز آمادگی ما به حدی است که همه دشمنان می‌دانند آسمان ایران امن است و هر هواپیمایی چه با سرنشین باشد مانند هواپیمای ایساف و چه بدون سرنشین مانند پهپاد هرمس و یا آرکیو 170 اگر بدون اجازه وارد فضای ما شوند مورد هدف قرار گرفته و یا نشانده خواهند شد.

امروز در سومین روز رزمایش بزرگ محمدرسول‌ الله(ص) ارتش که با محوریت پدافند هوایی برگزار شد سه فروند موشک بومی شلمچه از سامانه مرصاد شلیک شدند.

بنابراین گزارش تا پیش از این از موشک هاگ در سامانه مرصاد استفاده می‌شد اما با همت متخصصان پدافند هوایی و صنعت دفاعی و طراحی و ساخت موشک شلمچه ازاین پس این موشک در سامانه مرصاد به کارگیری می‌شود. این برای اولین بار بود که سامانه مرصاد اقدام به شلیک موشک شلمچه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    فن تازه رو کنید شکار پهپاد قدیمی شده برای توانمندی فرزندان سید علی
  • علیا ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    این خیلی خوبه. اما یه مسئله وجود داره. شکار پهپاد بخاطر کوچک بودن و رادار گریز بودن بسیار سخته. البته اونم با این واصلی که بهش اشاره شد. به یاد داشته باشیم اکثر پهپادهایی که در دنیا شکار شدند یا در اصل نقص فنی داشتند و سقوط کردند و در اصل شکار نشدند و یا در فواصل نزدیک و ارتفاع پایین شکار شدند. و فاصله ی 18 و 26 و 32 کیلومتر نشون میده این شکارهای پدافند ایران بی نظیر هست. اما خب ضعف پهپاد ها سرعت پایین هست که سرعت پایین احتمال کشف و رهگیری رو بالاتر میبره و البته شکار رو هم آسون تر. این سرعت کم باعث میشه فرصت برای رهگیری بیشتر بشه اما جنگنده ها یا بمب افکن ها ی رادارگریز حتما با سرعت هایی بالای صوت پرواز خواهند کرد. که باعث میشه رهگیری لااقل برای موشک شلیک شده سخت تر بشه. امیدوارم لااقل اهدافی با سرعت های 1یک و نیم ماخ رو هم تجربه کنیم.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    آفرین به غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی و تمامی نیروهای مسلح نهان و پنهان
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    باید این رو هم به صحبت علیا اضافه کنم که اگر همین جنگنده های رادار گریز از فاصله بیشتر از 32 کیلومتر اقدام به بمباران کنند مشکل چند برابر میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس