فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به سامانه موشکی شلمچه اظهار داشت: در برخی اخطارهای اخیر این موشک بر روی هواپیماهای بیگانه لاک کرد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اقدامات پدافند هوایی در رصد آسمان کشور به ویژه منطقه برپایی رزمایش اظهار داشت: این طبیعی است، همانطور که ما سعی می‌کنیم اطلاعات دشمنان خود را جمع‌آوری کنیم آنها هم متقابلاً به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از ما هستند و این برای آنها هم است که از داخل ایران و توانمندی‌های نیروهای مسلح، اطلاعاتی به دست بیاورند.

اسماعیلی با بیان اینکه آنها به کرّات این تلاش را انجام می‌دهند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شبکه یک پارچه پدافند آماده برخورد با اینها باشد، هرچند هواپیماهای با سطح مقطع راداری کوتاه مثل U2 یا MQ1 باشد.

وی تصریح کرد: این پدافند همواره همه اینها را رصد می‌کند و از مرحله کشف تا مرحله شلیک موشک نیز پیش رفته است و همه آنها از جمله هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین رصد می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: وقتی این پرنده‌ها کشف و به آنها اخطار داده می‌شود قبول کرده و منطقه را ترک می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما امروز در حوزه رادار از یک تنوع فرکانسی مناسب برخورداریم، اظهار داشت: دفاعی مناسب است که کشف اهداف در آن از عمق کشور متخاصم شروع شود. ما امروز رادارهای پیشرفته‌ای مانند شهاب، کیهان و رادار کیهانی سپهر با برد بیش از 2500کیلومتر داریم. شما حساب کنید که با این برد چه کشورهای متخاصمی را می‌توان رصد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: با این توانمندی ما جزو 6 کشور اول دنیا هستیم که این رادار را در اختیار دارند.

وی همچنین در خصوص سامانه‌های موشکی برد متوسط نیز اظهار داشت: همه اینها امروز بومی شده‌اند برای مثال موشک شلمچه اگرچه به لحاظ ظاهری با موشک هاگ شباهت دارد اما در حوزه فنی و عملیاتی تفاوت‌های زیادی با این موشک دارد.

وی با بیان اینکه ما قصد تهیه موشک‌ هاگ را نداریم، گفت: در اخطارهای اخیر به برخی هواپیماهای بیگانه، همین سامانه شلمچه بر روی آنها لاک(قفل) کرد که برای اولین بار می‌خواهیم این سامانه را وارد شبکه یکپارچه پدافند کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: از زمان طراحی تا ساخت و به کار گیری سامانه موشکی مدت زیادی طول می‌کشد اما این فرآیند در خصوص موشک شلمچه که بر روی سامانه مرصاد نصب و به کار گرفته می‌شود، در کمتر از یک سال صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش از فردا در بخش‌های گسترده‌ای از استان‌های جنوب و آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    دیگه موشکای راداری جدید رو چیزی لاک نمی کنن. خلبان تا به خودش بیاد تو بغل حضرت عزرائیله.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    گود لاک :)
  • همکار حاج محسن ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    خوب دکمه رو می زدی دیگه . ما بازنشسته شدیم اگر مشکلی دارید بفرمائید برگردیم کمک شما .
  • سلام ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    منظورت رو نفهمیدم امام در حد اطلاعی که دارم هر سه نمونه جستجوی موشکی (active, semi-active and passive) قفل میکنند روی هدف قفل کردن یعنی یک هدف رو به عنوان مقصد در رایانه خود انتخاب کردن اگر بیشتر توضیح بدی ممنون میشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس